Gå til innhold

Frustrert over dps


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En liten utblåsning samt ønsker om råd dersom noen har vært i lik situasjon… 

Jeg har gått til ‘behandling’ hos dps i ti måneder nå. På den tiden har jeg hatt tre ulike behandlere. Den siste behandleren jeg har hatt nå har gitt meg timer med 3-4 ukers intervaller. Skulle egentlig ha time i går, 4 uker siden sist, men den ble avlyst. Fikk ny time 24. mai, noe som gjør at det denne gangen blir 9 uker mellom timene. 

Kjenner på en stor frustrasjon over dette. Jeg og behandler har snakket mye om mitt behov for å være trygg på behandleren, rommet osv., og ble enige om å bruke god tid på stabilisering og relasjonsbygging. Men jeg opplever jo at det er nettopp dette som ikke blir vektlagt ved at det er så lenge mellom hver time. 

De få timene jeg har hatt med denne behandleren opplever jeg at hen skal trøste meg, det er så synd på meg, sier jeg ‘tenker feil’ og at vi skal jobbe med hvordan jeg kan ‘tenke riktig’. Opplever en barnlig tone, og har flere ganger tenkt at jeg føler jeg blir behandlet som et barn. Så kan ikke akkurat si at jeg føler meg trygg på personen. 

Har gått til dps tidligere (et annet senter) og fikk oppfølging hver uke med en behandler jeg følte tok meg på alvor. Så var jo det jeg egentlig forventet for ti måneder siden.

Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Mange uker mellom timene, når målet er å jobbe med stabilisering og trygghet? Opplevelsen av å ikke bli tatt på alvor, bli behandlet som et barn? Er det noen som har forsøkt å bytte behandler pga dette? Hvordan gikk du i så fall frem?

Først og fremst en utblåsning av frustrasjonen, men blir takknemlig for råd!

Anonymkode: 749cd...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånn er det på dps. Hele tid utskifting av behandlere, syke behandlere og dårlig kapasitet. 

Søk heller hjelp i psykisk helse i kommunen! 

Anonymkode: fc63c...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

En liten utblåsning samt ønsker om råd dersom noen har vært i lik situasjon… 

Jeg har gått til ‘behandling’ hos dps i ti måneder nå. På den tiden har jeg hatt tre ulike behandlere. Den siste behandleren jeg har hatt nå har gitt meg timer med 3-4 ukers intervaller. Skulle egentlig ha time i går, 4 uker siden sist, men den ble avlyst. Fikk ny time 24. mai, noe som gjør at det denne gangen blir 9 uker mellom timene. 

Kjenner på en stor frustrasjon over dette. Jeg og behandler har snakket mye om mitt behov for å være trygg på behandleren, rommet osv., og ble enige om å bruke god tid på stabilisering og relasjonsbygging. Men jeg opplever jo at det er nettopp dette som ikke blir vektlagt ved at det er så lenge mellom hver time. 

De få timene jeg har hatt med denne behandleren opplever jeg at hen skal trøste meg, det er så synd på meg, sier jeg ‘tenker feil’ og at vi skal jobbe med hvordan jeg kan ‘tenke riktig’. Opplever en barnlig tone, og har flere ganger tenkt at jeg føler jeg blir behandlet som et barn. Så kan ikke akkurat si at jeg føler meg trygg på personen. 

Har gått til dps tidligere (et annet senter) og fikk oppfølging hver uke med en behandler jeg følte tok meg på alvor. Så var jo det jeg egentlig forventet for ti måneder siden.

Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Mange uker mellom timene, når målet er å jobbe med stabilisering og trygghet? Opplevelsen av å ikke bli tatt på alvor, bli behandlet som et barn? Er det noen som har forsøkt å bytte behandler pga dette? Hvordan gikk du i så fall frem?

Først og fremst en utblåsning av frustrasjonen, men blir takknemlig for råd!

Anonymkode: 749cd...f1e

Jeg har ikke opplevd det du beskriver, jeg ville bare si at jeg hadde strevd selv med slikt intervall mellom timene. Det høres tøft ut. Hva er din diagnose? Bp2-depresjon her. Jeg får time med 1 eller 2 ukers mellomrom og hadde garantert fått telefon-konsultasjon om det gikk så lenge mellom timene. 

Anonymkode: f75d1...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke opplevd det du beskriver, jeg ville bare si at jeg hadde strevd selv med slikt intervall mellom timene. Det høres tøft ut. Hva er din diagnose? Bp2-depresjon her. Jeg får time med 1 eller 2 ukers mellomrom og hadde garantert fått telefon-konsultasjon om det gikk så lenge mellom timene. 

Anonymkode: f75d1...0e6

Takk for forståelsen! Jeg har kptsd og har stort behov for trygghet. Nå føles det veldig uforutsigbart og utrygt. Å få tilbud om en telefonkonsultasjon hadde i alle fall føltes litt bedre. Takk igjen for svar og forståelse! 

Anonymkode: 749cd...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for forståelsen! Jeg har kptsd og har stort behov for trygghet. Nå føles det veldig uforutsigbart og utrygt. Å få tilbud om en telefonkonsultasjon hadde i alle fall føltes litt bedre. Takk igjen for svar og forståelse! 

Anonymkode: 749cd...f1e

Bare hyggelig! Jeg vil råde deg til å ta kontakt med behandler i telefontiden og fortelle hvordan du har det. Sett ord på at du strever spesielt nå med slikt et intervall mellom timene. Lykke til!

Anonymkode: f75d1...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er såpass ille at jeg ville spurt Statsforvalteren om dette er «innenfor»

Etter min mening er dette knapt til noen nytte for pasienten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Dette er såpass ille at jeg ville spurt Statsforvalteren om dette er «innenfor»

Etter min mening er dette knapt til noen nytte for pasienten. 

Det er akkurat dette nytte-perspektivet jeg har tenkt på i dag også. Får jeg egentlig noe ut av dette, annet enn frustrasjon..? 
 

Hvordan kan man spørre Statsforvalteren om det er innenfor?
Takk for at du tok deg tid til å svare! 

Anonymkode: 749cd...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for forståelsen! Jeg har kptsd og har stort behov for trygghet. Nå føles det veldig uforutsigbart og utrygt. Å få tilbud om en telefonkonsultasjon hadde i alle fall føltes litt bedre. Takk igjen for svar og forståelse! 

Anonymkode: 749cd...f1e

Jeg har kptsd selv og kjenner meg igjen i det med trygghet. Hvis du ikke har drøftet dette med behandler anbefaler jeg at du gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
nachnoo skrev (2 timer siden):

Dette er såpass ille at jeg ville spurt Statsforvalteren om dette er «innenfor»

Begynn med å kontakte Pasient- og brukerombudet.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si til behandler at du ønsker faste dager og tidspunkt og oppsatte timer frem i tid. 
at det blir for useriøst det tilbudet du får nå. 
ikke vær redd for å si dette. Skulle bare mangle 

Anonymkode: b2d24...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...