Gå til innhold

Avsluttet på dps, men fikk beskjed om at jeg kunne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Søke igjen om 1mnd og da spesifikt rettet mot et problem/diagnose jeg har. 

Selv syns jeg det hørtes veldig rart ut. Altså hvorfor kunne jeg ikke bare gå rett over til den andre behandlingen med en gang mens jeg først var inne i dps systemet? (en viktig info er kanskje at behandleren nå skal slutte i jobben så dette var vår siste time). For meg høres det ut som dette blir gjort på en unødvendig tungvint måte. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor?

Har noen opplevd det samme? 

Anonymkode: 82b56...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke opplevd det samme men søk bare så får du hjelp.

Anonymkode: d3e76...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 19.53):

Søke igjen om 1mnd og da spesifikt rettet mot et problem/diagnose jeg har. 

Selv syns jeg det hørtes veldig rart ut. Altså hvorfor kunne jeg ikke bare gå rett over til den andre behandlingen med en gang mens jeg først var inne i dps systemet? (en viktig info er kanskje at behandleren nå skal slutte i jobben så dette var vår siste time). For meg høres det ut som dette blir gjort på en unødvendig tungvint måte. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor?

Har noen opplevd det samme? 

Anonymkode: 82b56...3d7

Behandler burde ført deg over til en annen behandler  hun sluttet. Helt idiotisk at en pasient må søke på nytt og ventetid. 

Anonymkode: 8e4d8...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Behandler burde ført deg over til en annen behandler  hun sluttet. Helt idiotisk at en pasient må søke på nytt og ventetid. 

Anonymkode: 8e4d8...3e8

Det ser ut som ts er blitt lurt eller har misforstått. Som du skriver fører man pasienten videre til ny behandler når en terapeut avslutter om man mener pasienten trenger mer behandling. Det stemmer ikke at man må søke på nytt etter en mnd karantene. Tipper behandleren din ikke mener su trenger mer behandling og mener du skal avsluttes og har sagt noe idiotisk til deg om at du kan søke om 1 mnd om du mener du trenger mer 

Anonymkode: cd939...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spennende med mange perspektiv og tanker rundt hvordan vi bør løse denne problemstillingen.

Lurer på om det finnes en tentativ oversikt over hvilke diagnosegrupper det ikke lønner seg å behandle gjentatte ganger og hvilke diagnosegrupper som profiterer på gjentagende behandling og hvor det er samfunnsøkonomisk gunstig å behandle disse om og om igjen. Et eksempel over her var bipolar lidelse hvor det er klart at behandlingen er effektiv, tidsavgrenset og hvor individet profiterer på behandling ved å hjelpes ut i jobb/funksjon igjen. 

Anonymkode: cd939...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spennende med mange perspektiv og tanker rundt hvordan vi bør løse denne problemstillingen.

Lurer på om det finnes en tentativ oversikt over hvilke diagnosegrupper det ikke lønner seg å behandle gjentatte ganger og hvilke diagnosegrupper som profiterer på gjentagende behandling og hvor det er samfunnsøkonomisk gunstig å behandle disse om og om igjen. Et eksempel over her var bipolar lidelse hvor det er klart at behandlingen er effektiv, tidsavgrenset og hvor individet profiterer på behandling ved å hjelpes ut i jobb/funksjon igjen. 

Anonymkode: cd939...94c

Skrev i feil tråd beklager! 

Anonymkode: cd939...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 23.38):

Behandler burde ført deg over til en annen behandler  hun sluttet. Helt idiotisk at en pasient må søke på nytt og ventetid. 

Anonymkode: 8e4d8...3e8

Det høres merkelig ut - jeg ville om mulig ha sikret meg en uttalelse fra nåværende behandler til å legge ved en ny innsøkning.

 

Jeg ser ett argument for å skrive ut TS og deretter måtte bli rehenvist, selv om det høres merkelig ut. Jeg kan se en økonomisk årsak - det blir én ferdigbehandlet pasient mer i systemet, noe som genererer mer penger slik systemet er lagt opp. Men en tvilsom praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...