Gå til innhold

Pusteøvelser ved sterk angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns det er vanskelig å roe meg når jeg har ekstrem angst. Prøver å gjøre pusteøvelser. Men er deres erfaring at man må gjøre det lenge og at man bør holde på til det roer seg?

Anonymkode: 6f20a...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja man bør holde på til det roer seg. Ellers ingen vits.

Hva med å avbryte angsten med å for eksempel, legge den fort ned på gulvet, reise deg igjen osv?

Avledning fungerer det også.

Anonymkode: 5e364...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja man bør holde på til det roer seg. Ellers ingen vits.

Hva med å avbryte angsten med å for eksempel, legge den fort ned på gulvet, reise deg igjen osv?

Avledning fungerer det også.

Anonymkode: 5e364...e83

Selv om det betyr man må holde på dagen lang?🤪

Jeg kan oppleve litt relief (LITT), men det kommer tilbake igjen i det sekundet jeg slutter 🥺

Anonymkode: 6f20a...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har aldri taklet pusteøvelser. Da har jeg mer tro på avledning. Se seg rundt i rommet etter en farge og telle hvor mye som har den fargen, telle baklengs og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Null effekt. Bedre å se en film fordi det avleder på en mye bedre måte.

Anonymkode: 87979...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å si at alle (kortsiktige) tiltak man gjør for å dempe angst er kontraproduktive.

Angsten slipper ikke deg før du slipper den. Aksepter at angsten er der, og trolig vil fortsette å være det en stund. Aksepter at symptomene er ubehagelige, men ufarlige. La de være i fred og fortsett med hva enn man gjorde før angsten kom. 

Det har i alle fall hjulpet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

Jeg er villig til å si at alle (kortsiktige) tiltak man gjør for å dempe angst er kontraproduktive.

Angsten slipper ikke deg før du slipper den. Aksepter at angsten er der, og trolig vil fortsette å være det en stund. Aksepter at symptomene er ubehagelige, men ufarlige. La de være i fred og fortsett med hva enn man gjorde før angsten kom. 

Det har i alle fall hjulpet meg.

Ja det hadde kanskje fungert om man fikk angst litt anfallsvis og at det ga seg igjen. Men er snakk om kontinuerlig sterk angst- Er nødt å prøve å roe nervesystemet litt.

Så tenker på det som et langsiktig tiltak å jobbe med pust og- for å roe systemet

Anonymkode: 6f20a...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det hadde kanskje fungert om man fikk angst litt anfallsvis og at det ga seg igjen. Men er snakk om kontinuerlig sterk angst- Er nødt å prøve å roe nervesystemet litt.

Så tenker på det som et langsiktig tiltak å jobbe med pust og- for å roe systemet

Anonymkode: 6f20a...69e

Skulle ikke du roe litt ned på antall innlegg?

Anonymkode: 87979...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...