Gå til innhold

Noen som bruker Imovane for søvn? Jeg bruker 1 tablett.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som bruker 2? Skal høre med legen ville bare høre med dere først. Jeg sover oppstykket og mindre med den ene.

Anonymkode: 10a5d...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som bruker 2? Skal høre med legen ville bare høre med dere først. Jeg sover oppstykket og mindre med den ene.

Anonymkode: 10a5d...0ba

Det spørs jo helt an på hvilken dose du har. Imovane finnes i 3,5mg, 5mg og 7,5mg.  Selv synes jeg det er en farlig vei å gå det å øke med den type medisiner.  Har du feks prøvd quetiapin?    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (1 time siden):

Det spørs jo helt an på hvilken dose du har. Imovane finnes i 3,5mg, 5mg og 7,5mg.  Selv synes jeg det er en farlig vei å gå det å øke med den type medisiner.  Har du feks prøvd quetiapin?    

Jeg bruker 7,5 mg. Quetiapin kan jeg forhøre meg om. Takk 

Anonymkode: 10a5d...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Jeg bruker 1x 7,5mg. Hvis du bruker mer enn det jevnlig er jeg usikker på om du etter kravene er skikket til bilkjøring, om det er relevant i ditt tilfelle. 

Imovane er også bare til innsovning, så 7,5 mg gjør jobben sin om du sovner. Hvis problemet er at du våkner og har forkortet søvn ila natta bør du kanskje bruke noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (16 minutter siden):

Jeg bruker 1x 7,5mg. Hvis du bruker mer enn det jevnlig er jeg usikker på om du etter kravene er skikket til bilkjøring, om det er relevant i ditt tilfelle. 

Imovane er også bare til innsovning, så 7,5 mg gjør jobben sin om du sovner. Hvis problemet er at du våkner og har forkortet søvn ila natta bør du kanskje bruke noe annet. 

Jeg kjører ikke bil nå. Bruker Imovane hver natt. Har du eksempler på medisin som eventuelt kunne være aktuelt?

Anonymkode: 10a5d...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Max dose er 7.5mg. Legen vil nok ikke godta mer enn det.

Alimemazin, seroquel,  remeron. De fungerer lengre enn imovane, som noen over her skriver kun er for innsovning, ikke skikkelig søvn. Selv har jeg fått veldig god effekt av efexor. Både ang angst og søvn.

Anonymkode: ee47d...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kjører ikke bil nå. Bruker Imovane hver natt. Har du eksempler på medisin som eventuelt kunne være aktuelt?

Anonymkode: 10a5d...0ba

Da får jeg heller vise til andre svar her i tråden. Jeg har kun vært fornøyd med Imovane selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mer en 7.5mg fikk jeg høre ikke hadde så mye funksjon, da må du bruke atarax etc. i tillegg. 

Anonymkode: 367c7...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel en maks dose man ikke skal overskride. Forhold deg ril det legen har forskrevet. 
folk som svarer her har ulike plager og det som er riktig for noen er helt feil for andre. 
synes ikke medisin spm bør diskuteres i den grad 

Anonymkode: c47a0...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel en maks dose man ikke skal overskride. Forhold deg ril det legen har forskrevet. 
folk som svarer her har ulike plager og det som er riktig for noen er helt feil for andre. 
synes ikke medisin spm bør diskuteres i den grad 

Anonymkode: c47a0...759

Det er vel ingen her som har kommet med noen dristige anbefalinger, eller? Kjedelig på nattevakt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...