Gå til innhold

Kan man bli slått ut av melatonin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ble bare slapp og svimmel av melatonin. Ikke trøtt.

Anonymkode: 6a28a...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

På den måten at du ikke blir uthvilt dagen etter. Kan ikke snakke for andre, men for meg selv. Jeg unngår melatonin så mye det lar seg. Det er som om kroppen ikke får brukt sin egen, og når den melatoninen som er tilført fra pillen forsvinner så våkner jeg og er lys våken, gjerne sånn 5 på morgenen. Så blir jeg slått ut i løpet av dagen fordi jeg ikke har sovet nok, og fordi melatoninen som er fra kroppen selv på en måte er der i dobbel dose fordi den ikke fikk brukt den den skulle brukt, og fordi den allerede begynner å skille ut ny mengde når vi står opp.

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen virker Melatonin godt mens andre sovner ikke av det og andre igjen har bivirkninger som gjør at man ikke kan bruke det.  Men å si at det er humbug blir vel feil?  Man sier vel ikke at Paracet er humbug fordi om det ikke virker på alle smerter.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Melatonin virker ikke, bare humbug. 

Anonymkode: a2bc0...516

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (2 minutter siden):

For noen virker Melatonin godt mens andre sovner ikke av det og andre igjen har bivirkninger som gjør at man ikke kan bruke det.  Men å si at det er humbug blir vel feil?  Man sier vel ikke at Paracet er humbug fordi om det ikke virker på alle smerter.

 

Min mening er at det er humbug, andre mener noe annet og det er greit. 

Anonymkode: a2bc0...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (11 minutter siden):

Melatonin er ikke og skal ikke brukes som andre sovemedisiner. Det skal egentlig brukes til å endre søvnmønster. Etter min mening skal det i hovedsak brukes ved forsinket søvnfasesyndrom

Det hjelper ikke når en har hatt store søvproblemer i 40 år. Da må det sterkere lut til. 

Anonymkode: a2bc0...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det hjelper ikke når en har hatt store søvproblemer i 40 år. Da må det sterkere lut til. 

Anonymkode: a2bc0...516

Korrekt. Det er ikke primært et sovemiddel. Det er et søvnforskyvende middel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har god effekt av melatonin, i flytende form. Tar det hver kveld og sovner som et barn. Våkner jeg på natta så tar jeg en ny dose vis jeg ikke klarer å sovne av meg selv. Det har fastlegen sagt at jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 3feb1...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (På 22.4.2024 den 19.03):

Nei. Og du skal ikke ta mer enn det legen har foreskrevet. 

du kan kjøpe melatonin hvor som helst.  Trenger ikke recept fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (24 minutter siden):

du kan kjøpe melatonin hvor som helst.  Trenger ikke recept fra lege.

Tross det er smart å ta anbefalt dose 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...