Gå til innhold

Antidepressiva - noe poeng å øke dosen mer?


Håperennå

Anbefalte innlegg

Håperennå

Har brukt aktuell dose Zoloft i fire uker, og fått effekt på angstnivået. Sover bedre, bedre matlyst, så og ingen angstanfall. Tatt et serumspeil, det var lavt, men innenfor ref.område. Spørsmålet er: Er deres erfaring at jeg vil kunne roe angsten ytterligere ved å øke dosen, etter hvert? Eller bør jeg være tilfreds med hva jeg har oppnådd? Jeg opplever fremdeles stor grad av uro og anspenthet. Mye tankekjør. Men vil selvfølgelig ta tiden til hjelp, og terapi.

Har noen av dere økt dosen, og blitt enda roligere i kropp og psyke, mer avslappet? Jeg tenker kanskje at det er for mye å forvente?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krøll47
Håperennå skrev (1 time siden):

Har brukt aktuell dose Zoloft i fire uker, og fått effekt på angstnivået. Sover bedre, bedre matlyst, så og ingen angstanfall. Tatt et serumspeil, det var lavt, men innenfor ref.område. Spørsmålet er: Er deres erfaring at jeg vil kunne roe angsten ytterligere ved å øke dosen, etter hvert? Eller bør jeg være tilfreds med hva jeg har oppnådd? Jeg opplever fremdeles stor grad av uro og anspenthet. Mye tankekjør. Men vil selvfølgelig ta tiden til hjelp, og terapi.

Har noen av dere økt dosen, og blitt enda roligere i kropp og psyke, mer avslappet? Jeg tenker kanskje at det er for mye å forvente?

 

Jeg skulle ønske jeg hadde ventet lenger med å øke dosen til at virkningen flatet ut. Bruker et annet preparat som til dels har hatt god virkning og fortsatt har noe å si, er jeg overbevist om, men jeg kan altså ikke øke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Det er ikke bare dose som er greia, men også tid. Jeg merket god effekt på samme dose etter noen måneder. Nå er det pusle-anfall av panikkangst i forhold til før. Det kan fint takles ved hvile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håperennå

Den var 24. Et døgn etter inntak. Etter det har jeg økt med 25 mg til. Da først kom effekten på angstanfallene. Tenkte ta nytt serumspeil. Men tenkte egentlig at jeg har oppnådd den effekten jeg kan forvente? Evt at jeg kan få mer effekt med tiden, når dosen er enda mer etablert i kroppen.

Endret av Håperennå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...