Gå til innhold

Så sliten, men har dårlig samvittighet


emilie321

Anbefalte innlegg

Skjønte ikke helt til å å begynne med at det gjaldt en sak som pårørende. Du skrev jo også i de første innleggene dine at du ikke kunne si så mye om saken, og da ble det jo til å overlate til fantasien hva det kunne gjelde. Så bare se bort ifra svarene mine. Jeg tenkte mest på ift venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321
Vendi skrev (1 time siden):

Skjønte ikke helt til å å begynne med at det gjaldt en sak som pårørende. Du skrev jo også i de første innleggene dine at du ikke kunne si så mye om saken, og da ble det jo til å overlate til fantasien hva det kunne gjelde. Så bare se bort ifra svarene mine. Jeg tenkte mest på ift venner. 

Var redd for å skrive for mye, samt at hue er litt rotete for tiden. Ser at det ikke var lett å skjønne.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (På 12.4.2024 den 21.10):

Står i en litt håpløs situasjon, men kan ikke si helt hva det er pga det ikke er bare gjelder meg. Har lyst til å være der for en annen, men orker ikke så mye som jeg kanskje burde. Har dårlig samvittighet, også ovenfor meg selv. Greier nå ikke å ta de beste valgene angående mat og trening, sover også elendig (mye pga smerter). Blir mer og mer sliten og er redd for å bli syk. Hodet har mye stresslyder.  Dette går snart ikke mer. Jeg MÅ ta noen grep, men de grepene vil gå utover en annen.   Men jeg må nå tenke mer på meg selv, men hvordan skal jeg greie det uten at den dårlige samvittigheten tar helt over. Hva gjør dere andre når dere føler dere burde stille opp mer, men ikke greier?  Hvordan takle den dårlige samvittigheten? 

Uff, håper du klarer å ta vare på deg selv i den vanskelige situasjonen.

Klarer du å sette «klare linjer» for deg selv- at du enten er «på» situasjonen eller kobler deg av den? Vet ikke om du forstår hva jeg klønete forklarer her. Jeg er ekspert på det motsatte. I dag har jobben imgn hengt over meg i hele dag(og kommer sikkert til å gjøre det i natt) men jeg har likevel brukt lite tid på å gjøre noe konkret jobb som kunne lettet morgendagen. Så masse tid til bekymring uten handling.

Håper situasjonen din fort blir bedre💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
cilie skrev (1 minutt siden):

Uff, håper du klarer å ta vare på deg selv i den vanskelige situasjonen.

Klarer du å sette «klare linjer» for deg selv- at du enten er «på» situasjonen eller kobler deg av den? Vet ikke om du forstår hva jeg klønete forklarer her. Jeg er ekspert på det motsatte. I dag har jobben imgn hengt over meg i hele dag(og kommer sikkert til å gjøre det i natt) men jeg har likevel brukt lite tid på å gjøre noe konkret jobb som kunne lettet morgendagen. Så masse tid til bekymring uten handling.

Håper situasjonen din fort blir bedre💖

Takk!

Skjønner hva du snakker om. Tenker jo mye på hele situasjonen, men idag har jeg iallefall greid og ikke ta telefonen.  Har dårlig samvittighet for det, men bare må gjøre noe nå.  Har vært godt å ha to dager uten å besøke eller å ta telefonen. Merker bedring.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

I går kveld fikk jeg en litt uheldig telefon, hvis en kan kalle den for det.  Ble kommandert til å komme til vedkommende og måtte nærmest krangle med personen fordi jeg sa jeg ikke kunne.  Hadde vært der i 3 timer tidligere på dagen (+ at jeg har litt reisevei) så jeg hadde ikke kapasitet til mer.  Jeg sa at dette måtte de takle, med det godtok ikke personen i telefonen. 

Har litt problemer med å sette grenser for meg selv og når jeg gjør det, så blir det ikke respektert. Så idag skal jeg ta en telefon for å si at dette ikke er akseptabelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...