Gå til innhold

Dissosiering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Jeg opplever noe veldig ubehagelig for tida. Det er nok en form for. Jeg føler jeg går i en boble og kjenner nesten ikke meg selv i speilet omtrent. Jeg har fått dette i kjølvannet av depresjon og angst og behandler mener også det kan være fordi jeg går gjennom noe vanskelig. 

Er det noen som kjenner seg igjen- og har blitt bedre? I hvilken sammenheng hadde du det slik? 

 

Anonymkode: 54506...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krøll47

Jeg har det slik av og til. Enig med deg i at det kan være noe man går inn i når det blir vanskelig ja. Ble bare bedre over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (7 minutter siden):

Jeg har det slik av og til. Enig med deg i at det kan være noe man går inn i når det blir vanskelig ja. Ble bare bedre over tid. 

Får håpe det går over med tiden her og. Det er som jeg har mistet hele «jeget» mitt og det er veldig ekkelt. 

Anonymkode: 54506...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (27 minutter siden):

Jeg har det slik av og til. Enig med deg i at det kan være noe man går inn i når det blir vanskelig ja. Ble bare bedre over tid. 

Når du har hatt det slik- var det pga depresjon eller angst over tid- eller bare i «vansklige» perioder?😌

Anonymkode: 54506...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får håpe det går over med tiden her og. Det er som jeg har mistet hele «jeget» mitt og det er veldig ekkelt. 

Anonymkode: 54506...e1c

Hvis du på ordentlig, virkelig på ordentlig, har mistet «jeget» ditt og du har en helt grunnleggende selvforstyrrelse, så bør du utredes for schizofreni/holder du på å utvikle schizofreni. Manglende intuitivt førstepersonsperspektiv blir av mange beskrevet som kjernen ved schizofreni. 

Men du beskriver aldri symptomene i detalj, så det er umulig å si noe om hva du mener med at du har mistet «jeget» ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 
Jeg opplever noe veldig ubehagelig for tida. Det er nok en form for. Jeg føler jeg går i en boble og kjenner nesten ikke meg selv i speilet omtrent. Jeg har fått dette i kjølvannet av depresjon og angst og behandler mener også det kan være fordi jeg går gjennom noe vanskelig. 

Er det noen som kjenner seg igjen- og har blitt bedre? I hvilken sammenheng hadde du det slik? 

 

Anonymkode: 54506...e1c

Får du noe igjen for å poste så mange innlegg om dette? Hjelper det deg. Skjønner at det må være fryktelig vondt, men får du noen form for terapi? Å miste jeget kan relateres til psykose, er det det du har? Det er ingen med angst (selv den mest ekstreme sort) som mister jeget.

Anonymkode: 2c0a9...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Får du noe igjen for å poste så mange innlegg om dette? Hjelper det deg. Skjønner at det må være fryktelig vondt, men får du noen form for terapi? Å miste jeget kan relateres til psykose, er det det du har? Det er ingen med angst (selv den mest ekstreme sort) som mister jeget.

Anonymkode: 2c0a9...bfb

Kanskje jeg beskriver det med feil ord. Men det jeg mener er at jeg ikke føler meg som meg selv, ganske heftig depersonalisering og derealisering. Og det vet jeg flere med kraftig angst blant annet har. 

Anonymkode: 54506...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (54 minutter siden):

Kan hende TS glemmer å ha postet her. Helt seriøst ment. 

Ja, det kan hende. Men noen ganger anerkjenner hun(?) hva hun driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...