Gå til innhold

Hvordan merket du at Lamictal virket og hvilken dose merket du det på?


Sokk

Anbefalte innlegg

Hvordan merket du at Lamictal virket og hvilken dose merket du det på?

Trapper opp Lamictal og føler meg elendig. Trenger litt håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var deprimert da jeg trappet opp Lamictal. Merket bedring på 100mg.

Anonymkode: 6a91b...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dessverre null virkning av Lamictal. Den hjelper ikke for alle med bipolar lidelse. Jeg måtte gå over til Litium. Den hjalp veldig. 

Så skulle ikke Lamictal hjelpe så er det jo ennå håp. Orfiiril i kombinasjon med antidepressiva evt antipsykotisk, eller Litium alene eller i kombinasjon med AD eller AP. 

Det er mye igjen å prøve. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde dessverre null virkning av Lamictal. Den hjelper ikke for alle med bipolar lidelse. Jeg måtte gå over til Litium. Den hjalp veldig. 

Så skulle ikke Lamictal hjelpe så er det jo ennå håp. Orfiiril i kombinasjon med antidepressiva evt antipsykotisk, eller Litium alene eller i kombinasjon med AD eller AP. 

Det er mye igjen å prøve. 

Null virkning av Lamictal her også. Bp2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

munchin skrev (11 minutter siden):

Null virkning av Lamictal her også. Bp2.

Da kan du spørre om Litium. Jeg "krevde" tilslutt å få prøve Litium. Måtte bli innlagt for oppstart, men det skal man normalt ikke trenge. Bare jeg som har dårlig historikk med å starte nye medikamenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Da kan du spørre om Litium. Jeg "krevde" tilslutt å få prøve Litium. Måtte bli innlagt for oppstart, men det skal man normalt ikke trenge. Bare jeg som har dårlig historikk med å starte nye medikamenter. 

Jeg går på Litium nå☺️

Anonymkode: b2e76...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg følte jeg merket litt effekt på lamictal men kan dessverre ikke huske på hvilken dose. Men litium fungerte generelt sett mye bedre for meg.

Anonymkode: da6a8...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cybele skrev (2 minutter siden):

Hadd effekt på depresjon på 400 mg

Det er litt godt å høre, for jeg har et stykke igjen dit. Leser rapporter på nett om folk som merker bedring nesten med en gang, og da blir jeg litt stressa her jeg sitter og synker dypere og dypere ned i hullet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Sokk skrev (20 minutter siden):

Det er litt godt å høre, for jeg har et stykke igjen dit. Leser rapporter på nett om folk som merker bedring nesten med en gang, og da blir jeg litt stressa her jeg sitter og synker dypere og dypere ned i hullet mitt. 

Regner med du skal ta blodprøve når du er på 200mg? Først da veit du hvilken dose du bør ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (8 minutter siden):

Regner med du skal ta blodprøve når du er på 200mg? Først da veit du hvilken dose du bør ligge på.

Ja, ok. Psykiateren sa det var veldig individuelt hvilken dose man hadde behov for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (1 time siden):

Det er litt godt å høre, for jeg har et stykke igjen dit. Leser rapporter på nett om folk som merker bedring nesten med en gang, og da blir jeg litt stressa her jeg sitter og synker dypere og dypere ned i hullet mitt. 

Jeg merket bedring raskt, selv om jeg ble fortalt at det kunne ta opptil flere måneder. Kun på lav vedlikeholdsdose nå. Øker ved behov

Anonymkode: 8dfab...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tok lang tid for min del, måtte ha ganske stor dose før det ble nok effekt. Nå har jeg vært stabil på 500 mg i flere år😊

Anonymkode: c5bbb...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den gjør så at depresjonene ikke blir så dype eller så lange. Så merket den jo ikke før depresjonen kommer og jeg klarer å "leve" med den.

 

Anonymkode: c42b4...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den gjør så at depresjonene ikke blir så dype eller så lange. Så merket den jo ikke før depresjonen kommer og jeg klarer å "leve" med den.

 

Anonymkode: c42b4...47a

Ja, det er det jeg har tenkt litt også. At jeg kanskje først merker effekt når jeg ser meg tilbake og kan si at året har vært enklere enn det forrige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tordivel1
Sokk skrev (På 23.4.2024 den 10.42):

Hvordan merket du at Lamictal virket og hvilken dose merket du det på?

Trapper opp Lamictal og føler meg elendig. Trenger litt håp. 

Jeg sluttet med Lamictal, ble helt elendig da jeg brukte dem. Var oppe i 200 mg. Jeg har Bipolar type 2. Bruker ingen medisiner og sliter, men jeg slet mer da jeg brukte Lamictal. Så Lamictal var ikke for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tordivel1 skrev (28 minutter siden):

Jeg sluttet med Lamictal, ble helt elendig da jeg brukte dem. Var oppe i 200 mg. Jeg har Bipolar type 2. Bruker ingen medisiner og sliter, men jeg slet mer da jeg brukte Lamictal. Så Lamictal var ikke for meg. 

Vil du ikke prøve andre medisiner og få det bedre? Hva med Litium?

Anonymkode: b2e76...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tordivel1

Psykiater ønsket ikke at jeg skulle starte på Lithium. Og jeg lot det da ligge. Jeg sluttet med Lamictal av eget ønske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tordivel1 skrev (1 time siden):

Jeg sluttet med Lamictal, ble helt elendig da jeg brukte dem. Var oppe i 200 mg. Jeg har Bipolar type 2. Bruker ingen medisiner og sliter, men jeg slet mer da jeg brukte Lamictal. Så Lamictal var ikke for meg. 

Hvordan ble du elendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tordivel1

Jeg ble utrolig deprimert og nedstemt, mye, mye mer enn vanlig. Og det bare vedvarte. Da var jeg på "full" dose, som for min del var 200 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...