Gå til innhold

Sølt ISTE i sengen på madrassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

er det noe galt med IKEA senger? Selv har jeg jensen seng siden jeg er opptatt av kvalitet og god sovevilkår. Når det er sagt synes jeg det er litt grisete med evt skitne sex aktiviteter da ville jeg brukt håndduker eller annet beskyttende mot det. Når jeg har mens bruker jeg selvsagt tampong så gris forekommer ikke. 

Anonymkode: 08df5...04e

Jeg vet ikke hvordan IKEA-sengene er, jeg har ikke hatt dette selv. Jeg snakket om madsrassbeskytterne fra IKEA.

Vi har IKEA overmadrass på hytta, og de er gode. De har forøvrig også trekk som kan tas av og vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte seng på Jysk nylig, og har akkurat oppdaget at trekket på overmadrassen er alt for stort til å vaskes i maskin. På den gamle senga var ikke det noe problem i det hele tatt. Så nå er jeg litt i stuss på hva vi skal gjøre. Har hatt madrassbeskytter fra IKEA før, men ble gal fordi det flyttet på seg og klumpet seg, og det ble ikke bedre da strikkene røk en etter en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (3 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan IKEA-sengene er, jeg har ikke hatt dette selv. Jeg snakket om madsrassbeskytterne fra IKEA.

Vi har IKEA overmadrass på hytta, og de er gode. De har forøvrig også trekk som kan tas av og vaskes.

Eier du hytte selv? 

Anonymkode: 08df5...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mëmëso skrev (1 time siden):

Vi kjøpte seng på Jysk nylig, og har akkurat oppdaget at trekket på overmadrassen er alt for stort til å vaskes i maskin. På den gamle senga var ikke det noe problem i det hele tatt. Så nå er jeg litt i stuss på hva vi skal gjøre. Har hatt madrassbeskytter fra IKEA før, men ble gal fordi det flyttet på seg og klumpet seg, og det ble ikke bedre da strikkene røk en etter en. 

Er det vanlig og ha madrass beskytter hvis en er normalt renslig? 

Anonymkode: 08df5...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det vanlig og ha madrass beskytter hvis en er normalt renslig? 

Anonymkode: 08df5...04e

Jeg kjøpte det i hvert fall fordi jeg tenkte at det er enklere å vaske enn selve trekket på overmadrassen, som jeg synes det er hygenisk og godt å få vasket med jevne mellomrom. Det går nok mye svette gjennom lakenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mëmëso skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøpte det i hvert fall fordi jeg tenkte at det er enklere å vaske enn selve trekket på overmadrassen, som jeg synes det er hygenisk og godt å få vasket med jevne mellomrom. Det går nok mye svette gjennom lakenet :)

Jeg svetter absolutt ikke om natten. Sover med pysj med varme underlag og dyne. Jeg er ikke i den gruppen som svetter i det hele tatt. Skifter sengetøy hver uke, fordi jeg liker den luksusen det gir. 

Anonymkode: 08df5...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eier du hytte selv? 

Anonymkode: 08df5...04e

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (6 timer siden):

Ja. 

Hvilke lure valg i livet har du gjort?

Anonymkode: 08df5...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvilke lure valg i livet har du gjort?

Anonymkode: 08df5...04e

Utdanning og langsiktig sparing i fond, aksjer og bolig. Jeg har satt av litt i fond også da jeg knapt hadde noe. Ad bolig var det å kjøpe en større bolig og finandiere lån via utleieandel lurt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Utdanning og langsiktig sparing i fond, aksjer og bolig. Jeg har satt av litt i fond også da jeg knapt hadde noe. Ad bolig var det å kjøpe en større bolig og finandiere lån via utleieandel lurt.  

Er fond det samme som aksjer? Jeg har hatt veldig lyst å kjøpe enebolig med uteleiedel men vært redd for ikke få leie ut. Når man leier ut til folk. Hva er det viktig og huske på? Jeg lurer på om jeg skal leie ut leiligheten min i sommer til turister for ca 3-4 uker. 

Anonymkode: 08df5...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er fond det samme som aksjer? Jeg har hatt veldig lyst å kjøpe enebolig med uteleiedel men vært redd for ikke få leie ut. Når man leier ut til folk. Hva er det viktig og huske på? Jeg lurer på om jeg skal leie ut leiligheten min i sommer til turister for ca 3-4 uker. 

Anonymkode: 08df5...04e

Aksjer er eierandeler i et børsnotert selskap. Fond er pakker med feks aksjer, obligasjoner, investering i renter etc. det er mssse info om dette på nett. Jeg vil ikke anbefale aksjer til en nybegynner.

Dersom du skal leie ut bolig for en kortere periode er det lurt å først vurdere om vinninga går opp i spinninga. Utleieobjektet må rengjøres skikkelig og det skal til litt jobb til med å frigjøre plass til leietakers ting i klesskap, på kjøkken og bad. Dine personlige eiendelen må også ryddes vekk og vurderes sikret.

Selve utleieforholdet ville jeg gjort via Air Bnb om jeg var nybegynner. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Aksjer er eierandeler i et børsnotert selskap. Fond er pakker med feks aksjer, obligasjoner, investering i renter etc. det er mssse info om dette på nett. Jeg vil ikke anbefale aksjer til en nybegynner.

Dersom du skal leie ut bolig for en kortere periode er det lurt å først vurdere om vinninga går opp i spinninga. Utleieobjektet må rengjøres skikkelig og det skal til litt jobb til med å frigjøre plass til leietakers ting i klesskap, på kjøkken og bad. Dine personlige eiendelen må også ryddes vekk og vurderes sikret.

Selve utleieforholdet ville jeg gjort via Air Bnb om jeg var nybegynner. 

Ok ja jeg tenkte på air bnb men jeg vet ikke hvordan jeg må skatte av det. Naboene mine får leid ut ca for 17-18.000 i måneden men det er langtidsleie. Jeg må jo ha såpass at det er gunstig for alt arbeidet som skal gjøres først. Må alt i klesskapet ut? Hva mener du med kjøkken? Kan ikke glass bestikk og tallerkner stå? 

Anonymkode: 08df5...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ok ja jeg tenkte på air bnb men jeg vet ikke hvordan jeg må skatte av det. Naboene mine får leid ut ca for 17-18.000 i måneden men det er langtidsleie. Jeg må jo ha såpass at det er gunstig for alt arbeidet som skal gjøres først. Må alt i klesskapet ut? Hva mener du med kjøkken? Kan ikke glass bestikk og tallerkner stå? 

Anonymkode: 08df5...04e

Det bestemmer du selv men du må opplyse om dette i annonsen slik at leietaker vet hva h*n betaler for og ikke.

Når jeg leier Airbnb ønsker jeg å bruke kjøkken og klesskap, hadde ikke giddet papp og koffert. Om det ikke var ryddet plass og rengjort ville jeg søkt etter noe annet, men det er meg. 

Jeg ville by the way også reagert på flekker på madrass. Det ville jeg kommentert i review etterpå.

Du skatter inntekten ved å oppgi den i selvangivelsen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (7 minutter siden):

Det bestemmer du selv men du må opplyse om dette i annonsen slik at leietaker vet hva h*n betaler for og ikke.

Når jeg leier Airbnb ønsker jeg å bruke kjøkken og klesskap, hadde ikke giddet papp og koffert. Om det ikke var ryddet plass og rengjort ville jeg søkt etter noe annet, men det er meg. 

Jeg ville by the way også reagert på flekker på madrass. Det ville jeg kommentert i review etterpå.

Du skatter inntekten ved å oppgi den i selvangivelsen. 

Jeg leier den hvis jeg leier den ut redegjort selvfølgelig. Jeg vet ikke om det det vil si utvask eller hva, men kanskje jeg kan leie et byrå eller så må jeg jo investere i en helg dag til vasking av skaper tak sluk osv? Jada jeg forstår jo jeg må vaske overtrekket til dette formålet. Men skal jeg skrive leiesummen i selvangivelsen? For min del kan leietagerene bruke det jeg har i skapet. Både tørrmat og bestikk jeg bruker. Har en bil og garasje jeg også skal leie ut. 

Anonymkode: 08df5...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...