Gå til innhold

Ingen sinne


Danielx91

Anbefalte innlegg

Danielx91

Hvorfor er jeg ikke i stand til sinne mot personene som ødelag min oppvekst? 

Det hadde vært lettere med sinne, å bruke det som fokus for å komme seg videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er litt rart for de fleste så er man sint, men klarer ikke å kjenne på tristhet eller gråte

Anonymkode: 56ae1...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri vært sint på de som gjorde mye vondt mot meg. Sinne vil jo kun gå utover meg, så kan ikke helt forstå hvorfor den følelse  er viktig?

 

Anonymkode: dd349...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Aldri vært sint på de som gjorde mye vondt mot meg. Sinne vil jo kun gå utover meg, så kan ikke helt forstå hvorfor den følelse  er viktig?

 

Anonymkode: dd349...bc9

Å være sint betyr at man erkjenner at det som ble gjort var feil. Du blir sint fordi noe var urettferdig. Sinne er bra fordi Det får en til å handle

Anonymkode: 56ae1...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å være sint betyr at man erkjenner at det som ble gjort var feil. Du blir sint fordi noe var urettferdig. Sinne er bra fordi Det får en til å handle

Anonymkode: 56ae1...4df

Man kan erkjenne det som har hendt helt uten sinne. Godta å gå videre. At jeg ble misbrukt får jeg ikke gjort noe med. Godta det skjedde å leve mitt liv derimot, det kan jeg.

Sinne løser ingenting.

Anonymkode: dd349...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er litt rart for de fleste så er man sint, men klarer ikke å kjenne på tristhet eller gråte

Anonymkode: 56ae1...4df

Sinne er ofte en kamuflerende følelse. Man kan være lei seg, redd, skamfull, men istedet for at de følelsene slipper fram så reagerer man med sinne for det er tryggere. Da må en ikke blottlegge seg og face de virkelige følelsene en har. Blir en slags forsvarsmekanisme. 

Et enkelt eksempel, en mor og et barn på et kjøpesenter. Barnet blir borte for mor og de begynner å lete. De finner ikke barnet og mor får panikk for at det er kidnappet. Men så finner de barnet. Mor blir da sint og kjefter på barnet. Hun reagerer med sinne, men egentlig var frykt den vitale følelsen hun hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Danielx91 skrev (På 9.4.2024 den 22.20):

Hvorfor er jeg ikke i stand til sinne mot personene som ødelag min oppvekst? 

Det hadde vært lettere med sinne, å bruke det som fokus for å komme seg videre i livet.

Bare en vill gjetning, kjenner du skam i stedet? Eller, du tar det innover på deg og ikke utover på de som fortjener det? 

Anonymkode: 3daf7...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91
Everybody skrev (19 timer siden):

Er du deprimert?

Jeg sliter med depresjon, har gjort det i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er litt rart for de fleste så er man sint, men klarer ikke å kjenne på tristhet eller gråte

Anonymkode: 56ae1...4df

Rart ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bare en vill gjetning, kjenner du skam i stedet? Eller, du tar det innover på deg og ikke utover på de som fortjener det? 

Anonymkode: 3daf7...9b5

Ja, skam kjenner jeg på. Ja, jeg tar ting innover meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å sitte sol voksen og lage et problem av at man ikke kjenner på den følelsen man egentlig vil ha, for ting som er skjedd langt tilbake i tid er å dyrke problemer. 
folk er ulike og føler forskjellig. 
drit i de, og gå videre. Ikke heng deg opp i hva du bør eller burde føle. 
fortiden er over. Bruk energien din på hva du ønsker å gjøre i dag og fremover. 

Anonymkode: 487e9...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...