Gå til innhold

Antideppresiva alternativer til SSRI


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke alternativer til SSRI har man når man ikke tåler SSRI? Har både angst og depresjon, men nå på våren er depresjonen verst. Er Wellbutrin det beste valget?

Anonymkode: 14845...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med så lite opplysninger er det ikke mulig å angi det "beste valget". Alle har sine fordeler og ulemper. 

Wellbutrin kan være bra for de som ikke har henfallenhet til angstlidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Med så lite opplysninger er det ikke mulig å angi det "beste valget". Alle har sine fordeler og ulemper. 

Wellbutrin kan være bra for de som ikke har henfallenhet til angstlidelse.

Jeg kunne ikke bruke SSRI p.g.a enorm økning i angsten. Så da er vel Wellbutrin verre utifra det du skriver. Mener å ha hørt om noen som ikke øker angst. 

Anonymkode: 14845...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativer til SSRI er f.eks Efexor og Wellbutrin (som nevnt over), Remeron, Brintellix, Aurorix. Tipper det er de som er aktuelle å vurdere og de jeg ville startet med å Google/foreslå.

Man kan ta benzo i begynnelsen for å dempe angst i oppstarten, vet ikke om du fikk tilbud om det. Jeg har både fått og ikke fått det sammen med resepten på SSRI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...