Gå til innhold

Gi meg din aller beste middagsrett akkurat nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva har du dilla på, hva liker du best AKKURAT NÅ?

 

Anonymkode: 6e798...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly

Jeg har blitt veldig gad i raspeboller, kokt saltet lammekjøtt, og kålrotstappe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva har du dilla på, hva liker du best AKKURAT NÅ?

Anonymkode: 6e798...02f

Stekt fisk (torsk eller laks), steker i bremykt og koker ut sjyet i panna med en ss creme fraiche etterpå, bruker gjerne sitronpepper som krydder, synes det passer godt til fisk. Til fisken deler jeg søtpotet i terninger og rosenkål i passe biter (4-6 biter), koker til det er mørt (tar bare 10 min), tømmer av vannet og har på salt og pepper og en liten klunk olivenolje, rister det hele litt sammen og tørmmer det på fatet sammen med fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med kjøttdeig og grønnsaker (løk, hvitløk, brokkoli/squash og paprika) i krydret tomatsaus. Masse, masse krydder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (34 minutter siden):

Pasta med kjøttdeig og grønnsaker (løk, hvitløk, brokkoli/squash og paprika) i krydret tomatsaus. Masse, masse krydder. 

Det høres godt ut☺️ Jeg synes kjøttdeigsausen fra toro med stekt kjøttdeig med litt hvitløkssalt, og stekt løk og stangselleri oppi er veldig godt. Det er godt på både div pasta men også på masse stekt squash "naturell" da blir det bittelitt lavkarboish. 

Endret av farløs
Rettet litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (7 minutter siden):

Det høres godt ut☺️ Jeg synes kjøttdeigsausen fra toro med stekt kjøttdeig med litt hvitløkssalt, og stekt løk og stangselleri oppi er veldig godt. Det er godt på både div pasta men også på masse stekt squash "naturell" da blir det bittelitt lavkarboish. 

Ja, jeg liker også squash-pasta. Bruker fullkorn akkurat nå for å gjøre det litt sunnere. Jeg elsker pasta og ønsker ikke å kutte det ut.

Glemte også i forrige innlegg at jeg også har gulrot oppi. Gulrot i små biter gir litt sødme som konstrast til den kraftige tomatsmaken. Sunnere enn å ha sukker i.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksefilet stekt i airfryer.

Først legger jeg stykkene i en gugge som består av soyasaus, flytende honning og appelsinjuice, og krydrer med sitronpepper på begge sider. Dette ligger en halvtimes tid og godgjør seg. Så i airfryer, tror det er 12 minutter på 200 grader.

Rester av gugga blir med i airfryeren, og kan også øses over ved servering.

Tilbehør: Kokte poteter, rømme, agurksalat, frisk dill, stekte grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stort bilde med zoomfunksjon av Grandiosa Kjøttdeig&løk Pizza. 1 av 2

Anonymkode: bb5cd...0d8

 

Kjøttet i den pizzaen kan knapt kalles kjøtt.. 🤢 Grandiosa med pepperoni derimot, den svinger dte av :D 

Anonymkode: 6e798...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Babette skrev (7 minutter siden):

Laksefilet stekt i airfryer.

Først legger jeg stykkene i en gugge som består av soyasaus, flytende honning og appelsinjuice, og krydrer med sitronpepper på begge sider. Dette ligger en halvtimes tid og godgjør seg. Så i airfryer, tror det er 12 minutter på 200 grader.

Rester av gugga blir med i airfryeren, og kan også øses over ved servering.

Tilbehør: Kokte poteter, rømme, agurksalat, frisk dill, stekte grønnsaker.

Bruker du noen form for bakepapir eller annagreie  i fryeren? Jeg vil gjerne prøve, men det blir så mye søl...... (lat)

Anonymkode: 6e798...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Stekt fisk (torsk eller laks), steker i bremykt og koker ut sjyet i panna med en ss creme fraiche etterpå, bruker gjerne sitronpepper som krydder, synes det passer godt til fisk. Til fisken deler jeg søtpotet i terninger og rosenkål i passe biter (4-6 biter), koker til det er mørt (tar bare 10 min), tømmer av vannet og har på salt og pepper og en liten klunk olivenolje, rister det hele litt sammen og tørmmer det på fatet sammen med fisken.

Men torsk... på en fredag altså........... ;) 

Anonymkode: 6e798...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Stekt torsk servert med selleri/blomkålmos + stekt spekeskinke.. Stekes i smør. Dette er favoritten.

Ellers blir jeg visst aldri lei av Pizza, Taco eller gode wienerpølser i lompe og med rå løk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men torsk... på en fredag altså........... ;) 

Anonymkode: 6e798...02f

Er det galt også nå!? Jeg kan spise fisk til middag 7 dager i uka om så er. :) Neste uke jobber mannen overtid og spiser på jobb så da blir det fiskeuke på meg! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men torsk... på en fredag altså........... ;) 

Anonymkode: 6e798...02f

Var det favoritter på en fredag du lurte på? Eller akkurat NÅ eller for 2 timer siden? Akkurat nå er det for tidlig med middag for min del, så da må jeg svare at faste fram til middag er favoritten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bruker du noen form for bakepapir eller annagreie  i fryeren? Jeg vil gjerne prøve, men det blir så mye søl...... (lat)

Anonymkode: 6e798...02f

Ja, bruker noe som ser ut som store kakeformer av papir, de er laget for airfryer. Blir ikke søl utenfor denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (38 minutter siden):

Ja, jeg liker også squash-pasta. Bruker fullkorn akkurat nå for å gjøre det litt sunnere. Jeg elsker pasta og ønsker ikke å kutte det ut.

Glemte også i forrige innlegg at jeg også har gulrot oppi. Gulrot i små biter gir litt sødme som konstrast til den kraftige tomatsmaken. Sunnere enn å ha sukker i.

Kommer heller ikke til å kutte ut pasta hvis ikke legen ber meg om å gjøre det og det må være minst 2ganger🤭 neida..  Men tror ikke det skjer med det første akkurat nå.

Ja det passer godt i sausen ja🥕 Gulerøtter er nok den beste grønnsaken mener iallfall jeg☺️

Faktisk sa min gamle lengstvarende lege (pensjonist nå) at det beste var å løpe så fort som mulig i oppoverbakker hver gang jeg så en bakke på gåturene, dette skulle jeg gjøre i ca 3mnd før den neste legetimen og spise som vanlig/vanlig kost (litt kort fortalt og dårlig forklart da), men det fungerte helt for det det skulle fungere for☺️Ble veldig overrasket over hvor effektivt det var, og at var effektivt i det heletatt(for jeg må innrømme at jeg fnyste litt til anbefalingen til legen den gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 timer siden):

Er det galt også nå!? Jeg kan spise fisk til middag 7 dager i uka om så er. :) Neste uke jobber mannen overtid og spiser på jobb så da blir det fiskeuke på meg! Gleder meg!

Mer sånn at jeg skulle ønske jeg var like flink til å spise fisk :D fisk er godt altså .. men sjelden helgemat for min del. Jeg tror egentlig det bare bunner i at jeg har så lite oppskrifter å variere i, for sjømat er så digg. Men i dag kjøpte jeg to krabbeskall, det blir snask!

 

 

Stikkelsbær skrev (4 timer siden):

Var det favoritter på en fredag du lurte på? Eller akkurat NÅ eller for 2 timer siden? Akkurat nå er det for tidlig med middag for min del, så da må jeg svare at faste fram til middag er favoritten.

 

Nå som i "nå for tiden"

 

 

Babette skrev (3 timer siden):

Ja, bruker noe som ser ut som store kakeformer av papir, de er laget for airfryer. Blir ikke søl utenfor denne.

Jeg har sett slike, tror jeg må kjøpe meg dem. de virker helt geniale

 

Vhanja skrev (4 timer siden):

Ja, jeg liker også squash-pasta. Bruker fullkorn akkurat nå for å gjøre det litt sunnere. Jeg elsker pasta og ønsker ikke å kutte det ut.

Glemte også i forrige innlegg at jeg også har gulrot oppi. Gulrot i små biter gir litt sødme som konstrast til den kraftige tomatsmaken. Sunnere enn å ha sukker i.

Pasta er bare kremen av alt... men jeg liker egentlig best helt vanlig pasta. Prøvde meg på noe grønnsaksgreier men det smakte rart. Derimot fungerer det veldig bra med squash i lasagne fant jeg ut. Men en vanlig pastarett er helt himmelsk, med goood saus til

Anonymkode: 6e798...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Pasta er bare kremen av alt... men jeg liker egentlig best helt vanlig pasta. Prøvde meg på noe grønnsaksgreier men det smakte rart. Derimot fungerer det veldig bra med squash i lasagne fant jeg ut. Men en vanlig pastarett er helt himmelsk, med goood saus til

Anonymkode: 6e798...02f

Enig. Pasta er noe av det beste som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (4 timer siden):

Laksefilet stekt i airfryer.

Først legger jeg stykkene i en gugge som består av soyasaus, flytende honning og appelsinjuice, og krydrer med sitronpepper på begge sider. Dette ligger en halvtimes tid og godgjør seg. Så i airfryer, tror det er 12 minutter på 200 grader.

Rester av gugga blir med i airfryeren, og kan også øses over ved servering.

Tilbehør: Kokte poteter, rømme, agurksalat, frisk dill, stekte grønnsaker.

Jeg har akkurat kjøpt meg airfryer så dette skal jeg definitivt teste ut.  Jeg elsker laks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...