Gå til innhold

Hva tenker dere om psykiatrisk omsorgsbolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker dere om psykiatrisk omsorgsbolig?

 

Jeg bor i psykiatrisk omsorgsbolig selv, jeg er nysjerrig på hva dere tenker om det

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker ikke så mye på det egentlig, du bor der sikkert fordi du trenger det der du er i livet nå. 

Anonymkode: 8d0ce...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker ikke noe særlig på det, men merker jeg er nysgjerrig. Hvordan fungerer dagliglivet i sånne boliger?

Anonymkode: 0870f...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker ikke noe særlig på det, men merker jeg er nysgjerrig. Hvordan fungerer dagliglivet i sånne boliger?

Anonymkode: 0870f...dd8

På morgenen banker de på døren til meg for å gi meg medisiner. iløpet av dagen så banker de på døren flere ganger for å lure på om jeg trenger hjelp med noe som for eksempel vasking, rydding osv eller om jeg trenger en prat eller spille spill med den ansatte i fellestuen. Jeg har egne dager der jeg skal vaske leiligheten , da sier de at de kan hjelpe meg hvis jeg vil

Som sagt det er en fellestue her. Der kan alle pasientene og ansatte samles og prate sammen, se tv eller spille spill. En ganhg i uken er det bingo. En gang i uken er det husmøte der vi kan si meningene om ulike ting. hva vi trives med og hva vi l skal skje annerledes. I julen og påsken er det ofte fellesmiddager i fellestuen. og andre aktiviterer som quiz eller at man tegner sammen

På natten er det er nattvakt , man kan kontakte nattvakten når som helst iløpet av natten

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (50 minutter siden):

Hva er det du får hjelp til der siden du ikke bor for deg selv?

På morgenen banker de på døren til meg for å gi meg medisiner. iløpet av dagen så banker de på døren flere ganger for å lure på om jeg trenger hjelp med noe som for eksempel vasking, rydding osv eller om jeg trenger en prat eller spille spill med den ansatte i fellestuen. Jeg har egne dager der jeg skal vaske leiligheten , da sier de at de kan hjelpe meg hvis jeg vil

Som sagt det er en fellestue her. Der kan alle pasientene og ansatte samles og prate sammen, se tv eller spille spill. En ganhg i uken er det bingo. En gang i uken er det husmøte der vi kan si meningene om ulike ting. hva vi trives med og hva vi l skal skje annerledes. I julen og påsken er det ofte fellesmiddager i fellestuen. og andre aktiviterer som quiz eller at man tegner sammen

På natten er det er nattvakt , man kan kontakte nattvakten når som helst iløpet av natten. Hvis jeg føler meg ekstra dårlig så kan jeg be nattvakten komme inn til meg flere ganger iløpet av natten. De ansatte her samarbeider også med behandlerne til pasientene som for eksempel dps

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På morgenen banker de på døren til meg for å gi meg medisiner. iløpet av dagen så banker de på døren flere ganger for å lure på om jeg trenger hjelp med noe som for eksempel vasking, rydding osv eller om jeg trenger en prat eller spille spill med den ansatte i fellestuen. Jeg har egne dager der jeg skal vaske leiligheten , da sier de at de kan hjelpe meg hvis jeg vil

Som sagt det er en fellestue her. Der kan alle pasientene og ansatte samles og prate sammen, se tv eller spille spill. En ganhg i uken er det bingo. En gang i uken er det husmøte der vi kan si meningene om ulike ting. hva vi trives med og hva vi l skal skje annerledes. I julen og påsken er det ofte fellesmiddager i fellestuen. og andre aktiviterer som quiz eller at man tegner sammen

På natten er det er nattvakt , man kan kontakte nattvakten når som helst iløpet av natten. Hvis jeg føler meg ekstra dårlig så kan jeg be nattvakten komme inn til meg flere ganger iløpet av natten. De ansatte her samarbeider også med behandlerne til pasientene som for eksempel dps

Anonymkode: 25282...9c6

Høres ganske hyggelig og bra ut spør det meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Høres ganske hyggelig og bra ut spør det meg.

Ja det er ganske hyggelig egentlig.Føles trygt. at man får omsorg her

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Høres ganske hyggelig og bra ut spør det meg.

var det sånn du trodde det var? eller helt annerledes?

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På morgenen banker de på døren til meg for å gi meg medisiner. iløpet av dagen så banker de på døren flere ganger for å lure på om jeg trenger hjelp med noe som for eksempel vasking, rydding osv eller om jeg trenger en prat eller spille spill med den ansatte i fellestuen. Jeg har egne dager der jeg skal vaske leiligheten , da sier de at de kan hjelpe meg hvis jeg vil

Som sagt det er en fellestue her. Der kan alle pasientene og ansatte samles og prate sammen, se tv eller spille spill. En ganhg i uken er det bingo. En gang i uken er det husmøte der vi kan si meningene om ulike ting. hva vi trives med og hva vi l skal skje annerledes. I julen og påsken er det ofte fellesmiddager i fellestuen. og andre aktiviterer som quiz eller at man tegner sammen

På natten er det er nattvakt , man kan kontakte nattvakten når som helst iløpet av natten

Anonymkode: 25282...9c6

Kaller du deg selv for en pasient? Du bor jo hjemme hos deg selv?

Anonymkode: d3a9d...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kaller du deg selv for en pasient? Du bor jo hjemme hos deg selv?

Anonymkode: d3a9d...b0f

sant, bedre kalle meg beboer. min feil

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags diagnose har du som bor i sånn? Jeg ser jo for meg at man må fungere ganske dårlig på funksjonsnivå med Downs syndrom

Anonymkode: d3a9d...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags diagnose har du som bor i sånn? Jeg ser jo for meg at man må fungere ganske dårlig på funksjonsnivå med Downs syndrom

Anonymkode: d3a9d...b0f

jeg har emosjonell ustabil personlighetsforstyrelse. Flere som bor jeg der bor sliter med mye av det samme som meg. Selvskading, selvmordstanker, føler seg veldig deprimert osv

De med downs syndrom havner ikke her. De havner i omsorgsbolig for utviklingshemmede, det stedet jeg bor er for psykisk syke..

 

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg har emosjonell ustabil personlighetsforstyrelse. Flere som bor jeg der bor sliter med mye av det samme som meg. Selvskading, selvmordstanker, føler seg veldig deprimert osv

De med downs syndrom havner ikke her. De havner i omsorgsbolig for utviklingshemmede, det stedet jeg bor er for psykisk syke..

 

Anonymkode: 25282...9c6

Hvor lenge bor man i slike boliger. Finnes det en øvre grense på antall år, er det så lenge man har behov?

Anonymkode: 8d0ce...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge bor man i slike boliger. Finnes det en øvre grense på antall år, er det så lenge man har behov?

Anonymkode: 8d0ce...b6e

så lenge man har behov tror jeg. Jeg er usikker på akuratt det. Men to beboere her har bodd her i over ti år så tydeligvis sikkert så lenge man har behov.

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Er de som bor der på uføretrygd eller jobber noen?

De fleste som bor her har uføretrygd tror jeg. Men er noen som går på skole, men da skole som er tilrettelagt de som sliter

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det er folk her fra tjue til søtti år som bor her. så veldig forskjellig hvor gamle folk er 

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ifølge de ansatte som jobber her har ikke alle omsorgsboliger fellesstue., så vi er heldig som har det

Anonymkode: 25282...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...