Gå til innhold

Antipsykotika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har tidligere forsøkt bruk av quetiapin- men får dessverre veldig angst av den. Har lest her inne og andre steder om at andre også har opplevd det, selv om mange mener det er uvanlig. 
Spørsmålet er hvilke andre ap med samme formål som quetiapin (dempe uro og tankekjør) kan man bruke- som likevel virker på en måte som ikke gir denne paradoks effekten?

Anonymkode: 9ba13...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (11 minutter siden):

Zyprexa, Fluanxol i lave doser.

Takk! Kan ikke de gi paradokseffekt slik som quetiapin?

Anonymkode: 9ba13...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk! Kan ikke de gi paradokseffekt slik som quetiapin?

Anonymkode: 9ba13...b3f

For de som er disponert for det, kan de sikkert gi denne effekten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

For de som er disponert for det, kan de sikkert gi denne effekten også. 

Da er det jo håpløst, hvis det du sier er  at dersom man  reagerer slik på en type gjelder det alle typer 

Anonymkode: 9ba13...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det jo håpløst, hvis det du sier er  at dersom man  reagerer slik på en type gjelder det alle typer 

Anonymkode: 9ba13...b3f

Det er ikke det han sier. Han hinter nok til at enkelte mennesker er veldig gode til å oppleve alle bivirkningene som står i pakningsvedlegget / får en veldig sterk nocebo-effekt av medisiner. Og da er man disponert for å reagere slik på absolutt alle medisiner. 

Men hvis du hadde en dårlig opplevelse av quetiapin betyr ikke det at du nødvendigvis vil ha en dårlig opplevelse av Zyprexa. Utsagnet kan ikke tolkes slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sokk skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det han sier. Han hinter nok til at enkelte mennesker er veldig gode til å oppleve alle bivirkningene som står i pakningsvedlegget / får en veldig sterk nocebo-effekt av medisiner. Og da er man disponert for å reagere slik på absolutt alle medisiner. 

Men hvis du hadde en dårlig opplevelse av quetiapin betyr ikke det at du nødvendigvis vil ha en dårlig opplevelse av Zyprexa. Utsagnet kan ikke tolkes slik. 

Sånn sett ja. 
Jeg tolket det som at han mente at min opplevelse av quetiapin da også var fordi jeg har «anlegg for det» 😉

Anonymkode: 9ba13...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn sett ja. 
Jeg tolket det som at han mente at min opplevelse av quetiapin da også var fordi jeg har «anlegg for det» 😉

Anonymkode: 9ba13...b3f

Ja, det tror jeg også hehe. Men det MÅ ikke bli sånn. Hvis du er klar over det, så kanskje du kan motvirke den psykologiske effekten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (3 minutter siden):

Ja, det tror jeg også hehe. Men det MÅ ikke bli sånn. Hvis du er klar over det, så kanskje du kan motvirke den psykologiske effekten. 

Jeg er uenig. Har forsøkt den i flere omganger nettopp fordi jeg har tenkt at «jaja det kan da ikke stemme» jeg har tro på at den skal funke nå…

Anonymkode: 9ba13...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (12 timer siden):

Jeg fikk angst av Quetiapine, men får det ikke av Truxal. 

Det er fler enn meg, ja. Skjønner ikke hvorfor reagerer sånn på den

Anonymkode: 9ba13...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Zyprexa regnes for å være god for angst. Truxal og seroquell ga meg også angst. Men ikke zyprexa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Zyprexa regnes for å være god for angst. Truxal og seroquell ga meg også angst. Men ikke zyprexa.

Ikke sant… zyprexa har kanskje verre bivirkninger sånn ellers- mer sløvende eller?

Anonymkode: 9ba13...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke sant… zyprexa har kanskje verre bivirkninger sånn ellers- mer sløvende eller?

Anonymkode: 9ba13...b3f

Den er vel bare sløvende første uken som regel. 

Anonymkode: 73aaf...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sant… zyprexa har kanskje verre bivirkninger sånn ellers- mer sløvende eller?

Anonymkode: 9ba13...b3f

Ikke mer sløvende nei. Den kan gi stor hunger og vektoppgang. Seroquell er ekstremt sløvende. Truxal blir jeg bare uvel av.

Anonymkode: 44f73...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke mer sløvende nei. Den kan gi stor hunger og vektoppgang. Seroquell er ekstremt sløvende. Truxal blir jeg bare uvel av.

Anonymkode: 44f73...7ad

Kom nær anonymknappen ved en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...