Gå til innhold

Ville du valgt kjøkken med alle hvitevarer fra Epoq eller HTH? Og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ville du valgt kjøkken med alle hvitevarer fra Epoq eller HTH? Og hvorfor?


Jeg har nå fått tegnet kjøkken og fått pris på kjøkken med alle hvitevarer fra HTH og Epoq (Elkjøp). Kjøkkene generelt sett er ganske så like i utfromingen, farger osv. Men det er selvfølgelig også litt/en del forskjeller. Der det er skap oppe og skuffer nede, push to open skap oppe (de er uten håndtak man bare trykker inn for å åpne) også skuffer med håndtak nede. Innredningen har en lys sand farge, mørk benkeplate og sort vask. Selvfølgelig litt forskjell i fargene og mønster på innredning og benkeplate osv. Hvitevarene til HTH er av billig type fra Siemens mens de fra Epoq er litt forskjellig og vi hadde fått bra med avslag fra kjøkken tegner/selger på Elkjøp/Epoq.

Vi (jeg og min far) har valgt å montere kjøkkenet selv, pappa har en del erfaring med montering fra før og har stort sett alt av verktøy osv mens jeg aldri har gjort det før.

Den aller største forskjellen mellom de to leverandørene blir nok bare leveringstiden tror jeg. Prisen på Epoq har vi fått 40% på en del av kjøkkenet, da altså innredning og benkeplate i alle fall. Også så jeg at selger også hadde gitt oss en god del avslag og bra pris på hvitevarene. Total prisen på både HTH og Epoq for alle varene var ganske så lik (ca 90-100 000 kr). HTH kan levere flatpakket kjøkken på 1-2 uker mens hvitevarene og håndtakene har leveringstid på 4 uker. Mens Epoq har 4-5 uker leveringstid på alt (altså både innredning og hvitevarer). For min del haster det ikke å få kjøkkenet egentlig. 

Hva ville du valgt og hvorfor?

Anonymkode: 41643...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling på verken HTH eller Epoq, men jeg har vært med på å skifte kjøkken i flere boliger og på en hytte, Så jeg vil bare komme med noen tips:

Se på "innmaten" i skap og skuffer også (hyller, hengsler, gli-mekanismer o.l.), ikke bare det som er synlig, Metall holder f.eks. bedre enn plast. Kanskje han som skal montere, også har noen meninger. 

Siemens hvitevarer er generelt pålitelige, så hvis du har fått et stort prisavslag sammenliknet med vanlig butikkpris, kan det være et godt kjøp.

Her står det litt generelt om disse kjøkkentypene: https://kinspo.no/blog/p/billig-kjokken-ikea-alternativer  Mye av det som ligger på nett, er gammelt, men den artikkelen er i hvert fall fra 2020-tallet.

(Jeg hater skap uten håndtak, men det er nok fordi jeg bare har erfaring med det fra leide ferieboliger, der man ikke rekker å venne seg til dem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Jeg har ikke peiling på verken HTH eller Epoq, men jeg har vært med på å skifte kjøkken i flere boliger og på en hytte, Så jeg vil bare komme med noen tips:

Se på "innmaten" i skap og skuffer også (hyller, hengsler, gli-mekanismer o.l.), ikke bare det som er synlig, Metall holder f.eks. bedre enn plast. Kanskje han som skal montere, også har noen meninger. 

Siemens hvitevarer er generelt pålitelige, så hvis du har fått et stort prisavslag sammenliknet med vanlig butikkpris, kan det være et godt kjøp.

Her står det litt generelt om disse kjøkkentypene: https://kinspo.no/blog/p/billig-kjokken-ikea-alternativer  Mye av det som ligger på nett, er gammelt, men den artikkelen er i hvert fall fra 2020-tallet.

(Jeg hater skap uten håndtak, men det er nok fordi jeg bare har erfaring med det fra leide ferieboliger, der man ikke rekker å venne seg til dem.)

Tusen takk for gode tips. Jeg skal også høre med faren min som skal montere om hva han tenker. Men han har dessverre ikke så mye kunnskap om kjøkken han heller siden det er over 20 år siden han kjøpte sitt kjøkken, hehe. 

Takk for linken, jeg skal ta å lese gjennom den. Jeg håper at skap uten håndtak kan bli bra bare jeg venner meg til dem. Det var i alle fall veldig genialt i butikken når jeg prøvde det der synes jeg.

Anonymkode: 41643...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Ingen av delene. Hadde kjøpt det beste de har på Ikea.

Det er ekstrem lang leveringstid på de du nevner, dersom feillevering av store/ små deler så må du belage deg på ordentlig lang ventetid.

Ikea har lager i både Norge og Sverige - leveransetid er derfor uslåelig. Sjekk tid på benkeplate også, bestill dette eksternt om det er altfor lang tid. Det finnes firma som har spesialisert seg på dette og som leverer på kurrant tid.

Venninne av meg måtte nylig vente 2 1/2 måned på levering av HTH kjøkken, og hjørneskapet viste seg å være feil bestilt av leverandør. Ny 2 måneder ventetid 🫠

Endret av Trinity80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...