Gå til innhold

Selvmedisinert i natt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I natt ble det ransakelse av medisinskapet og inntatt bare bittelitt av forskjellig. Ikke noe farlig men bare sånn tilfeldig lavdose miks på ulike svake preparater. Sovepillen har ikke virket og jeg er av ukjente grunner stresset og usikker. Er ambivalent i forhold til jobb på mandag. Skal jeg klare det? Har barnefri uke til uka og har henmelig ønske om å bare melde meg ut den uka og legge meg ned. De timene jeg sover er oppstykket i bolker natt og dagtid, men har altså så masse å drømme om å sortere at det er et arbeid jeg trenger uendelig med tid med. Kjeder meg ikke ett sekund. Trenger bare denne freden. Ìå

Anonymkode: b10a8...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta kontakt med fastlegen for jevnlige samtaler?

Anonymkode: 1213a...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (5 timer siden):

Kan det være en idé å ta kontakt med fastlegen/få en henvisning til DPS? 

Skal alle med soveproblemer gå til psykolog på dps? Da er det ikke rart det er så fullt der. Vil heller anbefale ts psykisk helse i kommunen. Man trenger ikke psykolog for søvnproblemer. 

Anonymkode: c5d16...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

I natt ble det ransakelse av medisinskapet og inntatt bare bittelitt av forskjellig. Ikke noe farlig men bare sånn tilfeldig lavdose miks på ulike svake preparater. Sovepillen har ikke virket og jeg er av ukjente grunner stresset og usikker. Er ambivalent i forhold til jobb på mandag. Skal jeg klare det? Har barnefri uke til uka og har henmelig ønske om å bare melde meg ut den uka og legge meg ned. De timene jeg sover er oppstykket i bolker natt og dagtid, men har altså så masse å drømme om å sortere at det er et arbeid jeg trenger uendelig med tid med. Kjeder meg ikke ett sekund. Trenger bare denne freden. Ìå

Anonymkode: b10a8...bfa

Betyr det at du har barna nå? Håper ikke du driver og mixer medisiner med ansvar for barn. 

Anonymkode: c0fdd...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal alle med soveproblemer gå til psykolog på dps? Da er det ikke rart det er så fullt der. Vil heller anbefale ts psykisk helse i kommunen. Man trenger ikke psykolog for søvnproblemer. 

Anonymkode: c5d16...00b

Nei, jeg tenker ikke at TS trenger henvisning til DPS for isolerte søvnvansker. Av og til er søvnproblemer en del av et større bilde. Tolket det som at TS sliter med flere ting (stresset og usikker, ambivalens, lyst til å bare legge seg ned, mye å prosessere, utslitt, men hektisk). Så jeg hoppet til en antagelse om at det kanskje lå en eksisterende diagnose under her. Hvis det er tilfelle, så kanskje det kunne være en idé med DPS. Men det kan jeg ikke vite. Det vet imidlertid TS og fastlegen om er tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I natt ble det ransakelse av medisinskapet og inntatt bare bittelitt av forskjellig. Ikke noe farlig men bare sånn tilfeldig lavdose miks på ulike svake preparater. Sovepillen har ikke virket og jeg er av ukjente grunner stresset og usikker. Er ambivalent i forhold til jobb på mandag. Skal jeg klare det? Har barnefri uke til uka og har henmelig ønske om å bare melde meg ut den uka og legge meg ned. De timene jeg sover er oppstykket i bolker natt og dagtid, men har altså så masse å drømme om å sortere at det er et arbeid jeg trenger uendelig med tid med. Kjeder meg ikke ett sekund. Trenger bare denne freden. Ìå

Anonymkode: b10a8...bfa

Jeg tror det er en illusjon at det kommer noe konstruktivt ut av dette på lang sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ikke tenkt som langsiktig løsning. Det var heller ikke videre effektivt eller dramatisk. Ikke farlig på noen måte. Var mer desperasjonen jeg kjente på som var ille. I dag skal jeg legge meg tidligere og håpe at jeg får sove på vanlig dose, for mer kan jeg ikke ta i kveld. Er stresset og urolig. engstelig. Men definitivt har folk opplevd verre. Skrev litt i ørska i går. Takk for svar her. Det betyr noe at noen svarer, uansett om det er kjeft eller omtanke. Ønsker dere en god natt. 

Anonymkode: b10a8...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var ikke tenkt som langsiktig løsning. Det var heller ikke videre effektivt eller dramatisk. Ikke farlig på noen måte. Var mer desperasjonen jeg kjente på som var ille.

Du sier at du ikke opplevde din kortvarige løsning som noen effektiv løsning. Hva kan du lære av det til senere?

 

Det er fortvilende å ha det slik du beskriver, og i blant kan vi bli desperat etter en løsning. Jeg gjorde noe tilsvarende som deg for en del år siden. Min hensikt var kun å sove, og jeg ønsket ingen dramatikk - men ting utviklet seg ikke slik jeg hadde forutsett. Det som er skummelt, er når en tar en tilfeldig og tilsynelatende ufarlig blanding, og en kanskje ikke har oversikt over hvordan de ulike medisinene påvirker sentralnervesystemet m.m. og uforutsette ting kan skje. For min del ble det en livstruende situasjon da jeg kun tenkte som deg og det ble flere dagers sykehusopphold i en situasjon hvor jeg klinisk sett ikke var deprimert. 

frosken skrev (11 timer siden):

Jeg tror det er en illusjon at det kommer noe konstruktivt ut av dette på lang sikt. 

Jeg er enig, men dessverre tenker jeg at slike kommentarer oppleves som ovenfra og ned-snakk når en står midt i situasjonen selv. Vi mennesker er merkelige, men vi må erfare og finne ut av sakene selv, før vi finner ut av veien videre. Det er i hvert fall min observasjon når mennesker jobber for å finne fotfeste i livet. Det gjelder ikke kun psykisk helse, men svært mye i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...