Gå til innhold

Antidepressiva og følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjerper du deg så skjerper jeg meg. Jeg lover å backe deg opp om du skaffer deg et nick (du er uansett 100% anonym) og viser at du tar til deg kommentarer. Hiver meg lett på Sokk sin oppfordring om et innlegg per dag (evt dagbokforumet). Dette er et bra forum, dol, du kan finne en god heiagjeng her, men du kan ikke rable i vei i eget tempo slik du har gjort.

Anonymkode: c4b64...89f

Vi får se. Sliter veldig med hukommelse og fokus og konsentrasjon også- som vanskeliggjør det hele. Og en intens redsel for alt - ikke minst det at jeg er blitt som jeg er blitt. Er ekstremt skremmende og ekkelt 

Og finner ikke noen svar på hvorfor og famler i blinde etter svar. Skjønner at det ikke gjør meg bedre. Men maler meg jo mer og mer inn i et hjørne 

Anonymkode: bd792...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Sokk skrev (38 minutter siden):

Nå MÅ du forsøke å gjøre normale ting. Det er veien ut av det meste. Møt venner. Gå en tur ut. Se på tv med mobilen i et annet rom. Ta en dusj og ta på rene klær. Så kan du heller skrive et innlegg hver dag av hva du har fått til av normale gjøremål. Så skal vi støtte deg i det 😊 

Ja jeg tenker jo det samme. Men denne ekstreme fremmedfølelsen og dissosierinjen som er der hele tiden er så ekstremt ekkel og jeg får helt panikk av det. 😵‍💫

Anonymkode: bd792...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi får se. Sliter veldig med hukommelse og fokus og konsentrasjon også- som vanskeliggjør det hele. Og en intens redsel for alt - ikke minst det at jeg er blitt som jeg er blitt. Er ekstremt skremmende og ekkelt 

Og finner ikke noen svar på hvorfor og famler i blinde etter svar. Skjønner at det ikke gjør meg bedre. Men maler meg jo mer og mer inn i et hjørne 

Anonymkode: bd792...ee6

Ja, slik du har skrevet om i flere måneder. Med andre ord tar du til deg null tilbakemelding fra andre om dine innlegg bør foregå på et dagbokforum eller reduseres i antall. 

Det tok forøvrig mindre enn 5 minutter før du på nytt opprettet et nytt innlegg på forumet nå.

Anonymkode: c4b64...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, slik du har skrevet om i flere måneder. Med andre ord tar du til deg null tilbakemelding fra andre om dine innlegg bør foregå på et dagbokforum eller reduseres i antall. 

Det tok forøvrig mindre enn 5 minutter før du på nytt opprettet et nytt innlegg på forumet nå.

Anonymkode: c4b64...89f

Jeg tar til meg tilbakemelding om å ikke poste flere innlegg☺️ skjønner det.

Det å ta den tilbakemeldingen endrer ikke på symptomene mine da. De er fortsatt der

 

Anonymkode: bd792...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tar til meg tilbakemelding om å ikke poste flere innlegg☺️ skjønner det.

Det å ta den tilbakemeldingen endrer ikke på symptomene mine da. De er fortsatt der

 

Anonymkode: bd792...ee6

Det er de og det vil de være lenge enda. 

Anonymkode: c4b64...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tar til meg tilbakemelding om å ikke poste flere innlegg☺️ skjønner det.

Det å ta den tilbakemeldingen endrer ikke på symptomene mine da. De er fortsatt der

 

Anonymkode: bd792...ee6

Et av symptomene dine er alle innleggene. Så det vil hjelpe på et av symptomene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja jeg tenker jo det samme. Men denne ekstreme fremmedfølelsen og dissosierinjen som er der hele tiden er så ekstremt ekkel og jeg får helt panikk av det. 😵‍💫

Anonymkode: bd792...ee6

Ta en Sobril hvis du har fått resept av lege og det hjelper deg til å gjøre noen normale ting. 

Hva er innholdet i denne fremmedfølelsen? Er du endret? Er verden endret? Hvordan henger det sammen? Hva er annerledes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (5 minutter siden):

Ta en Sobril hvis du har fått resept av lege og det hjelper deg til å gjøre noen normale ting. 

Hva er innholdet i denne fremmedfølelsen? Er du endret? Er verden endret? Hvordan henger det sammen? Hva er annerledes? 

Innholdet er at jeg ikke føler meg som meg- mine interesser følelser og tanker og selvoppfatning er helt borte. Jeg er bare låst i denne nye tilstanden av uro og panikk og koko. 
Alt og alle virker fremmed- jeg er frakobla rett og slett. 

Anonymkode: bd792...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Innholdet er at jeg ikke føler meg som meg- mine interesser følelser og tanker og selvoppfatning er helt borte. Jeg er bare låst i denne nye tilstanden av uro og panikk og koko. 
Alt og alle virker fremmed- jeg er frakobla rett og slett. 

Anonymkode: bd792...ee6

Altså, evne til besettelser, det har vi til felles 😊

Har du lest deg litt opp på depersonalisering og derealisasjon? Det kan være symptomer ved depresjon, men det kan også være knyttet til traumelidelser og psykose. Masse spennende lesestoff på det store internettet for den besatte sjel.

https://psykologtidsskriftet.no/fra-praksis/2007/09/kognitiv-terapi-ved-depersonalisering-og-derealisasjon

https://psykologtidsskriftet.no/vitenskapelig-artikkel/2015/03/differensialdiagnostiske-vurderinger-ved-schizofreni-og-komplekse

https://www.traumebehandling.no/oppdage/dissosiative-symptomer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (3 minutter siden):

Altså, evne til besettelser, det har vi til felles 😊

Har du lest deg litt opp på depersonalisering og derealisasjon? Det kan være symptomer ved depresjon, men det kan også være knyttet til traumelidelser og psykose. Masse spennende lesestoff på det store internettet for den besatte sjel.

https://psykologtidsskriftet.no/fra-praksis/2007/09/kognitiv-terapi-ved-depersonalisering-og-derealisasjon

https://psykologtidsskriftet.no/vitenskapelig-artikkel/2015/03/differensialdiagnostiske-vurderinger-ved-schizofreni-og-komplekse

https://www.traumebehandling.no/oppdage/dissosiative-symptomer/

Har definitivt derealisering og depersonalisering ja. Jeg håper jo det er symptomer på depresjon, angst og/eller traume - og at jeg faktisk ikke er / blir gal selv om det føles slik. 

Anonymkode: bd792...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har definitivt derealisering og depersonalisering ja. Jeg håper jo det er symptomer på depresjon, angst og/eller traume - og at jeg faktisk ikke er / blir gal selv om det føles slik. 

Anonymkode: bd792...ee6

Håper du har behandlere som er gode på diagnostisering da. For det har jo noe å si for hvilken behandling som virker.

Tror det å føle at man er / blir gal er et symptom på alt det du har nevnt ovenfor 😊 Synes den første artikkelen jeg lenker til forklarte det på en god måte.

Det er jo heldigvis en forskjell på å ikke føle seg som seg selv og å tro at man faktisk har blitt til noe annet/er død e.l. Og det er forskjell på å føle at verden er fremmed og å tro at den ikke er ekte/har endret seg/dine nærmeste er erstattet med kloner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (1 minutt siden):

Håper du har behandlere som er gode på diagnostisering da. For det har jo noe å si for hvilken behandling som virker.

Tror det å føle at man er / blir gal er et symptom på alt det du har nevnt ovenfor 😊 Synes den første artikkelen jeg lenker til forklarte det på en god måte.

Det er jo heldigvis en forskjell på å ikke føle seg som seg selv og å tro at man faktisk har blitt til noe annet/er død e.l. Og det er forskjell på å føle at verden er fremmed og å tro at den ikke er ekte/har endret seg/dine nærmeste er erstattet med kloner. 

Ja jeg håper det…! Uansett veldig skremmende og ekkelt 

Jeg dissosierer både innover og utover på en måte. Og er fanget midt i ingenting- midt i en uro og uvirkelighetsfølelse. 

Også dette med hukommelse og følelse av at alt er fragmentert.. veldig skremmende. 
 

sobril hjelper bittelitt, men skal helst ikke ta det. Veit ikke om jeg kunne hatt noe nytte av antidepressiva for å roe systemet litt. Og få frem no følelser

 

Anonymkode: bd792...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (6 minutter siden):

Håper du har behandlere som er gode på diagnostisering da. For det har jo noe å si for hvilken behandling som virker.

Tror det å føle at man er / blir gal er et symptom på alt det du har nevnt ovenfor 😊 Synes den første artikkelen jeg lenker til forklarte det på en god måte.

Det er jo heldigvis en forskjell på å ikke føle seg som seg selv og å tro at man faktisk har blitt til noe annet/er død e.l. Og det er forskjell på å føle at verden er fremmed og å tro at den ikke er ekte/har endret seg/dine nærmeste er erstattet med kloner. 

Jeg føler meg misforstått når de sier det bare er angst ja. Fordi dette er så mye mer. Men hva vet jeg

Anonymkode: bd792...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...