Gå til innhold

Erfaring med å få pakke levert hjem av "Helt hjem"? Får jeg det levert på dørmatta når jeg bor i blokk og når får jeg sms?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har kjøpt noe på finn som blir levert av "Helt hjem" og siden jeg bor i blokk så lurte jeg på om den fortsatt ble levert min dørmatte utenfor min inngangsdør eller om den blir levert utenfor hoveddøren til blokken siden den er låst? Eller blir den heller f.eks levert til utleveringssted også må jeg hente pakken der? Og får man sms før pakken leveres eller bare etter at den er levert?

Anonymkode: 7579f...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg har kjøpt noe på finn som blir levert av "Helt hjem" og siden jeg bor i blokk så lurte jeg på om den fortsatt ble levert min dørmatte utenfor min inngangsdør eller om den blir levert utenfor hoveddøren til blokken siden den er låst? Eller blir den heller f.eks levert til utleveringssted også må jeg hente pakken der? Og får man sms før pakken leveres eller bare etter at den er levert?

Anonymkode: 7579f...853

Hvis det er en nokså liten pakke (som får plass i en standard postkasse), er det sannsynlig at den kommer med samme bud som avisene. Disse budene har nøkler og leverer der det kommer aviser  - på dørmatta eller i postkassa..

Er det en stor pakke eller hvis Helthjem ikke leverer til din adresse på annen måte, kommer den til et annet hentested.

Du kan spore pakken på helthjem.no med koden jeg antar du har fått. Der vil du se når den har status "klar til levering" eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (12 minutter siden):

Hvis det er en nokså liten pakke (som får plass i en standard postkasse), er det sannsynlig at den kommer med samme bud som avisene. Disse budene har nøkler og leverer der det kommer aviser  - på dørmatta eller i postkassa..

Er det en stor pakke eller hvis Helthjem ikke leverer til din adresse på annen måte, kommer den til et annet hentested.

Du kan spore pakken på helthjem.no med koden jeg antar du har fått. Der vil du se når den har status "klar til levering" eller noe sånt. 

Oki. Hadde jeg hatt en standard vanlig postkasse slik man har når man har postkasse ute på postkassestativ så hadde nok pakken kanskje fått plass (det er ett par sko). Men siden vi har postkassene inne i gangen her i blokka jeg bor så er postkassene sånne små som er innebygd i veggen som er beregnet på bare vanlig størrelse brev og typ små, tynne pakker. Ja, jeg sporer pakken på helthjem sin nettside, men jeg lurer på om den er litt treig til å oppdatere? For det sto at den var sendt videre fra ett sted som er 7 timer å kjøre unna her jeg bor i går kl 12. Og det står forventet levering i dag (18. april). Så man skulle jo tro at pakken har kommet frem egentlig nå i natt beregnet på tiden det tar å kjøre og at de leverer på natten? Hvis ikke kommer den nok nå i natt da?

Anonymkode: 7579f...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg sporer pakken på helthjem sin nettside, men jeg lurer på om den er litt treig til å oppdatere? For det sto at den var sendt videre fra ett sted som er 7 timer å kjøre unna her jeg bor i går kl 12. Og det står forventet levering i dag (18. april). Så man skulle jo tro at pakken har kommet frem egentlig nå i natt beregnet på tiden det tar å kjøre og at de leverer på natten? Hvis ikke kommer den nok nå i natt da?

De oppdaterer vel stort sett når den ankommer et nytt sted, så det er ikke uvanlig at det ser ut som om den har stoppet opp litt.

Det er masse lokale variasjoner med Helthjem, så det er umulig å vite hvordan de gjør det akkurat hos deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (7 timer siden):

De oppdaterer vel stort sett når den ankommer et nytt sted, så det er ikke uvanlig at det ser ut som om den har stoppet opp litt.

Det er masse lokale variasjoner med Helthjem, så det er umulig å vite hvordan de gjør det akkurat hos deg. 

Det er nok sant, takk for svar likevel. Jeg tok kontakt med kundeservice i dag tidlig og hun sa at på min adresse var det satt opp at pakker fra Helt hjem skulle leveres i postkassen, men som nevnt tidligere så har jeg jo veldig liten postkasse. Jeg vet det henger en standard størrelse postkasse som henger på utsiden av bygget og etter som jeg har skjønt så er den for å levere post til alle. Eller jeg tror det i alle fall, siden jeg åpnet den en gang og da lå der ett se og hør. Men ja, jeg spurte jo da denne service ansatte om hun trodde den ble levert der men da sa hun at de som leverte posten fra Helt hjem hadde tilgang til bygget med nøkkel. Så da spurte jeg jo om de ikke da leverte på min dørmatte foran min private dør men det sa hun at det skulle de ikke gjøre, så hvis det ble gjort så var det bare "ekstra service" av budet. Skjønne det den som kan hehe. 

Anonymkode: 7579f...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk levert en stor pakke fra Helthjem for litt siden. Jeg visste jeg ikke ville være hjemme, og skrev i appen at pakken kunne settes innenfor utgangsdøren på gaten, men IKKE utenfor. Stor var min overraskelse da jeg fikk tilsendt et bilde av pakken stående på gaten, nesten midt i Oslo. Jeg fikk heldigvis bedt en nabo om å sette den innenfor. Kan hende hadde de ikke nøkkel, men de burde uansett forholdt seg til meldingen, evt. levert pakken på utleveringssted.

Anonymkode: 48dca...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det legges ved inngangen der postkassen er.  Alle pakker får ikke plass i postkassa så de bare legger det ved inngangspartiet.

Anonymkode: b64c9...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir de hengt utenpå postkassa med en krok i sprekken og man får beskjed på sms at pakken er levert.  Postkassene er utenfor oppgangsdøra og er tilgjengelig for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...