Gå til innhold

Roer sobril hjernen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ble gjort en undersøkelse en gang om Sobril egentlig roet ned kroppen.

En del deltakere med flyskrekk ble delt inn i grupper, med og uten Sobril, og påsatt EKG og blodtrykksmåling før flyturen. Det viste seg at hjerterytme og blodtrykk var nokså likt i de ulike gruppene, selv om angsten FØLTES lavere med Sobril.

Så den roer nok mest hjernen. Skal du roe kroppen trenger du betablokkere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (Akkurat nå):

Det ble gjort en undersøkelse en gang om Sobril egentlig roet ned kroppen.

En del deltakere med flyskrekk ble delt inn i grupper, med og uten Sobril, og påsatt EKG og blodtrykksmåling før flyturen. Det viste seg at hjerterytme og blodtrykk var nokså likt i de ulike gruppene, selv om angsten FØLTES lavere med Sobril.

Så den roer nok mest hjernen. Skal du roe kroppen trenger du betablokkere.

 

Det er sånn det føles. Psykologen mente den var muskelavslappende og det var det som roet angsten 

Anonymkode: fee0a...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Det ble gjort en undersøkelse en gang om Sobril egentlig roet ned kroppen.

En del deltakere med flyskrekk ble delt inn i grupper, med og uten Sobril, og påsatt EKG og blodtrykksmåling før flyturen. Det viste seg at hjerterytme og blodtrykk var nokså likt i de ulike gruppene, selv om angsten FØLTES lavere med Sobril.

Så den roer nok mest hjernen. Skal du roe kroppen trenger du betablokkere.

 

Men Sobril gjør deg vel både svak i musklene og demper pustesenteret? Det er da kroppen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er sånn det føles. Psykologen mente den var muskelavslappende og det var det som roet angsten 

Anonymkode: fee0a...817

 

Sokk skrev (2 minutter siden):

Men Sobril gjør deg vel både svak i musklene og demper pustesenteret? Det er da kroppen? 

Sobril har relativt svak muskelavslappende effekt (men det finnes benzo som har det, så poenget er jo valid).

Dette styres jo fra hjernen. Jeg tror ikke det er AT den er muskelavslappende som roer angsten, men den er kanskje muskelavslappende FORDI den roer angsten litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (3 minutter siden):

 

Sobril har relativt svak muskelavslappende effekt (men det finnes benzo som har det, så poenget er jo valid).

Dette styres jo fra hjernen. Jeg tror ikke det er AT den er muskelavslappende som roer angsten, men den er kanskje muskelavslappende FORDI den roer angsten litt?

Ja det var litt sånn jeg tenkte og. Ble bare nysgjerrig når psykologen sa det.

Jeg føler jo at den roer hjernen på et vis. Det er hvertfall der jeg føler det trengs mest, men kroppen også selvsagt. Men som du sier henger det vel sammen 

Anonymkode: fee0a...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (5 minutter siden):

 

Sobril har relativt svak muskelavslappende effekt (men det finnes benzo som har det, så poenget er jo valid).

Dette styres jo fra hjernen. Jeg tror ikke det er AT den er muskelavslappende som roer angsten, men den er kanskje muskelavslappende FORDI den roer angsten litt?

Jeg fikk Sobril en gang av ei venninne for menssmerter siden hun sa den var muskelavslappende så kanskje det kunne redusere krampene i magen. 

Jeg hadde ikke angst eller var nervøs, kun menssmerter. Jeg kjente at musklene i beina ble litt gele og måtte sette meg etter jeg hadde tatt Sobril. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

 

Sobril har relativt svak muskelavslappende effekt (men det finnes benzo som har det, så poenget er jo valid).

Dette styres jo fra hjernen. Jeg tror ikke det er AT den er muskelavslappende som roer angsten, men den er kanskje muskelavslappende FORDI den roer angsten litt?

Jeg føler jo at det roer tankene og frykten på en måte og?

Anonymkode: fee0a...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er det å bruke sobril dersom angsten har form som en slags frys-tilstand?

Anonymkode: fee0a...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan er det å bruke sobril dersom angsten har form som en slags frys-tilstand?

Anonymkode: fee0a...817

Hvis du har fått utskrevet sobril så må du nesten bare ta en og se om det virker. Tusen spørsmål her hjelper deg ikke. Du misbruker forumet og folks hjelpevilje slik du holder på.

Anonymkode: ed7f3...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du har fått utskrevet sobril så må du nesten bare ta en og se om det virker. Tusen spørsmål her hjelper deg ikke. Du misbruker forumet og folks hjelpevilje slik du holder på.

Anonymkode: ed7f3...23e

Skjønner ikke hva som var spam med dette? 
Jeg lurte på noe angående sobril?

Anonymkode: fee0a...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...