Gå til innhold

Ang.pleiepenger i permisjonstia/Irene!!


Gjest Mazel

Anbefalte innlegg

Hei Irene, håper du skjønner problemet,selv om det er rotete forklart.

Altså: Min datter hadde et sykehusopphold på en uke, 1 mnd. gammel. Dette var "kritisk sykdom", så begge foreldrene fikk utfylt skjema om pleiepenger. Jeg har 80% lønn under fødselspermisjon, fikk vedtaket først nå pga. jeg har utbetalt fra arb. giver.

I vedtaket står det. 80% i 52 uker(inkl. far). I den uka det er snakk om, står det at jeg får 100% pleiepenger. Det står ingenting om at permisonstiden er forlenget med en uke!! Skal ikke jeg ha en uke lenger permisjon da?

Jeg har heller ikke fått noen utbetaling fra arb. giver som er mer enn 80%, og jeg vet at de har fått kopiav vedtaket. Er det sånn at jeg må kontakte arb. giveren?

Har jeg grunnlag for å klage på vedtaket, da jeg tror at jeg den uken med pleiepenger skulle ha kommet utenom fødselspermisjonen? De har bare konkludert med at permisjonstia er den samme, men med 100% istedenfor 80% i ei uke.

Det er litt viktig for meg å vite, da det kommer flere lange sykehusopphold i permisjonstia.

håper du kan gi meg råd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødselspengeperioden utsettes når barnet er innlagt i helseinst (ftrl § 14-7).

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-040.html

Det er ikke nødvendig å klage på vedtaket vil jeg tro. snakk med saksbehandler, så blir det nok oppklart.

Arbeidsgiveren din får jo refundert full lønn for denne perioden, så du må ta etterbetaling opp med arb.giver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...