Gå til innhold

Tykk mage av stress..


snusmumeriken96

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96

Er så stressa for dette... jeg slitee ekstremt med angst og klarer ikke å redusere det jeg frykter fordi det er mennesker..får noe som ligner på angst anfall mem det er adrenalin kick fordi folk skremmer meg og jeg er traumesenitiv... 

Er så redd for å bli feit, blir du feit av dette ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg snakker om sånn stress når nan begynner å skjelve på henda

Anonymkode: b08e6...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke feit av det, men magen kan bli større fordi stress gjerne fører til at magen oppfører seg unormalt og blir oppblåst (av luft...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg samler det seg masse vann på mage og lår. Kan fort variere 2 kg i vekt fra en dag til den neste. Mister mye av vannet når jeg faster,  men ikke bare bare å drive med det heller. 

Anonymkode: acbdf...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hos meg samler det seg masse vann på mage og lår. Kan fort variere 2 kg i vekt fra en dag til den neste. Mister mye av vannet når jeg faster,  men ikke bare bare å drive med det heller. 

Anonymkode: acbdf...11e

Hjelper fasting deg mot stressmage ?

Anonymkode: b08e6...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (33 minutter siden):

Man blir ikke feit av det, men magen kan bli større fordi stress gjerne fører til at magen oppfører seg unormalt og blir oppblåst (av luft...)

Ok men begynner du å skjelve på henda av angst og sånn da? For det er ved denne reaksjonen at kortisol skilles ut ..

Anonymkode: b08e6...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok men begynner du å skjelve på henda av angst og sånn da? For det er ved denne reaksjonen at kortisol skilles ut ..

Anonymkode: b08e6...8a2

Jeg har ikke angst, jeg bare svarte på overskriften din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hjelper fasting deg mot stressmage ?

Anonymkode: b08e6...8a2

Hvis du tenker på oppblåsthet, så tror jeg ikke det nei. Men har mer problemer med oppblåsthet i perioder der jeg spiser, men spiser uregelmessig. Der jeg ikke klarer faste skikkelig. I et forsøk på å spise sunt blir det en del supper og salater som virker føre til mer oppblåsthet, smerter og tarmlyder. Litt vanskelig å si da om det var stress eller kosthold som førte til problemene. 

Fastingen gjør i alle fall at mye vann går ut av kroppen. Så man får et slankere uttrykk selv om ikke så mye fett forsvinner ila få dager. Men samler masse vann i perioder jeg føler meg stresset, så ser en sammenheng..når jeg klarer å faste så føler jeg også at stressnivået demper seg.. det blir en mer rolig kropp, for mitt tilfelle, og mindre mental ubalanse. Drikker masse vann, men blir ikke mer vann av den grunn. Nesten tvert om, selv om man gjerne blir litt tung i magen av å styrte nedpå 0,5 liter ganske raskt. 

Anonymkode: acbdf...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ok men begynner du å skjelve på henda av angst og sånn da? For det er ved denne reaksjonen at kortisol skilles ut ..

Anonymkode: b08e6...8a2

Jeg skjelver nesten alltid. I større eller mindre grad. I mange flere tilfeller enn ved angst. Men angst og stress har en forverrende effekt på det. Bruker kaffe som energikilde, så det har sikkert også en finger med i spillet. 

Visste ikke om forbindelsen mellom skjelving og kortisol. Men gir mening..akkurat som fettlagring har sammenheng med kortisol. 

Anonymkode: acbdf...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...