Gå til innhold

Å avslutte et vennskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere avsluttet et vennskap noen gang? Ga dere beskjed om hvorfor dere ville bryte vennskapet?  Kan man bare slutte å ta kontakt, slutte å svare på meldinger osv. Eller si det rett ut at man ikke ønsker kontakt mer, noe som kan ende i krangel. 

Anonymkode: ba82b...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Bare ikke ta telefonen eller svar når vedkommende tar kontakt. Du kan blokke nummere og slette på sosiale medier.

Da skjønner denne personen at du ikke ønsker mer kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Bare ikke ta telefonen eller svar når vedkommende tar kontakt. Du kan blokke nummere og slette på sosiale medier.

Da skjønner denne personen at du ikke ønsker mer kontakt.

Takk for svar, tror jeg gjør det slik.  For bør jo være lett å forstå en da ikke ønsker mer kontakt. 

Anonymkode: ba82b...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om å bare blokkere eller la være å svare en person. Det gjør at vedkommende sitter igjen og ikke forstår hva som har skjedd. Det er mye mer ryddig å heller skrive en siste melding og si at man ikke lenger ønsker kontakt, kanskje kort om hvorfor, og så evt blokkere/slutte å svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (20 minutter siden):

Jeg synes ikke noe om å bare blokkere eller la være å svare en person. Det gjør at vedkommende sitter igjen og ikke forstår hva som har skjedd. Det er mye mer ryddig å heller skrive en siste melding og si at man ikke lenger ønsker kontakt, kanskje kort om hvorfor, og så evt blokkere/slutte å svare. 

Ja det kan jeg gjøre, for da har jeg sagt fra uten å gå inn i en krangel.

Anonymkode: ba82b...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

"Hei, jeg ringer for å fortelle deg at jeg ikke vil være vennen din lenger. Ok, greit, hadet." 😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly

Jeg har aldri hatt behov for å måtte fortelle at jeg vil avslutte et vennskap. Jeg har hatt venner opp igjennom livet. Noen bare ramler kontakten automatisk litt av med, mens noen har man kontakt med jevnt og trutt. Har aldri hatt behov for å fortelle noen at jeg ikke ønsker kontakt mer, heldigvis for det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på bakgrunnen og formen for vennskap man har hatt, hvordan kommunikasjonen er m.m.

Har selv med vilje unnlatt å opprettholde kontakt med enkelte tidligere venner/bekjente. Har ikke blokkert, ghostet eller sagt det rett ut, men har hatt noen nødløgner når det gjaldt treff, svart helt kort på meldinger etc., så har det gått mer eller mindre over av seg selv.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 timer siden):

Det kommer jo helt an på bakgrunnen og formen for vennskap man har hatt, hvordan kommunikasjonen er m.m.

Har selv med vilje unnlatt å opprettholde kontakt med enkelte tidligere venner/bekjente. Har ikke blokkert, ghostet eller sagt det rett ut, men har hatt noen nødløgner når det gjaldt treff, svart helt kort på meldinger etc., så har det gått mer eller mindre over av seg selv.

Har vært i andre enden av det der, og det har vært så sårt i lang, lang tid. Men, jeg har også gjort som du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på mye. 
hvorfor ønsker du å avslutte vennskapet? 
er du selv en faktor til konflikten? Ønsker vennen din kontakt? 
det beste er å bare ta ei pause og se an om en stund. 
 

Anonymkode: c6fe2...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommer an på mye. 
hvorfor ønsker du å avslutte vennskapet? 
er du selv en faktor til konflikten? Ønsker vennen din kontakt? 
det beste er å bare ta ei pause og se an om en stund. 
 

Anonymkode: c6fe2...514

Jeg spør ikke om jeg skal bryte vennskapet, men hvordan jeg skal bryte det, og om jeg bør si noe om det eller bare slutte å ta kontakt og ikke svare personen det gjelder. 

Anonymkode: ba82b...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Ekstra skrev (13 timer siden):

Det kommer jo helt an på bakgrunnen og formen for vennskap man har hatt, hvordan kommunikasjonen er m.m.

Har selv med vilje unnlatt å opprettholde kontakt med enkelte tidligere venner/bekjente. Har ikke blokkert, ghostet eller sagt det rett ut, men har hatt noen nødløgner når det gjaldt treff, svart helt kort på meldinger etc., så har det gått mer eller mindre over av seg selv.

Det er i hvert fall rasshøl og komme med nødløgner og svare kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spør ikke om jeg skal bryte vennskapet, men hvordan jeg skal bryte det, og om jeg bør si noe om det eller bare slutte å ta kontakt og ikke svare personen det gjelder. 

Anonymkode: ba82b...eba

Det kommer an på hva som er grunnen. Har personen gjort noe konkret som har opprørt deg, så kan det kanskje være nyttig at du snakker med vedkommende om dette? Da vet i så fall vedkommende om hvorfor dere ikke har kontakt lenger, om fremtidig vennskap uteblir. Det er litt ryddig. 

Hvis det ikke er noen spesiell grunn. Personen gir deg dårlig energi og har egenskaper du ikke synes er gode å holde ut med, så ville jeg bare gjort slik mange foreslår. Ikke avtal nye ting. Bruk påskudd i starten om nødvendig. I motsetning til kjærlighetsforhold der det finnes andre kjøreregler, synes jeg, er vel "ghosting" mer naturlig for avslutning av vennskap da de i mange tilfeller uansett avsluttes på lignende vis av mer naturlige årsaker. Man er opptatt med annet en stund, man har flyttet o.l. Ikke noe folk flest blir bitre for med mindre det skjer veldig brått. Ta det gradvis og "naturlig". 

Anonymkode: f1a56...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Det er i hvert fall rasshøl og komme med nødløgner og svare kort.

De fleste av oss kommer med ganske mange nødløgner, hvite løgner og lignende i det daglige. Det har noen ganger med å ta hensyn til den andre å gjøre. Sosiale spilleregler. Synes nødløgner er bedre enn "jeg liker deg rett og slett ikke" til en venn man begynner å synes er anstrengende... å være direkte om det vil jo potensielt skape en konflikt og kunne såre noen, uten at det hadde vært nødvendig. 

Anonymkode: f1a56...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mëmëso skrev (10 timer siden):

Har vært i andre enden av det der, og det har vært så sårt i lang, lang tid. Men, jeg har også gjort som du. 

Det er lettest og ikke si noe, og også lettere da å ta kontakt igjen senere om en i tilfelle skulle ønske det igjen.   Men ser den med å si fra er greit også for at den andre ikke skal lure på hvorfor. Men må da være bestemt på at jeg ikke går inn i en diskusjon om det. 

Anonymkode: ba82b...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (8 timer siden):

Det er i hvert fall rasshøl og komme med nødløgner og svare kort.

Ikke enig. Det kan være hensynsfullt å pakke det litt inn. Blir man konfrontert får man heller komme med en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...