Gå til innhold

psykolog+barnevernet inni krisesentret?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kjemperedd

Det forunder meg ikke i det minste at din psyk.sykdom blir brukt i mot deg, og det vil han og

familien bruke mot deg. Går du til behandling mht din psyk.sykdom ? Barna har vel ikke bare vært vitne til at du har kjeftet - de har vel kanskje vært vitne til at du har blitt utsatt for vold av deres pappa også?

Sa psyk.pleieren til din sambo dette til deg eller er det sambo som sier at psyk.pleieren har sagt det? Hvis du da har ringt krisesenteret flere ganger - da vet de jo om din situasjon - eller hva vet de

egentlig og hva svarer de? Hva med din egen familie? Venninner? Er det noen du kan prøve å tørre

å be om støtte og hjelp som du har rundt deg..(utenfor hjelpeapp.)

Utenfor støtte apparatet finns det ingen.Som sagt synes de fleste er bare mot meg.Jeg er heller ikke så uskyldig da jeg kan ta igjen med samme mynt.Hvorfor sakl jeg stå passivt å ta i mot vold ,når han kan få smake sin egen medisin.Lugger,biter,I hvertfall tør han ikke å røre meg en stund da han gjerne blir litt paff.Har også låst ham ut,men det virker bare mot sin hensik,sp det gjør jeg aldri mer igjen.

Uansett synes det er tåpelig at han skal være redd meg,nå han veier 100 kg og er 190,mens jeg er bare 165 og veier 55kg.

Gjest hørt det før

Ser at alle som har svart er så enige. Hvorfor er det bestandig barnevernet og psykiatere/helsearbeidere som skal henges ut som skurker??

Barnevernet er der for å hjelpe og har vel ikke noe interesse av å forfølge enkeltpersoner.

Syns de som kaller alt mulig rart for "overgrep" skulle tenke seg litt om!

Gjest rachellete

Ser at alle som har svart er så enige. Hvorfor er det bestandig barnevernet og psykiatere/helsearbeidere som skal henges ut som skurker??

Barnevernet er der for å hjelpe og har vel ikke noe interesse av å forfølge enkeltpersoner.

barnevernet er ikke så uskyldige som du tror, har selv blitt utsatt for overtramp i 3 år fra barnevernet. forfølger de ikke enkeltpersoner? jo det gjør de faktisk. jeg og en jente i klassen på barneskolen fikk konstant innblanding fra dem i tre år, fordi de mente vi ikke bodde i en perfekt kjernefamilie. men man kan bo i en lykkelig trygg familie selv om den ikke er den typisk kjernefamilien. blir forbanna bare ved tanken på hva de utsatte oss for. snek seg inn i livet vårt, tvang oss til å ha støttefamilier, tvang oss til psykolog og overvåking, hadde store møter der de la ut om hvordan det var under overvåkingen der de kom fram til at jeg var kommet i puberteten, mens ørten voksne mennesker vi ikke kjente hørte på. ble spredd over lærerne og helsesøstre vi ikke en gang hadde møtt før etc. Jeg og min venninne følte oss ikke bra nok, følte oss unormale og det ødela så forbanna mye! argh! alt var pinlig, følte jeg helt hadde mistet verdigheten, for jeg ville da bare være et normalt barn! de skapte problemer for å ha noe å gjøre. hadde de brukt ressursene sine på noen som trengte det hadde jeg ikke hatt noe i mot dem, men å blande seg inn i livet til noen fordi de f.eks bor hos en alenemor, er idiotisk! haaaaaaaater dem.

Gjest målet helliger midlett

barnevernet er ikke så uskyldige som du tror, har selv blitt utsatt for overtramp i 3 år fra barnevernet. forfølger de ikke enkeltpersoner? jo det gjør de faktisk. jeg og en jente i klassen på barneskolen fikk konstant innblanding fra dem i tre år, fordi de mente vi ikke bodde i en perfekt kjernefamilie. men man kan bo i en lykkelig trygg familie selv om den ikke er den typisk kjernefamilien. blir forbanna bare ved tanken på hva de utsatte oss for. snek seg inn i livet vårt, tvang oss til å ha støttefamilier, tvang oss til psykolog og overvåking, hadde store møter der de la ut om hvordan det var under overvåkingen der de kom fram til at jeg var kommet i puberteten, mens ørten voksne mennesker vi ikke kjente hørte på. ble spredd over lærerne og helsesøstre vi ikke en gang hadde møtt før etc. Jeg og min venninne følte oss ikke bra nok, følte oss unormale og det ødela så forbanna mye! argh! alt var pinlig, følte jeg helt hadde mistet verdigheten, for jeg ville da bare være et normalt barn! de skapte problemer for å ha noe å gjøre. hadde de brukt ressursene sine på noen som trengte det hadde jeg ikke hatt noe i mot dem, men å blande seg inn i livet til noen fordi de f.eks bor hos en alenemor, er idiotisk! haaaaaaaater dem.

Det er viktig å få bearbeidet sine traumer, det var vel derfor dere ble omplassert og måtte til psykolog.

Hvis du og venninen din bare hadde fortrengt problemene uten å snakke ut om det, så hadde dere fått alvorlige psykiske problemer når dere hadde blitt eldre. Det sier iallefall de her på forumet som har greie på denslags.

At "behandlingen" ble opplevd som et overgrep er kanskje slik det er i sånne saker, ikke vet jeg(?)

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Ja hvorfor det ,de gjør jo ikke jobben sin selvsagt,og den jobben de gjør kan man tørke seg bak med.

Gjest (ikke undertegnet)

Nettopp de skaper problemer ut av ingenting,henger seg opp i bagateller,g de alvorlige sakene overser de.De sier jo selv at selvom de er vitne til overgrep har de ikke hjemmel til å gripe inn siden det ikke har kommet bekymringsmelding.Byråkratisk og arrogant,hva?

Gjest rachellette

Det er viktig å få bearbeidet sine traumer, det var vel derfor dere ble omplassert og måtte til psykolog.

Hvis du og venninen din bare hadde fortrengt problemene uten å snakke ut om det, så hadde dere fått alvorlige psykiske problemer når dere hadde blitt eldre. Det sier iallefall de her på forumet som har greie på denslags.

At "behandlingen" ble opplevd som et overgrep er kanskje slik det er i sånne saker, ikke vet jeg(?)

Poenget er at vi HADDE INGEN TRAUMER, før barnevernet kom å messet opp livene våre! Men det at de blandet seg inn og skremte oss med at familien vår ikke var bra nok (det var den!), så følte vi oss unormale, og har fått store problemer som sf, trekker oss (ubevisst) unna "normale" elever etc. Man sender ikke en 10 åring til psykolog og støttefamilier mot sin vilje, når det ikke er grunn til det i utgangspunktet! Og det ble jo spredd avgårde, jeg opplevde som 11-åring at en helsesøster jeg aldri før hadde møtt sa noe om at "det er kanskje ikke så bra for deg å være så mye sammen med moren din". Det skaper FRYKT, ikke hjelp til å bearbeide traumer (for de var der ikke i utgangspunktet). Og å bli tvunget til å bo hos støttefamilie annenhver helg og en gang i uken, når man ikke har lyst, er en inngripen i livet man ikke trenger. blæh orker ikke snakke mer om det, jeg blir bare så forbanna at jeg kommer til å si mindre pene ting.

Gjest soulSister

Poenget er at vi HADDE INGEN TRAUMER, før barnevernet kom å messet opp livene våre! Men det at de blandet seg inn og skremte oss med at familien vår ikke var bra nok (det var den!), så følte vi oss unormale, og har fått store problemer som sf, trekker oss (ubevisst) unna "normale" elever etc. Man sender ikke en 10 åring til psykolog og støttefamilier mot sin vilje, når det ikke er grunn til det i utgangspunktet! Og det ble jo spredd avgårde, jeg opplevde som 11-åring at en helsesøster jeg aldri før hadde møtt sa noe om at "det er kanskje ikke så bra for deg å være så mye sammen med moren din". Det skaper FRYKT, ikke hjelp til å bearbeide traumer (for de var der ikke i utgangspunktet). Og å bli tvunget til å bo hos støttefamilie annenhver helg og en gang i uken, når man ikke har lyst, er en inngripen i livet man ikke trenger. blæh orker ikke snakke mer om det, jeg blir bare så forbanna at jeg kommer til å si mindre pene ting.

Det såkalte "hjelpeapparatet" og dets tilhengere er faktisk i stand til å ødelegge barn. Jeg synes Rachellette's historie bør få enkelte til å våkne!

Her hadde man to i utgangspunktet friske jenter som man innvaderte sjelelivet til. I andre sammenhenger kaller man slikt for overgrep!

Stå på Rachellete! :-)

- en dag skal hele Norge få vite hvordan barn kan risikere å bli "behandlet" i det jævla "hjelpeapparatet"!

Kjære deg

Håper du klarer å komme deg til krisesenteret eller i hvert fall vekk fra den jævelen.

Jeg har selv levd i et forhold med en som banket meg, og selvfølgelig var det aldri hans skyld i hans øyne. Han gjorde det "fordi han elsket meg", fordi han skulle være snill og lære meg hvordan jeg skulle oppføre meg.

Jeg har fått et x antall slag, spark, blitt slengt i vegg osv, fått svimerker, og han har voldtatt meg rett foran sønnen min som var livredd.

Tro meg, han vil ikke slutte å slå deg! Det vil bare bli verre og verre. Og du kan faktisk risikere at han kan drepe enten deg eller barna...

Vær så snill, gjør det som er det eneste rette for deg og barna; dra fra han så fort som mulig.

Jeg prøvde mange muligheter i forhold til faren til sønnen min. Jeg sørget en periode for å alltid ha folk her når han skulle ha samvær. Han hadde kun samvær her hjemme hos meg siden han truet med å ta fra meg sønnen min. Til slutt gikk jeg til advokat for å få stopp på samværene.

jeg var også til samtale med politiet og fikk til "ordning" med de sånn at hvis jeg hadde ringt dit (selv om jeg ikke hadde klart å si noe i tlf) så skulle de bare kjøre opp hit med en gang.

Det er hardt å gjøre alt dette, men jeg tror det er det eneste man kan gjøre for å sikre seg selv og barna sine.

Lykke til, håper du klarer det!

Varme hilsner fra

Kjære deg...

At barnevenet bruker masse mot deg er IKKE noe nytt...

Har ei jente med ADHD ,dyseleksi,er utsatt for ille mobbing på skolen og lignende....

I følge barnevernet er det slik fordi at jenta mi ikke har det bra hjemme....

Hadde disse vesen folka gidda å tatt en titt på alle dokumentene fra foreninga,kommet på seminarer vi har bedt dem og leger på bla...i stedet for å lage en hel haug av ekstra problemer for meg og mine,fda hadde dem visst at dette er noe som følger sykdommen ikke hjemmet.....

Har gått så langt nå at jeg har latt en advokat overta hele greia,så nå er dem iallefall forbanna...

Men barnevernet viser seg svært ofte å være enormt inkomptente.....

Over til noe annet....

KOM deg bort fra gubben,du som er uføretrygdet har faktisk fri rettshjelp...

Finner du en dyktig advokat,hjelper han deg...

For en advokat som har litt peiling på hva den driver med er det faktisk det minste problem å få en psykopat til å avsløre seg kjapt i retten....de går dønn på limpinnen,_snakker av erfaring_....

Siden dette er noen dager siden dette ble skrevet håper jeg inderlig at du befinner deg på et krisesenter....

Husk:Mist aldri troen på hvem du er!

Din (x) mann fortjener deg ikke i det hele tatt,du kommer heller aldri til å få han til å innse at han faktis er syk!

*masse støtteklemmer fra ei som hedigvis er finito med å være et offer!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...