Gå til innhold

Rastløshet eller hypomani?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hypomani har jo mange flere symptomer enn rastløshet. Det er mye motorisk uro, eufori, taleflom med rask tale og hopper fort i tema, impulsiv, økt sexlyst, agitasjon, sover lite uten å være trøtt. Osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Hypomani har jo mange flere symptomer enn rastløshet. Det er mye motorisk uro, eufori, taleflom med rask tale og hopper fort i tema, impulsiv, økt sexlyst, agitasjon, sover lite uten å være trøtt. Osv. 

Er veldig motorisk urolig og har ikke noe konenstrasjon så er naturligvis impulsiv og vansker med å holde tema. Føler meg ikke trøtt men det har jeg ikke gjort på månedsvis fordi så «påskrudd» og urolig 

Anonymkode: da040...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde vært hypman i flere måneder så hadde din behandler merket det. Det er jo veldig tydelig. Tar min behandler tre sekunder å skjønne når jeg er hypoman. Det er jo en tydelig forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Hvis du hadde vært hypman i flere måneder så hadde din behandler merket det. Det er jo veldig tydelig. Tar min behandler tre sekunder å skjønne når jeg er hypoman. Det er jo en tydelig forskjell. 

Det er litt opp og ned men noen dager veldig ille. Føles ikke helt som angst heller. Bare veldig rastløshet og uro

Anonymkode: da040...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er litt opp og ned men noen dager veldig ille. Føles ikke helt som angst heller. Bare veldig rastløshet og uro

Anonymkode: da040...10d

Fortsatt hadde det blitt fanget opp av det du har av helsepersonell dersom du var hypoman. Du har jo spurt om dette flere ganger før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

I tillegg til rastløshet er det for min del en helt klar forsterkning av sanseinntrykk og følelser. Alt oppleves mye mer intenst og du får en slags boblende følelse i brystet. Dette er for meg et klarere symptom enn rastløshet. Rastløshet er vel ikke engang lista som et symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som helt vanlig rastløshet ts 

Anonymkode: 32b16...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Høres ut som helt vanlig rastløshet ts 

Anonymkode: 32b16...6be

Ok takk. Veldig slitsomt. Hodet mitt klarer ikke komme seg «ut» til omgivelsene, dissosierer kanskje- tror jeg

Anonymkode: da040...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (På 9.4.2024 den 18.38):

I tillegg til rastløshet er det for min del en helt klar forsterkning av sanseinntrykk og følelser. Alt oppleves mye mer intenst og du får en slags boblende følelse i brystet. Dette er for meg et klarere symptom enn rastløshet. Rastløshet er vel ikke engang lista som et symptom.

Rastløs og rar i hodet, en følelse av litt hysterisk liksom

 

Anonymkode: da040...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (På 9.4.2024 den 11.13):

Hvis du hadde vært hypman i flere måneder så hadde din behandler merket det. Det er jo veldig tydelig. Tar min behandler tre sekunder å skjønne når jeg er hypoman. Det er jo en tydelig forskjell. 

Hvorfor tok det mange år før du fikk bp diagnose da? Hvis det er så enkelt mener jeg... Du har jo vært i psykiatrien i mange år og det burde ha blitt oppdaget mye tidligere da. 

Anonymkode: 2d4ac...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor tok det mange år før du fikk bp diagnose da? Hvis det er så enkelt mener jeg... Du har jo vært i psykiatrien i mange år og det burde ha blitt oppdaget mye tidligere da. 

Anonymkode: 2d4ac...f5e

Fordi jeg oppsøkte ikke psykiatrien da jeg var hypoman samt sykdommen ble verre med årene. Da jeg fikk hypomanier under innleggelser var det ikke tvil. Stor forskjell. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...