Gå til innhold

Forhold med Bipolare. hva har du opplevd ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært i forhold med 2 menn som var bipolare. Kan ikke si det var noe bra forhold, men lurer på om andre har vært i forhold med noen med slik diagnose, og hvordan var forholdet og hvorfor ble det slutt?

Anonymkode: cf37e...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje det er du som er grunnen til at det ikke var noe bra forhold? De med bipolar lidelse, selv de 2 du har hatt forhold med, er selvstendige mennesker med en diagnose som påvirker forskjellig. Det finnes ingen lineært forløp med de med bipolar diagnose, så dine opplevelser er egentlig irrelevante.

Derfor lurer jeg på om det er du som gjør forhold vanskelig???

Anonymkode: 8182e...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg bipolar, men mannen og jeg har hatt et flott forhold i 20 år. Vi virkelig elsker hverandre. Men klart det har vært tøft for han når jeg sliter. Så det trenges nok en dyp kjærlighet og styrke for å se den man  elsker ha det vondt.

Anonymkode: 51f4a...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har vært i forhold med 2 menn som var bipolare. Kan ikke si det var noe bra forhold, men lurer på om andre har vært i forhold med noen med slik diagnose, og hvordan var forholdet og hvorfor ble det slutt?

Anonymkode: cf37e...b95

Kan du si noe om hvorfor forholdene fungerte dårlig? Min bp-diagnose har nok dessverre vært en utfordring i forhold, fordi humørsvingningene påvirker de romantiske følelsene så mye, f.eks. ved at jeg hodestups går inn i et forhold uten så mye konsekvenstenkning mens jeg er oppe. Og når jeg er nede kan de romantiske følelsene nesten forsvinne. Det kan bli en berg-og-dalbane for den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (5 timer siden):

Kan du si noe om hvorfor forholdene fungerte dårlig? Min bp-diagnose har nok dessverre vært en utfordring i forhold, fordi humørsvingningene påvirker de romantiske følelsene så mye, f.eks. ved at jeg hodestups går inn i et forhold uten så mye konsekvenstenkning mens jeg er oppe. Og når jeg er nede kan de romantiske følelsene nesten forsvinne. Det kan bli en berg-og-dalbane for den andre.

Ja jeg er voksen i 40 årene. Begge de to bipolare har vært innlagt flere ganger og hatt maniske episoder, dem har begge fortalt meg at dem har møtt damer på dps og blitt sammen med dem og hatt mange kortvarige forhold. Virker som dem søker bekreftelser hele tiden. Han siste har og narisisstiske trekk så. Nei vært mye vondt med dem, jeg har mine feil og sliter litt med angst og depresjoner så har opplevd dem som veldig usabile i humøret. Lurer på om bipolare har slike tendenser å gå fra forhold til forhold slik disse to mennene jeg har vært sammen med har gjort. Dette har dem bekreftet selv og andre som kjenner dem bekrefter det. 

Anonymkode: cf37e...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Har også dårlig erfaring med folk med bipolar, da venneforhold. Han hadde også narsissistiske trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du spør som om alle med en diagnose er like i forhold. Det er som å spørre om «kan alle som har vært sammen med noen fra Stavanger si hvordan det var». Mene skjer med bipolar lidelse er svært ulike og vil fungere helt ulikt i forhold. Dessuten legger du med denne tråden opp til å omtale mennesker med bipolar lidelse på en negativ måte, og jeg lurer på om du har tenkt nok gjennom det. Det er ingen god ide

Anonymkode: 527fd...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg er voksen i 40 årene. Begge de to bipolare har vært innlagt flere ganger og hatt maniske episoder, dem har begge fortalt meg at dem har møtt damer på dps og blitt sammen med dem og hatt mange kortvarige forhold. Virker som dem søker bekreftelser hele tiden. Han siste har og narisisstiske trekk så. Nei vært mye vondt med dem, jeg har mine feil og sliter litt med angst og depresjoner så har opplevd dem som veldig usabile i humøret. Lurer på om bipolare har slike tendenser å gå fra forhold til forhold slik disse to mennene jeg har vært sammen med har gjort. Dette har dem bekreftet selv og andre som kjenner dem bekrefter det. 

Anonymkode: cf37e...b95

Jeg går ikke fra forhold til forhold nei! Eksen sa jeg var den beste kjæresten han noen sinne hadde hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du spør som om alle med en diagnose er like i forhold. Det er som å spørre om «kan alle som har vært sammen med noen fra Stavanger si hvordan det var». Mene skjer med bipolar lidelse er svært ulike og vil fungere helt ulikt i forhold. Dessuten legger du med denne tråden opp til å omtale mennesker med bipolar lidelse på en negativ måte, og jeg lurer på om du har tenkt nok gjennom det. Det er ingen god ide

Anonymkode: 527fd...bbe

Jeg er fullstendig klart over at det er ikke bare svart/ hvitt om bipolare. Men de to jeg har hatt forhold til har hatt mange like negative trekk. Gått fra dame til dame og styrt på. Nei alle er nok ikke slik, er vel bare jeg som har vært uheldig. Beklager om jeg krenket deg.

Anonymkode: cf37e...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Marye skrev (2 timer siden):

Jeg går ikke fra forhold til forhold nei! Eksen sa jeg var den beste kjæresten han noen sinne hadde hatt!

Hvorfor ble han en eks da?

Anonymkode: 0c3ab...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 23.43):

Jeg har vært i forhold med 2 menn som var bipolare. Kan ikke si det var noe bra forhold, men lurer på om andre har vært i forhold med noen med slik diagnose, og hvordan var forholdet og hvorfor ble det slutt?

Anonymkode: cf37e...b95

Ettersom bipolar ikke er super super vanlig, så slår det meg som spesielt at du har vært i forhold med to stykker. Av 100 mennesker, så har du klart å finne den ene... to ganger?! Hvilke lidelser har du og hvor møtte du dine tidligere romanser? 

Jeg kjenner kun én annen person med bipolar fra mitt virkelige liv, og det gjennom snart 4 tiår. De jeg har møtt i behandling og ikke egentlig kjenner personlig teller jeg da ikke. 

Hvorfor har du dette jaktskjemaet tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bipolare er ikke egen rase. Det er vanlige mennesker med egenskaper og personligheter som alle andre. 
med har bare mer oppturer og nedturer enn andre. 
jeg har to venninner som er bipolar. De er begge totalt ulik. Men fine folk 

Anonymkode: 3737b...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er fullstendig klart over at det er ikke bare svart/ hvitt om bipolare. Men de to jeg har hatt forhold til har hatt mange like negative trekk. Gått fra dame til dame og styrt på. Nei alle er nok ikke slik, er vel bare jeg som har vært uheldig. Beklager om jeg krenket deg.

Anonymkode: cf37e...b95

Jeg blir ikke krenket, men jeg syns det er lite greit at du krenker en hel gruppe mennesker. Man kan ikke spørre hvordan en diagnosegruppe fungerer i ekteskap. Det er for dumt og jeg skulle ønske du så det selv. «Hvordan er alle med adhd i ekteskapet», «hvordan fungerer de med generell angstlidelse i parforhold» mm. Dette er ikke én bestemt type mennesker og spørsmålet faller dermed på sin grunn. Det er umulig å svare på, selv om du har hatt dine personlige erfaringer. Det eneste du bidrar med med et sånt innlegg er økt stigmatisering overfor den aktuelle diagnosegruppen du henger ut som dårlige partnere (uten annet belegg for påstanden enn dine personlige erfaringer som selvsagt ikke er nok til å si noe om alle med den samme diagnosen) 

Anonymkode: 527fd...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir ikke krenket, men jeg syns det er lite greit at du krenker en hel gruppe mennesker. Man kan ikke spørre hvordan en diagnosegruppe fungerer i ekteskap. Det er for dumt og jeg skulle ønske du så det selv. «Hvordan er alle med adhd i ekteskapet», «hvordan fungerer de med generell angstlidelse i parforhold» mm. Dette er ikke én bestemt type mennesker og spørsmålet faller dermed på sin grunn. Det er umulig å svare på, selv om du har hatt dine personlige erfaringer. Det eneste du bidrar med med et sånt innlegg er økt stigmatisering overfor den aktuelle diagnosegruppen du henger ut som dårlige partnere (uten annet belegg for påstanden enn dine personlige erfaringer som selvsagt ikke er nok til å si noe om alle med den samme diagnosen) 

Anonymkode: 527fd...bbe

Jeg vil si det er lov å spørre, men kanskje ikke her 😆 Banning i kjerka 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor ble han en eks da?

Anonymkode: 0c3ab...75d

Fordi jeg slo opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...