Gå til innhold

Gir du behandleren/ene dine ros og komplimenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja,  av og til. 

Anonymkode: 11ea5...1eb

Det er hyggelig av deg!

Anonymkode: 1fb90...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er hyggelig av deg!

Anonymkode: 1fb90...76b

Ja, jeg har den "regelen" at hvis jeg tenker noe positivt om noen så sier jeg det til dem som ett kompliment. For det har jo så mye å så det å få positive tilbakemeldinger fra ulike mennesker som man har i livet sitt. Jeg merker at det gjør i alle fall stor forskjell for meg å få positive tilbakemeldinger, jeg blomstrer veldig på det. Så derfor laget jeg meg den "regelen" for noen år siden, for før var jeg veldig dårlig på å gi komplimenter til andre fordi jeg følte det kunne bli litt kleint på en måte om du skjønner? Men nå er det bare kjekt å kunne si slikt til folk synes jeg.

Anonymkode: 11ea5...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei han får bruke sine egne verktøy å gi sitt indre barn ros selv! 

Anonymkode: a12f5...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Et mer genuint menneske skal man lete lenge etter. Og slike bør få høre hvor utrolige de er.

Anonymkode: 58b80...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krøll47

Ja. Jeg har gjort det, men da har det handlet om kommunikasjonen vår og ikke sånt som "så fin du er på håret i dag" . Den tonen faller meg ikke naturlig. Er ikke noe jeg synes er passende heller.

Prøver ellers bare å anerkjenne at de sikkert har det travelt. Påpeker det hvis vi plutselig går over tida osv,  at jeg vet vi må avslutte nå osv. Ønsker god lunsj eller lignende. Det vi snakker om handler om mine issues, så vil ikke trenge meg på med personlige spørsmål  eller kommentarer om dem. Bare prøver å vise at jeg vet de har sin hverdag og greier å forholde seg til også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg gjort og behandler har kommer med positive tilbakemeldinger til meg. Vi har hatt et godt samarbeid. Har bare en samtale igjen så er jeg ferdig i behandlingen 😊 har gått i behandling 1 gang i måneden i 2,5 år og er veldig fornøyd med hvordan jeg har det nå. Har lært endel også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle behandlere jeg har hatt så har jeg gitt komplementer til to stk. For eksempel at jeg setter pris på dem eller at jeg synes de gjør en veldig god jobb. Og gratulert høylytt ut over korridoren da hun hadde bursdag og jeg var ganske så hypoman. Har vel også sagt at ingen kan erstatte henne for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 timer siden):

Av alle behandlere jeg har hatt så har jeg gitt komplementer til to stk. For eksempel at jeg setter pris på dem eller at jeg synes de gjør en veldig god jobb. Og gratulert høylytt ut over korridoren da hun hadde bursdag og jeg var ganske så hypoman. Har vel også sagt at ingen kan erstatte henne for meg. 

Det er hyggelig da!🫶

Anonymkode: 1fb90...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 17.13):

Det er hyggelig da!🫶

Anonymkode: 1fb90...76b

Ja, det er hyggelig. Men det er egentlig uheldig å knytte seg så sterkt til en behandler slik jeg kan gjøre. Men det er en relasjonsproblematikk jeg har. Knytter meg ikke sterkt til alle, men enkelte fester jeg meg til som en igle. 😛 Har gitt komplimenter til min fastlege også. Han er en fantastisk person både som fagperson, men med sin personlighet. Jeg har vært heldig med ganske mange flinke fagpersoner som jeg får god kjemi med. Aldri følt meg urettferdig behandlet av dem. Har riktignok blitt misforstått av enkelte, men det kom seg det også. De hadde evnen til å gå tilbake på sin mening og rette opp vurderingen de før har vurdert feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (47 minutter siden):

Ja, det er hyggelig. Men det er egentlig uheldig å knytte seg så sterkt til en behandler slik jeg kan gjøre. Men det er en relasjonsproblematikk jeg har. Knytter meg ikke sterkt til alle, men enkelte fester jeg meg til som en igle. 😛 Har gitt komplimenter til min fastlege også. Han er en fantastisk person både som fagperson, men med sin personlighet. Jeg har vært heldig med ganske mange flinke fagpersoner som jeg får god kjemi med. Aldri følt meg urettferdig behandlet av dem. Har riktignok blitt misforstått av enkelte, men det kom seg det også. De hadde evnen til å gå tilbake på sin mening og rette opp vurderingen de før har vurdert feil. 

Klarer du å forklare litt detaljert hva som skjer når du "fester dem til deg"? Hvordan tenker du/føler du? Jeg tror jeg har noe relasjonsproblematikk selv. Jeg vil avvise meg selv etterhvert jo mer jeg knytter meg til/blir kjent med behandler? Jeg tror det er fordi jeg ikke tenker at jeg fortjener hjelpen.

Anonymkode: 1fb90...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg knytter meg også altfor sterkt til de kvinnelige behandlerne mine, de blir erstatning for en omsorg jeg aldri fikk av min egen mor. Utviklet anoreksi for å få gå lenge hos en, det funka, jeg fikk gå der lenge. Men jeg sørget voldsomt over henne. 

Anonymkode: 6655a...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg knytter meg også altfor sterkt til de kvinnelige behandlerne mine, de blir erstatning for en omsorg jeg aldri fikk av min egen mor. Utviklet anoreksi for å få gå lenge hos en, det funka, jeg fikk gå der lenge. Men jeg sørget voldsomt over henne. 

Anonymkode: 6655a...828

Huff, så vondt å høre. Var du åpen med behandler om dette?

Anonymkode: 1fb90...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Klarer du å forklare litt detaljert hva som skjer når du "fester dem til deg"? Hvordan tenker du/føler du? Jeg tror jeg har noe relasjonsproblematikk selv. Jeg vil avvise meg selv etterhvert jo mer jeg knytter meg til/blir kjent med behandler? Jeg tror det er fordi jeg ikke tenker at jeg fortjener hjelpen.

Anonymkode: 1fb90...76b

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men jeg blir veldig opptatt av hva behandleren tenker om meg, jeg har behov for å fortelle om hver detalj som skjer i livet mitt, jeg setter personen på en pidestall, jeg blir redd for å miste vedkommende, gleder meg til samtaler. 

Ja, noe sånt. Det er ikke slik at jeg ønsker å få en privat relasjon til vedkommende. Men jeg kjenner på en trygghet fordi personen alltid er trygg i væremåte. 

Og etter hvert har jeg skjønt at de bryr seg om meg/at jeg har kommet under huden på de. Hvor det har gått fra profesjonelt engasjement, til at det har blitt mer personlig. Det har jeg satt pris på å vite. Da kan jeg stole på at de vil meg godt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men jeg blir veldig opptatt av hva behandleren tenker om meg, jeg har behov for å fortelle om hver detalj som skjer i livet mitt, jeg setter personen på en pidestall, jeg blir redd for å miste vedkommende, gleder meg til samtaler. 

Ja, noe sånt. Det er ikke slik at jeg ønsker å få en privat relasjon til vedkommende. Men jeg kjenner på en trygghet fordi personen alltid er trygg i væremåte. 

Og etter hvert har jeg skjønt at de bryr seg om meg/at jeg har kommet under huden på de. Hvor det har gått fra profesjonelt engasjement, til at det har blitt mer personlig. Det har jeg satt pris på å vite. Da kan jeg stole på at de vil meg godt. 

Tusen takk for svar. Hvordan har du det etter avslutning? Blir det som en slags kjærlighetssorg?Hvordan kan du kjenne at det har blitt mere personlig?

Anonymkode: 1fb90...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar. Hvordan har du det etter avslutning? Blir det som en slags kjærlighetssorg?Hvordan kan du kjenne at det har blitt mere personlig?

Anonymkode: 1fb90...76b

Er ikke helt avsluttet. Har ennå telefonkontakt. 

Nja. Ikke kjærlighetssorg da jeg ikke var forelsket i dem, men en følelse av å være i fritt fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 15.20):

Feks for at de gjør en god jobb?

Anonymkode: 1fb90...76b

Nei klart ikke. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 9354e...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei klart ikke. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 9354e...f31

Hvorfor skulle du ikke?😉

Anonymkode: 1fb90...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (21 minutter siden):

Er ikke helt avsluttet. Har ennå telefonkontakt. 

Nja. Ikke kjærlighetssorg da jeg ikke var forelsket i dem, men en følelse av å være i fritt fall. 

Som i at du ikke klarer deg uten dem? 

Anonymkode: 1fb90...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...