Gå til innhold

Erfaring med å steke bacon i mikro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg bruker å spise en del bacon og egg, og det er jo ofte litt styr og teke baconet i stekepanna synes nå jeg da det lett spruter fett, det tar lang tid (når jeg er sulten) også er det kjedelig å vaske opp. Men nå så jeg at de hadde en egen plastikk boks til mikro til salgs på Jernia som er spesiallaget for å steke bacon i og baconet skal visst bli både sprøtt og ferdig stekt raskt, også tåler boksen oppvaskmaskin. Her er link: https://www.jernia.no/kjøkkenutstyr/mikrobølgeovnsutstyr/øvrig-utstyr-mikro/lékué-baconmaker-til-mikroovn/p/58014983

Er det tilfeldigvis noen her som har erfaring med denne boksen eller andre lignende? Funker den så bra som reklamen sier at den gjør?

Anonymkode: 52e21...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye heller stek det i ovn på bakepapir. Det blir sprøtt og spruter ikke. 

200 grader varmluft 8-10 min

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse!
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Funker den så bra som reklamen sier at den gjør?

Anonymkode: 52e21...466

Nei det fungerer dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
ISW skrev (11 timer siden):

Mye heller stek det i ovn på bakepapir. Det blir sprøtt og spruter ikke. 

200 grader varmluft 8-10 min

Enig. Mye bedre å steke det i ovn :). Jeg ville aldri stekt bacon i mikro.  Friteringsmaskin funker derimot godt til det meste. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det tilfeldigvis noen her som har erfaring med denne boksen eller andre lignende? Funker den så bra som reklamen sier at den gjør?

Baconet blir omtrent som hvis du steker det i ovn, slik det er beskrevet ovenfor. 

"Fordel" ved boks i mikro: Du sparer noen få minutter. 
Fordel ved stekeovn: Du slipper en ganske tilsølt boks som må ligge vannrett i oppvaskmaskinen (og dermed tar mye plass) for å bli helt ren. Dette kan kanskje variere med type oppvaskmaskin og -program. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...