Gå til innhold

Hvilken god bok om bipolar lidelse ville du anbefalt? Gjerne en med personlige erfaringer fra pasienter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken god bok om bipolar lidelse ville du anbefalt? Gjerne en med personlige erfaringer fra pasienter? Jeg har type 2 om det har noe å si.

Anonymkode: b0a1e...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krøll47

Bipolar Superstar. Er ifølge den norske forfatteren en blanding av egne erfaringer og fiksjon. Skildringer av mani og utydelig skille mellom fantasi og virkelighet. Depresjon er også noe som beskrives men synes personens syn på verden og seg selv under mani, med grandiositet, psykose osv. er spesielt fascinerende. 

https://www.ark.no/produkt/boker/skjonnlitteratur/bipolar-superstar-9788283380057?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrIixBhBbEiwACEqDJf1hZloUUku0OzH1Q-PrHgbMEHHNA4jscgkzb8OltFkZFFvlSP40eRoC8PQQAvD_BwE

Forfatteren er også artist, i romanen og i virkeligheten. Noen av sangene refereres til i boka og kan lyttes til her 

 

 

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (2 timer siden):

Har hørt Kay Redfield Jamison anbefalt, men har ikke lest henne selv. https://www.norli.no/forfatter/kay-redfield-jamison

Hun har både bipolar og er psykiater.

Er alle de bøkene på siden der om bipolar eller?

Krøll47 skrev (31 minutter siden):

Bipolar Superstar. Er ifølge den norske forfatteren en blanding av egne erfaringer og fiksjon. Skildringer av mani og utydelig skille mellom fantasi og virkelighet. Depresjon er også noe som beskrives men synes personens syn på verden og seg selv under mani, med grandiositet, psykose osv. er spesielt fascinerende. 

https://www.ark.no/produkt/boker/skjonnlitteratur/bipolar-superstar-9788283380057?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrIixBhBbEiwACEqDJf1hZloUUku0OzH1Q-PrHgbMEHHNA4jscgkzb8OltFkZFFvlSP40eRoC8PQQAvD_BwE

Forfatteren er også artist, i romanen og i virkeligheten. Noen av sangene refereres til i boka og kan lyttes til her 

 

 

Takk for tips.

Anonymkode: b0a1e...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann

Har lest An unquiet mind av Kay Redfield Jamison som @Drømmeautomat nevnte. Den var ganske grei. Har også lest noen andre bøker hvor forfatterne skildrer egne erfaringer med bipolar lidelse, men syntes bare det var dårlig litteratur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Anbefaler fagboken bipolare lidelser - forståelse og forebygging av tilbakefall. Jeg leste den ikke fra side til side, med de kapitlene som interesserte meg. Veldig nyttig å lese når diagnosen var fersk for meg. Tenker jeg skal kjøpe den faktisk

Anonymkode: 20449...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...