Gå til innhold

Depresjon og følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror kanskje jeg er deprimert. Det kjennes som alle følelsene mine er borte. Reagerer ikke på noen ting med følelser eller lyst. Hjernen og hjertet føles dødt. Bortsett fra dårlige følelser rundt det å ha det slik. 
Vurderer å teste antidepressiva, men har hørt at det flater ut følelser. Jeg er allerede helt død inni meg , så det er jo veldig dumt isåfall.

Har dere hatt samme?

Anonymkode: 3fc9b...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

"Har hørt...."  Dårlig kilde.

Det er vel ganske allment kjent at antidepressiva flater ut følelser og gjør folk likegyldige?

Anonymkode: 3fc9b...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ganske allment kjent at antidepressiva flater ut følelser og gjør folk likegyldige?

Anonymkode: 3fc9b...2a6

Det er ganske allment kjent at depresjon flater ut følelser og gjør folk likegyldige. Ved å ta AD vil dette etter noen uker bedres, og depresjonen forsvinner. Så er det dessverre slik at noen AD - særlig SSRI - noen ganger ikke bringer folk helt i mål. DA kan det være aktuelt å legge til Wellbutrin for å komme helt i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Det er ganske allment kjent at depresjon flater ut følelser og gjør folk likegyldige. Ved å ta AD vil dette etter noen uker bedres, og depresjonen forsvinner. Så er det dessverre slik at noen AD - særlig SSRI - noen ganger ikke bringer folk helt i mål. DA kan det være aktuelt å legge til Wellbutrin for å komme helt i mål.

Er jo på en måte ikke likegyldig til at jeg føler meg slik- klikker av at systemet virker så dødt og ikke responderer😞 

Anonymkode: 3fc9b...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir på en måte helt gæren av at jeg ikke har noe lyst. Orker ikke gå i dette, men med det samme jeg prøver å tenke på et eller annet eller prøver å gjøre noe, rakner det helt for meg og ingenting gir mening eller jeg makter å gjøre det.

Anonymkode: 3fc9b...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er fascinert over hvordan antidepressiva kan gjøre slik at tankene og følelsene endrer seg tilbake til normal…

Anonymkode: 3fc9b...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...