Gå til innhold

Politiet tar grep på Grønland: Oppretter ny avdeling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som bor i området? Er det virkelig så ille?

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/PprRLz/politiet-oppretter-en-ny-avdeling-som-skal-vaere-tilstede-paa-groenland-disse-betjentene-skal-slaa-ned-paa-aapenlyst-salg-av-narkotika-vold-og-trusselsituasjoner

Grønland i dag:

De kriminelle miljøene har igjen tatt over de sentrumsnære områdene.

Det i et område hvor det er flere titalls barnehager og skoler.

– Vi ble kanskje litt overrasket over hvor alvorlig forholdene på Grønland faktisk var, etter å ha snakket med folk, sier Øystese til VG.

Det er nylig nevnt på beboermøte at barn og unge ikke lenger reagerer på blålys og vold. Hva tenker du om det?

– Det gjør meg dypt bekymret. For det betyr at kriminalitet er i ferd med å normaliseres. At vold er i ferd med å normaliseres for de barna. Det er en forferdelig situasjon.

Hvordan havnet man i en situasjon hvor barn og ungdom blir eksponert for vold, vant til vold, også skjer alt dette innenfor en radius på 400–500 meter fra Oslos største politihus?

– Ja, er det ikke landets største politihus? Så det er klart at det er jo veldig spesielt.

Anonymkode: 563a6...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Javel, også får de prøve å få de unge voksne ut i arbeid eller utdanning så de faktisk har noe å bruke tiden på! Ellers er det bortkastet! Styrk nav! 

Anonymkode: 95057...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ganske åpenlyst selges nark i området er sant. Det opplever de fleste ubehagelig, men det er definitivt ikke farlig å ferdes i området.

På den annen side blir det ikke noe hyggelig utemiljø av den slags. Man får ikke lyst til å slå seg ned på en benk i sola for å si det slik. 

Jeg har aldri sett ran eller noen form for «blind» vold, men høylytt krangel og noen få tilfeller av slåssing. Nesten all vold på gateplan er skurker imellom. (Når «uskyldige» utsettes for vold, drepes eller voldtas er det statistisk sett nesten alltid hjemme, og gjerningspersonen er en nærstående.)

For å få ressurser (og oppmerksomhet i media) må man forståelig snakke i store bokstaver. 

Jeg har bodd i nærheten i snart 30 (!) år. Skal ikke påstå at jeg ofte er ute om natta lenger, men jeg tar ingen omveier om jeg går hjem f.eks. kl ett eller to. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært i sentrum i Oslo på noen år, men det kan da ikke ha blitt så mye verre enn det var.  Da dattera mi gikk i barnehagen, var det dealing utenfor porten så jeg måtte vente til de var ferdig før jeg gikk og dop ble det solgt på alle gatehjørner.  Og jeg har aldri vært redd for å gå ut om kvelden enten jeg var alene eller med andre.  Men jeg har sett mye dritt da.  Bare på noen uker var det tre nesten voldtekter under balkongene våre.  Og jeg hang over balkongen og skrek for å skremme dem.  Og vaktmesteren i borettslaget ble myrdet i bakgården av en psykiatrisk pasient.
Og da jeg ville anmelde et innbrudd hvor den gjeng gutter hadde kommet seg inn og stengt meg ute så ville ikke politiet ta i mot anmeldelsen fordi de mente minstemann og jeg risikerte å bli myrdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Dorthe skrev (1 time siden):

Og da jeg ville anmelde et innbrudd hvor den gjeng gutter hadde kommet seg inn og stengt meg ute så ville ikke politiet ta i mot anmeldelsen fordi de mente minstemann og jeg risikerte å bli myrdet.

Har du dokumentasjon på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (1 time siden):

Nå har ikke jeg vært i sentrum i Oslo på noen år, men det kan da ikke ha blitt så mye verre enn det var.  Da dattera mi gikk i barnehagen, var det dealing utenfor porten så jeg måtte vente til de var ferdig før jeg gikk og dop ble det solgt på alle gatehjørner.  Og jeg har aldri vært redd for å gå ut om kvelden enten jeg var alene eller med andre.  Men jeg har sett mye dritt da.  Bare på noen uker var det tre nesten voldtekter under balkongene våre.  Og jeg hang over balkongen og skrek for å skremme dem.  Og vaktmesteren i borettslaget ble myrdet i bakgården av en psykiatrisk pasient.
Og da jeg ville anmelde et innbrudd hvor den gjeng gutter hadde kommet seg inn og stengt meg ute så ville ikke politiet ta i mot anmeldelsen fordi de mente minstemann og jeg risikerte å bli myrdet.

Var dette på Grønland?

Anonymkode: 498dc...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (5 timer siden):

Har du dokumentasjon på dette?

Nei, det har jeg ikke.  Det er nok ca 15 år siden.  Men det var ikke noen hyggelig opplevelse.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var dette på Grønland?

Anonymkode: 498dc...634

Nei, det var på Grünerløkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg blir oppgitt over er at politiet blir overrasket. Grønland var et område jeg likte tidligere, og var en del der og spiste. Det er ikke særlig skummelt for folk utenfor miljøene, men det er ubehagelig med åpenlyst bråk og krangling. Og nå når det er mer skyting, så tenker en jo på at man kan havne i skuddlinjen også, men jeg er bare obs og ikke redd akkurat. Liker dårlig utviklingen flere steder, men det er heldigvis langt igjen til miljøer i andre land og såkalte no go- soner. Enn så lenge ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (På 23.4.2024 den 0.39):

Det som jeg blir oppgitt over er at politiet blir overrasket. Grønland var et område jeg likte tidligere, og var en del der og spiste. Det er ikke særlig skummelt for folk utenfor miljøene, men det er ubehagelig med åpenlyst bråk og krangling. Og nå når det er mer skyting, så tenker en jo på at man kan havne i skuddlinjen også, men jeg er bare obs og ikke redd akkurat. Liker dårlig utviklingen flere steder, men det er heldigvis langt igjen til miljøer i andre land og såkalte no go- soner. Enn så lenge ihvertfall.

Nå har det blitt så ille i Oslo av selv Dagbladets Marie Simonsen reagerer.

image.thumb.png.3045608184f2f6bbdd70face78991097.png

Anonymkode: 563a6...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har gått mye tur der. Går man langs Akerselva, ender man til slutt på Grønland. Tidligere synes jeg det var hyggelig der og jeg var aldri redd. Men siste gangen jeg var der, sa jeg til kjæresten : - Jeg vil fort vekk herifra !

Jeg kan ikke sette fingeren på hva det var for noe, men jeg følte ubehag ved å gå der. Synes hele strøket ser skummelt ut nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 16.17):

også skjer alt dette innenfor en radius på 400–500 meter fra Oslos største politihus?

– Ja, er det ikke landets største politihus? Så det er klart at det er jo veldig spesielt.

Anonymkode: 563a6...60f

Politiet har ikke noe de kan gjøre, handler om at kulturen i samfunnet som har endret seg drastisk på kort tid. Det er for mange kriminelle og for farlig å "tyste", da er kampen tapt. En må ha stor overvekt lovlydige, og at borgerne spiller på lag med politiet for å ta unntakene som bryter loven, ellers går regnestykket ikke opp det blir en umulig oppgave

Nicklusheletida skrev (56 minutter siden):

Jeg kan ikke sette fingeren på hva det var for noe, men jeg følte ubehag ved å gå der

Nei, ikke lett å sette fingeren på det er sikkert og visst 🙄.

Men fint for deg som slipper å bo der da. 

 

Var bla.a en fyr på DOL, som for 15 år siden skrev her at norskfødte jenter i skoleklassen sin, ble tunget til å gå under et laken på skolen, han advarte mot at det virker som kulturen til nordmenn er i en drastisk endring, hvor visse grupper med helt andre holdninger tar større og større plass. Det ble også skrevet om i aviser, for de som ikke stoler på anonyme-forumbrukere. Responsen denne fyren ble møtt med var stort sett: "Du er rasist". "Fortsett som før". "Refugees Welcome", "alle kulturer er like gode". Den Dol fyren, har ikke økonomi til å velge bosted fritt, han må bo i de billige områdene, som typisk er de som er mest preget av denne politikken.

I fremtiden, håper jeg fine fruer og privilegerte folk (sikter ikke til deg, snakker generelt her), tenker litt mer om før de stemmer på politikk, tenk f.eks, vil jeg likt å leve under poltikken jeg fører, og hvis nei, kanskje er det en god ide årevurdere ens politiske ståsted. Er som kommunister som ikke vil bo i kommunistiske land, det blir for dumt.

 

Lykke til Norge.

Anonymkode: 079f8...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...