Gå til innhold

Er det vanlig at symptomer på psykose kommer tilbake pga tung mental belastning?


Glitter

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (55 minutter siden):

Sånn at du hyler og skriker og kaster ting rundt? 

Vel, noe lignende

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
GT1 skrev (15 minutter siden):

Vel, noe lignende

 

Ja da er det vel mulig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Glitter skrev (8 timer siden):

Jeg kan veldig lite om psykoselidelser og vil ikke lese meg opp på det heller. Da er jeg redd for at jeg absorberer nye symptomer uten at jeg skjønner det selv.

Dette er en unnvikelsesstrategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Dette er en unnvikelsesstrategi.

Hva nei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 timer siden):

Har alt vært hos legen og jeg ble så opptatt av alt annet jeg måtte rekke å si imens han tok ut p-staven at akkurat dette glemte jeg. Kunne ringt min tidligere behandler, men lurer på om vi snakket forrige uke. Da kan jeg ikke ringe på nytt denne her uken. Men jeg bare prøver meg fram. 

Jeg synes det er en uting å insinuere at noen har eller ikke har en diagnose også bare feste det på en knagg om at personen skaper alt sammen for heller være et stakkars offer som ikke har noe en skulle ha sagt, slippe å ta ansvar. Med mindre jeg sier at det er universet sin skyld at jeg kjøpte hund så er det heller ikke hva jeg mener. Ingen annen enn meg valgte den hunden. Jeg hadde så inderlig lyst til at nå skulle ting snu.

I ukene og månedene før jeg gled inn i psykosen så var jeg rusfri, jeg tok godt vare på hunden, jeg spiste sunt, jeg gikk daglige turer, var på valpekurs. Jeg gjorde alt riktig. Likevel forsvant jeg mer og mer inn i denne tåken og litt etter litt begynte ting å rase sammen. Altså var det ingen situasjon jeg prøvde å bortforklare med mine opplevelser av og fra universet og alle de kaotiske tankene jeg hadde. Jeg gjorde alt riktig. Men det er sånn at jeg lider under en straff. Og det er ganske vondt å ikke bli trodd. Tankene om straff ble mindre pågående av zyprexa, det ble mer som bakgrunnsstøy jeg ikke lot meg påvirke av. Men etter å ha levert fra meg hunden også nå (har jo barna heller) så knakk jeg også fikk jeg det suget i magen hvor det gikk opp for meg at dette kunne ikke jeg ha gjort bedre de siste ukene. Jeg skulle ikke få ha det bra riktig ennå. 

Og du gjorde det riktige ovenfor hunden ved å omplassere henne. Du satte valpens ve og vel foran ditt eget. En ansvarsfull og klok beslutning. 

Anonymkode: 779d4...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du gjorde det riktige ovenfor hunden ved å omplassere henne. Du satte valpens ve og vel foran ditt eget. En ansvarsfull og klok beslutning. 

Anonymkode: 779d4...061

Takk for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...