Gå til innhold

Bipolar: vanlig å bli veldig påvirket av været?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er ikke en regel uten unntak for meg, men:

Det skjer påfallende ofte at jeg blir fryktelig nedstemt av grått/mørkt vær. Og kommer solen våkner jeg til liv. Vet at det er vanlig å foretrekke fint vær og sol, og at drittvær kan være kjedelig eller utfordrende. Forskjellen er at jeg omtrent ikke klarer røre meg når det er grått ute. Får ikke gjort noe. Gråter mye, får angst og frykt for å forlate huset, blir pessimistisk og negativ. Og er det fint vær er jeg stort sett opptatt hele dagen, uten å måtte anstrenge meg, er spesielt imøtekommende osv. er dette en vanlig bipolar-greie? Hilsen ei som har grått hele dagen 🌧️

Anonymkode: f59e4...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei er ikke typisk bipolar dette 

Anonymkode: 711bb...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlinyellow

Det er absolutt et fenomen som forekommer, men ikke hos alle. 

(Meteorological variables seem to have an influence in the course of bipolar disorder, especially temperature and sunlight…) https://www.elsevier.es/en-revista-european-journal-psychiatry-431-articulo-the-influence-weather-on-course-S0213616321000173

Annen kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7066072/

Det at en kan bli påvirket av været, kan sikkert ses i sammenheng med sesongpåvirkede svingninger, og det er jo veldig vanlig. Vinter, møre og depresjon. Vår, sommer, sol og hypo/mani. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er veldig påvirket av været. Men tror ikke det har noe med bipolar å gjøre. Kjenner noen til som er det, og de er ikke bipolare.

 

Anonymkode: 3f6a6...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...