Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å få gå til DPS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nylig begynt hos DPS, etter at verken rask psykisk helsehjelp eller avtalespesialist fungerte. Spørsmålet er ca hvor lenge jeg kan forvente å få tilbud? Litt om stituasjonen min: er henvist for moderat depresjon og utredning for sosial angst/relasjonelle vansker. På grunn av en fysisk funksjonsnedsettelse har jeg havnet i en avdeling som fokuserer på psykiske vansker hos personer med samme funksjonsnedsettelse. Ifølge behandler er det ikke samme trøkket her som hos "ordinære" DPS, dermed ikke samme presset på å få folk ut igjen fort nok. Det er betryggende, samt at behandler også sier at vi nok skal "holde på en stund" (uten at hen sa moe om hva hen legger i det). Spørsmålet mitt er hva som er normalen? Jeg har hørt alt mellom 8 timer totalt og 3 samtaler i mnd i 1-2 år.

Anonymkode: ae4fe...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker

Du må nok bare kreve å få en tidsplan å forholde deg til. Si at det er nødvendig for din tilfriskningsprosess, det kan de ikke argumentere mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått i 1 år ca. Alvorlig/moderat bp2-depresjon. 

Anonymkode: 8df1f...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forskjellig. Noen dps er mer flinke til å være raske og effektive og gir konkeete råd, mens andre dps lar pasientene bare gå der i noe slags støttesamtaler uten mål og mening i årevis. 

Anonymkode: 414d1...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er forskjellig. Noen dps er mer flinke til å være raske og effektive og gir konkeete råd, mens andre dps lar pasientene bare gå der i noe slags støttesamtaler uten mål og mening i årevis. 

Anonymkode: 414d1...2b7

Jeg nekter å tro på at noen behandler på dps lar pasientene gå der uten mål og mening?

Anonymkode: 8df1f...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo umulig å svare på da det avhenger av problemstilling, diagnose, sykdomsforløp, pasientens funksjon, terapeutens kompetanse, dps-ets kapasitet og en rekke andre komplekse faktorer 

Anonymkode: d0e93...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...