Gå til innhold

Hvordan og hvor finner jeg ut om noen tilbyr ride terapi her jeg bor? Og kan jeg få det dekt for psykisk sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan og hvor finner jeg ut om noen tilbyr ride terapi her jeg bor? Jeg ønsker ride terapi da jeg sliter en del psykisk og synes det er veldig terapeutisk å være rundt hester. Jeg har selvfølgelig googlet, men jeg fikk ikke opp noen treff på byen jeg bor i (mellomstor-stor by). Jeg har også lest på helsenorge at man kan få støtte til denne type terapi fra helfo også? At man får refundert deler av utgiftene? Noen som har efaring med det?

Anonymkode: e0fde...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan og hvor finner jeg ut om noen tilbyr ride terapi her jeg bor? Jeg ønsker ride terapi da jeg sliter en del psykisk og synes det er veldig terapeutisk å være rundt hester. Jeg har selvfølgelig googlet, men jeg fikk ikke opp noen treff på byen jeg bor i (mellomstor-stor by). Jeg har også lest på helsenorge at man kan få støtte til denne type terapi fra helfo også? At man får refundert deler av utgiftene? Noen som har efaring med det?

Anonymkode: e0fde...ad7

Det er foreløpig ikke mange som tilbyr hesteassistert psykoterapi (HAT).  Du kan prøve å kontakte Hesteassistert psykoterapi (HAT) - HEST OG HELSE for å høre om de kjenner til noen som tilbyr dette der du bor. 

Mye mer vanlig er terapiridning/hestefysioterapi. Hvem som tilbyr det der du bor, tror jeg du enten må google deg frem til eller kontakte kommunen og forhøre deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (1 time siden):

Det er foreløpig ikke mange som tilbyr hesteassistert psykoterapi (HAT).  Du kan prøve å kontakte Hesteassistert psykoterapi (HAT) - HEST OG HELSE for å høre om de kjenner til noen som tilbyr dette der du bor. 

Mye mer vanlig er terapiridning/hestefysioterapi. Hvem som tilbyr det der du bor, tror jeg du enten må google deg frem til eller kontakte kommunen og forhøre deg. 

Tusen takk for tips. Jeg skal forsøke ta kontakt. Hva er forskjellen på hesteassistert psykoterapi og terapiridning da? Er det førstnevnte for psyken og sist nevnte for det fysiske? Har jeg skjønt det rett da? Jeg har ikke klart å finne noen på google som driver med det. Så da tenker jeg at jeg ønsker å kontakte kommunen bare for å være sikker på at jeg ikke har gått glipp av noe tilbud om terapiridning eller lignende. Men hvem i kommunen henvender jeg meg til med spørsmål da? 

Anonymkode: e0fde...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...