Gå til innhold

Cyste etter hormonspiral


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg er 20 år og tok hormonspiralen Kyleena for 4 måneder siden. Blødde litt i starten, men ellers ingenting. For to uker siden fikk jeg smerter på i magen nede på høyre side, gikk til gynekolog og fant ut at jeg hadde en 4cm stor cyste på eggstokken. For en dag siden begynte jeg og små blø, har fått ømme bryst og blitt veldig emosjonell. Har tatt flere gravididtets tester som er negative. Har noen erfaring med cyste og var det vondt når den sprakk og er dette farlig? Vurderer og fjerne spiralen, da jeg ofte har vondt i magen.

Anonymkode: 7dc83...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei. Jeg er 20 år og tok hormonspiralen Kyleena for 4 måneder siden. Blødde litt i starten, men ellers ingenting. For to uker siden fikk jeg smerter på i magen nede på høyre side, gikk til gynekolog og fant ut at jeg hadde en 4cm stor cyste på eggstokken. For en dag siden begynte jeg og små blø, har fått ømme bryst og blitt veldig emosjonell. Har tatt flere gravididtets tester som er negative. Har noen erfaring med cyste og var det vondt når den sprakk og er dette farlig? Vurderer og fjerne spiralen, da jeg ofte har vondt i magen.

Anonymkode: 7dc83...923

Du er helt sikker på at cysten har sprukket? For det er VONDT! Hvis du mener smertene skyldes spiralen så er det ingenting i veien for å få den fjernet igjen, det er dessverre noen som opplever det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke den har sprukket… men kjenner mye ubehag å er engstelig for at det kan være noe som er farlig. Har brukt utallig mye penger på legetimer men blir aldri tatt seriøst. Det er vel også veldig liten sjans for å bli gravid med hormonspiral så det kan vel ikke være en graviditet?

Anonymkode: 7dc83...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror ikke den har sprukket… men kjenner mye ubehag å er engstelig for at det kan være noe som er farlig. Har brukt utallig mye penger på legetimer men blir aldri tatt seriøst. Det er vel også veldig liten sjans for å bli gravid med hormonspiral så det kan vel ikke være en graviditet?

Anonymkode: 7dc83...923

Har du vurdert å bestille time hos privat gynekolog? Det koster jo litt men det kan være verdt å betale litt for, der blir du nok (forhåpentligvis og sannsynligvis) tatt på alvor i det minste. Dersom det er tre uker eller lenger siden du hadde sex (og mulighet for å bli gravid) og testen fortsatt er negativ så er du nok ikke gravid, nei. Jeg har i alle fall aldri hørt om noen som er gravide som har fått bare negative tester så lenge etter befruktning. 

Anonymkode: 8fbe1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke den har sprukket… men kjenner mye ubehag å er engstelig for at det kan være noe som er farlig. Har brukt utallig mye penger på legetimer men blir aldri tatt seriøst. Det er vel også veldig liten sjans for å bli gravid med hormonspiral så det kan vel ikke være en graviditet?

 

ja jeg har vært hos privat gynekolog. Ble sendt ut etter 7 minutter og hun sa bare jeg måtte komme tilbake om 3 måneder for å sjekke om jeg enda hadde cyste på eggstokken

Anonymkode: 7dc83...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke den har sprukket… men kjenner mye ubehag å er engstelig for at det kan være noe som er farlig. Har brukt utallig mye penger på legetimer men blir aldri tatt seriøst. Det er vel også veldig liten sjans for å bli gravid med hormonspiral så det kan vel ikke være en graviditet?

 

ja jeg har vært hos privat gynekolog. Ble sendt ut etter 7 minutter og hun sa bare jeg måtte komme tilbake om 3 måneder for å sjekke om jeg enda hadde cyste på eggstokken

Anonymkode: 7dc83...923

Jeg forstår. Var det den gynekologen som du var hos for 2 uker siden som sa det?

Anonymkode: 8fbe1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg forstår. Var det den gynekologen som du var hos for 2 uker siden som sa det?

Anonymkode: 8fbe1...537

ja fikk beskjed om å bestille time i juni for å sjekke. Men at jeg måtte kontakte legevakten dersom den sprakk. Blir helt forvirret da det på nett står at om en cyste er 4cm må den opereres ut, fastlegen min skrev ut Paracet å sa det ikke behøvde å være vondt når den sprakk. Får høre mye forskjellige ting. Men ettersom jeg begynte og blø litt for to dager siden ble jeg urolig å tenkte kansje den derfor hadde sprukket. Det kam også bare være en mellomblødning da jeg enda ikke har hatt blødning siden jeg fikk spiralen. Vil nok tro gynekologen hadde sett om det va graviditet når jeg var hos henne sist uke….

Anonymkode: 7dc83...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja fikk beskjed om å bestille time i juni for å sjekke. Men at jeg måtte kontakte legevakten dersom den sprakk. Blir helt forvirret da det på nett står at om en cyste er 4cm må den opereres ut, fastlegen min skrev ut Paracet å sa det ikke behøvde å være vondt når den sprakk. Får høre mye forskjellige ting. Men ettersom jeg begynte og blø litt for to dager siden ble jeg urolig å tenkte kansje den derfor hadde sprukket. Det kam også bare være en mellomblødning da jeg enda ikke har hatt blødning siden jeg fikk spiralen. Vil nok tro gynekologen hadde sett om det va graviditet når jeg var hos henne sist uke….

Anonymkode: 7dc83...923

Jeg forstår. Jeg kan ingenting om cyster, men man tåler vel smerte veldig individuelt så kanskje derfor folk sier så forskjellig om hvor vondt det gjør når en cyste sprekker? Dersom du hadde vært noen uker gravid og tok innvendig ultralyd så vil jeg tro gynekologen hadde sett  det ja. Nevnte du det med graviditet for gynekologen da du var der da?

Anonymkode: 8fbe1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men at jeg måtte kontakte legevakten dersom den sprakk. Blir helt forvirret da det på nett står at om en cyste er 4cm må den opereres ut

Det varierer nok, min (som sitter på egglederen) er 5,6 cm om jeg ikke husker feil. Har vært på utallige sjekker med den, men de velger å la den være ettersom det bare er en vanncyste og helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg forstår. Jeg kan ingenting om cyster, men man tåler vel smerte veldig individuelt så kanskje derfor folk sier så forskjellig om hvor vondt det gjør når en cyste sprekker? Dersom du hadde vært noen uker gravid og tok innvendig ultralyd så vil jeg tro gynekologen hadde sett  det ja. Nevnte du det med graviditet for gynekologen da du var der da?

Anonymkode: 8fbe1...537

ja gynekologen sa at det så ikke ut som jeg var gravid. Men følte hun tok jobben veldig lite profesjonelt da jeg var på time. Men har mye mensen lignende smerter i magen om dagen, har kun blødd litt en dag å ikke noe mer etter det. Veldig vanskelig å si hva som er årsaken

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår. Var det den gynekologen som du var hos for 2 uker siden som sa det?

Anonymkode: 8fbe1...537

ja fikk beskjed om å bestille time i juni for å sjekke. Men at jeg måtte kontakte legevakten dersom den sprakk. Blir helt forvirret da det på nett står at om en cyste er 4cm må den opereres ut, fastlegen min skrev ut Paracet å sa det ikke behøvde å være vondt når den sprakk. Får høre mye forskjellige ting. Men ettersom jeg begynte og blø litt for to dager siden ble jeg urolig å tenkte kansje den derfor hadde sprukket. Det kam også bare være en mellomblødning da jeg enda ikke har hatt blødning siden jeg fikk spiralen. Vil nok tro gynekologen hadde sett om det va graviditet når jeg var hos henne sist uke….

Anonymkode: 7dc83...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

ja gynekologen sa at det så ikke ut som jeg var gravid. Men følte hun tok jobben veldig lite profesjonelt da jeg var på time. Men har mye mensen lignende smerter i magen om dagen, har kun blødd litt en dag å ikke noe mer etter det. Veldig vanskelig å si hva som er årsaken

ja fikk beskjed om å bestille time i juni for å sjekke. Men at jeg måtte kontakte legevakten dersom den sprakk. Blir helt forvirret da det på nett står at om en cyste er 4cm må den opereres ut, fastlegen min skrev ut Paracet å sa det ikke behøvde å være vondt når den sprakk. Får høre mye forskjellige ting. Men ettersom jeg begynte og blø litt for to dager siden ble jeg urolig å tenkte kansje den derfor hadde sprukket. Det kam også bare være en mellomblødning da jeg enda ikke har hatt blødning siden jeg fikk spiralen. Vil nok tro gynekologen hadde sett om det va graviditet når jeg var hos henne sist uke….

Anonymkode: 7dc83...923

Leit at gynekologen var lite profesjonell. Siden hun var privat (om jeg skjønte deg rett?) så kan du jo heller bestille time i juni hos noen andre da? Det tenker jeg at jeg ville gjort etter en dårlig opplevelse i alle fall.

Anonymkode: 8fbe1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leit at gynekologen var lite profesjonell. Siden hun var privat (om jeg skjønte deg rett?) så kan du jo heller bestille time i juni hos noen andre da? Det tenker jeg at jeg ville gjort etter en dårlig opplevelse i alle fall.

Anonymkode: 8fbe1...537

Ja tenker å bestille hos en annen å håpe hun tar meg mer seriøst. 

Anonymkode: 7dc83...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja tenker å bestille hos en annen å håpe hun tar meg mer seriøst. 

Anonymkode: 7dc83...923

Jeg håper det. Er skikkelig kjipt og slite med noe også føler man at man ikke blir tatt på alvor.

Anonymkode: 8fbe1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...