Gå til innhold

Hater meg selv så mye at jeg tar masse operasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kosmetiske operasjoner her og der. Hvordan skal jeg klare slutte selvhate så mye? Jeg blir fornøyd med det jeg har gjort, men så finner jeg ofte et annet jeg også vil fikse på

Anonymkode: 81cf3...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Går du til behandling? Hvis ikke så ville jeg startet der, dvs med et besøk hos fastlegen.

Anonymkode: dbe1b...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie

Kanskje du kan tenke litt over at han som først fant ut av dette med selvfølelse og kropp, faktisk var plastikkirurg. Han innså at jo flere kosmetiske inngrep han foretok på kvinner, fikk de det ikke bedre med seg selv og fikk en bedre selvfølelse slik en skulle tro... Det er fordi selvfølelse og selvtillit må bygges innenfra - den kan ikke komme utenifra.

 

Jeg ville tenke at det er tross alt viktigere hvordan du har det med deg selv innvendig, enn hvordan du ser ut på utsiden. Der er det kun du som må velge å hoppe av karusellen - og si at "nå får nok være nok". Innse at du faktisk ikke vil få det bedre eller føle deg bedre bare du får rettet opp i det - for du vil bare finne mer, og mer, og mer å rette opp i neste gang. Innse at du er god nok som du er - og at det indre, deg som person og din væremåte, teller betydelig mer enn hvordan du ser ut. For ble den forrige operasjonen slik du så for deg? Og den før det? Og den før det igjen? Var det, helt ærlig, verdt det, sett i ettertid...

 

Om du ser for deg en god og nær venn du vil ha kontakt med i mange år; er det en mye operert venn med fokus på det ytre som er viktig - eller en venn som ser deg som person og hvem du er du ønsker deg?

 

Dette er viktige spørsmål som jeg ville ha tenkt meg godt igjennom før jeg ev. tenkte å gjøre et nytt kosmetisk inngrep.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 23.51):

Kosmetiske operasjoner her og der. Hvordan skal jeg klare slutte selvhate så mye? Jeg blir fornøyd med det jeg har gjort, men så finner jeg ofte et annet jeg også vil fikse på

Anonymkode: 81cf3...ed0

Ganske rik du da. Ville brukt alle pengene på noe helt annet. Det er det man kaller luksus problemer.

Anonymkode: b0e5c...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du driver med er vel på en måte selvskading?  Og det må føles helt jøvli å komme på den karusellen der. Jeg ønsket å bli mer ordinær, og ikke kapp hodet av meg når jeg sier det. Jeg er ingen skjønnhet heller. Men jeg har møtt to jenetr i årenes løp som faktisk så helt ordinære ut, og hun ene var noe..oppsiktsvekkende fordi hun hatet sol, var alltid hvit i huden og farget håret knall rødt eller svart. I tillegg var hun tynn og høy, og gikk i noen spesielle antrekk. Men greia var at de begge var skikkelig ettertraktet av menn! De var så sykt kule og hel ved, og var orginale på hver sin måte, og jeg ønsket det var meg mange ganger. Det var mer beundring enn misunnelse altså, så det er sagt, men jeg var mye usikker på om gutter/ menn likte meg for MEG. De sa ofte at jeg liknet på en viss kjent artist og det gjorde meg ikke akkurat tryggere, for de skulle ikke like meg pga det!

Utseendet har selvsagt noe å si, men det handler ikke akkurat om at du er pen alltid. Har man ikke karisma er man like langt egentlig. Og de som har nettopp det er de som føler seg vel i egen kropp og med ansiktet de har. Nå har jeg blitt litt eldre og er ikke så usikker lenger. Det gfjør meg ikke en dritt at jeg i så fall ikke er like pen som før. 

Men det hjelper muligens ikke hva vi kan bidra med her. Håper du kan få samtale med noen som kan hjelpe deg å sette ting i perspektiv og at du finner personligheten din bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...