Gå til innhold

Hvor lang tid på efexor før bedring skal merkes?


kaNor

Anbefalte innlegg

Hei

Byttet fra zoloft 250mg til efexor 300mg, Har nå gått på 300mg i 6 uker, men har det absolutt ikke bra.

Skal man vente lenge før man konkluderer med at efexor ikke virker og man må prøve noe annet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kaNor skrev (1 minutt siden):

Hei

Byttet fra zoloft 250mg til efexor 300mg, Har nå gått på 300mg i 6 uker, men har det absolutt ikke bra.

Skal man vente lenge før man konkluderer med at efexor ikke virker og man må prøve noe annet?

 

Får du gjort noe annet for å forberede den psykiske helsen? Altså utenom medisiner.

Anonymkode: 1b582...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter seks uker uten suksess, vil de fleste si at tiden er inne for en siste økning til maxdose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Får du gjort noe annet for å forberede den psykiske helsen? Altså utenom medisiner.

Anonymkode: 1b582...a5a

Har prøvd å aktivere meg med å gå turer, bygge modellbåt samt male opp ett rom, men den oppturen jeg håpet på har uteblitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (På 15.4.2024 den 21.26):

Etter seks uker uten suksess, vil de fleste si at tiden er inne for en siste økning til maxdose. 

Prøvde å gå opp til 375mg men etter to dager økte den indre uroen så mye at jeg da måtte ha økt dosen vival for å komme gjennom dagen. Så, kan hende tiden er inne for å skifte til en ren SSRI som Cipralex ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaNor skrev (11 minutter siden):

Prøvde å gå opp til 375mg men etter to dager økte den indre uroen så mye at jeg da måtte ha økt dosen vival for å komme gjennom dagen. Så, kan hende tiden er inne for å skifte til en ren SSRI som Cipralex ?

Vanskelig for å tro at en ren ssri skal virke om Efexor 300mg ikke virker. 
Hva med å legge til Remeron? Da blir det velkjente Californian rocket fuel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Efexor mot angst merket jeg fort. Er på 150mg nå, og 50% av angsten er borte. Skjedde uke 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (21 timer siden):

Vanskelig for å tro at en ren ssri skal virke om Efexor 300mg ikke virker. 
Hva med å legge til Remeron? Da blir det velkjente Californian rocket fuel. 

Bruker 40mg Tolvon allerede som er Mianserin og ligner på Remeron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (21 timer siden):

Hva bruker du Efexor mot? Angst og depresjon?

Angstpreget depresjon med tvangstanker. Har brukt 250mg zoloft som forebyggende i mange år etter gjenntakende episoder, også trappa jeg ned til 200mg for ett år siden. Fikk kraftig tilbakefall, og ble innlagt for første gang og da bestemt å bytte til Efexor. Men gikk da om mulig enda mer i kjelleren og måtte starte på valium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (21 timer siden):

Vanskelig for å tro at en ren ssri skal virke om Efexor 300mg ikke virker. 
Hva med å legge til Remeron? Da blir det velkjente Californian rocket fuel. 

Mener å ha lest at efexor som virker på både serotonin og noradrenalin, ikke er like potent på serotonin som en ren ssri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sillden skrev (På 18.4.2024 den 16.27):

Efexor mot angst merket jeg fort. Er på 150mg nå, og 50% av angsten er borte. Skjedde uke 2.

Har du prøvd andre SSRI før ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaNor skrev (9 timer siden):

Har du prøvd andre SSRI før ?

Cipralex og brintelix. 

Anonymkode: 97df3...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...