Gå til innhold

Når du legger deg for å sove - ligger du med åpen eller lukket munn da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke mens du sover, men mens du prøver å sove. Hva er vanlig? Jeg ligger kanskje 70% av tiden med åpen munn for føler jeg ikke får puste gjennom nesen. Vet ikke om det er unormalt

Anonymkode: 21e43...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke mens du sover, men mens du prøver å sove. Hva er vanlig? Jeg ligger kanskje 70% av tiden med åpen munn for føler jeg ikke får puste gjennom nesen. Vet ikke om det er unormalt

Anonymkode: 21e43...7df

Jeg er ofte en munnpuster så det varierer, noen ganger klarer jeg fint å puste med nesen, andre ganger må jeg puste gjennom munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har lukket munn og puster gjennom nesa. Var munnpuster da jeg var ung, men leste om at det var mye bedre for kroppen å puste med nesa, og tok et skikkelig tak for å venne meg til å lukke munnen. Det er kanskje 20-25 år siden nå. Husker at det var vanskelig å endre vanen, men det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke mens du sover, men mens du prøver å sove. Hva er vanlig? Jeg ligger kanskje 70% av tiden med åpen munn for føler jeg ikke får puste gjennom nesen. Vet ikke om det er unormalt

Anonymkode: 21e43...7df

Jeg tror at jeg sover med åpen munn. Jeg puster nok både med nese og munn for jeg hater å være tett i nesen  ;) . Men jeg liker å ha munnen åpen for da er det som om jeg får tilgang til mer oksygen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly skrev (6 minutter siden):

Jeg tror at jeg sover med åpen munn. Jeg puster nok både med nese og munn for jeg hater å være tett i nesen  ;) . Men jeg liker å ha munnen åpen for da er det som om jeg får tilgang til mer oksygen 😄

Jeg kan puste med nesen en god stund, men må innimellom ta et par drag via munnen, nettopp som du sier - da får jeg fylt lungene skikkelig og dratt inn mer oksygen enn om jeg puster konstant med nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Lillemus skrev (41 minutter siden):

Jeg kan puste med nesen en god stund, men må innimellom ta et par drag via munnen, nettopp som du sier - da får jeg fylt lungene skikkelig og dratt inn mer oksygen enn om jeg puster konstant med nesa.

Det er sant. Føles som om lungene får mer oksygen ved å ta noen drag med munnen. Jeg er den som må ha vindu åpent når jeg sover. Er så redd for å ikke få nok oksygen i kroppen. 😊. Men det er nok alltid nok luft I rommet, men har det med oksygen på "hjernen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly skrev (1 minutt siden):

Det er sant. Føles som om lungene får mer oksygen ved å ta noen drag med munnen. Jeg er den som må ha vindu åpent når jeg sover. Er så redd for å ikke få nok oksygen i kroppen. 😊. Men det er nok alltid nok luft I rommet, men har det med oksygen på "hjernen". 

Åja! Vi har vinduet på soverommet åpent nesten året rundt, men når det er så kaldt om vinteren at det blir kuldegrader på soverommet, da lukker vi vinduet. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Åja! Vi har vinduet på soverommet åpent nesten året rundt, men når det er så kaldt om vinteren at det blir kuldegrader på soverommet, da lukker vi vinduet. 😂

Har det samme her. 😆. Jeg får veldig panikk hvis vinduet er lukket om natten. Det gir meg en klaustrofobisk følelse av å ikke få puste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke mens du sover, men mens du prøver å sove. Hva er vanlig? Jeg ligger kanskje 70% av tiden med åpen munn for føler jeg ikke får puste gjennom nesen. Vet ikke om det er unormalt

Anonymkode: 21e43...7df

Jeg ligger på siden med munnen lukket. Jeg har dynen nesten over hodet siden jeg er redd for mørket og edderkopper 

Anonymkode: 795f2...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg legger meg på magen med lukket munn. Men jeg må bruke 2 puter . En vanlig pute og en liten oppå. Jeg må ha nesa utenfor kanten av puta. Derfor må jeg også ha en liten en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...