Gå til innhold

Noen som har trodd/tenkt at de aldri kommer i full stilling på jobb igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror jeg kan klare det med tilrettelegging og i en jobb som er passer meg bra

Anonymkode: 44333...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror jeg kan klare det med tilrettelegging og i en jobb som er passer meg bra

Anonymkode: 44333...76f

Er du på vei opp i stilling nå? Jeg jobber 50 prosent.

Ts

Anonymkode: 171f5...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er tilbake i jobb nå ja for første gang på en stund og er oppe i 50%. Jobben jeg har nå passer meg dog ikke så veldig bra og ser det som urealistisk å komme opp i 100% i den type stilling så kommer til å kikke etter andre jobber parallellt. 

Har heller ikke et mål om at jeg absolutt skal klare 100%. Hvis jeg føler det blir for mye så er det også greit for meg.

Anonymkode: 44333...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg kan klare det med tilrettelegging og i en jobb som er passer meg bra

Anonymkode: 44333...76f

Hva slags tilrettelegging? 

Anonymkode: 3e2e3...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

F. eks at det er en jobb som ikke krever fysisk oppmøte 100% av tiden, at man kan ta seg noen pauser ila. arbeidsdagen i perioder det trengs, et sted å trekke seg tilbske til ved akutte krisetilfeller osv.

Anonymkode: 44333...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært ute i sykmeldinger men kommer leg alltid tilbake i full jobb. 
ta det gradvis så du ikke går på en smell 

Anonymkode: c19a3...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er poenget med å jobbe 100% når man er syk? Forstår om man kan gjøre det uten noen problemer og man klarer å gjøre ting på fritiden også. Bipolar her og jeg jobber deltid. Har ikke ønske om noe mer, fordi jeg har en alvorlig diagnose jeg må ta hensyn til.

Anonymkode: aaeb1...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er poenget med å jobbe 100% når man er syk? Forstår om man kan gjøre det uten noen problemer og man klarer å gjøre ting på fritiden også. Bipolar her og jeg jobber deltid. Har ikke ønske om noe mer, fordi jeg har en alvorlig diagnose jeg må ta hensyn til.

Anonymkode: aaeb1...8f8

Øh, fordi noen andre må betale oppholdet ditt på jordkloden om du ikke finansierer deg selv. Derfor skal det veldig mye til å vurderes som for syk til å jobbe. Alle som får til å jobbe fullt bør og skal selvsagt det. De som er så syke at det ikke er mulig bør hensyntas. Men å spørre om hva som er «poenget med å jobbe 100%» fremstår vel arrogant overfor skattebetalerne som må dra lasset 

Anonymkode: 69d35...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er man vel straks inne på å jobbe etter evne og få etter behov. Og da er det ganske mange mennesker med god helse og innholdsrik fritid som burde jobbet mye mer enn 100%. De har åpenbart overskudd til det.

Jeg er uenig med dem som mener at det er en slags hellig grense på 37,5 timer i uka hvor de som jobber så mye står fritt til å gjøre hva de vil, mens de som er under, og sliter med å holde hjulene i gang, må tyne seg selv maksimalt for å nå opp til den samme grensa. Det blir feil for meg det også...

Anonymkode: 44333...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For ikke å snakke om at folk med psykiske lidelser ofte ender opp i lavtlønnsyrker (hull i CV/ikke påstartet/fullført utdanning) og i praksis må jobbe mye mer enn de ressurssterke for samme lønninger. Gjerne kan det være snakk om 200-300% i forskjell.

Anonymkode: 44333...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...