Gå til innhold

Smakt kombucha? Hva synes du og hvor er best å kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du smakt kombucha? Hva synes du og hvor er best å kjøpe? Fysisk butikk eller nettbutikk? Og hvilket merke og smak såfall? Dere er jo en jungel å velge i.

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Har kjøp Råstad i Norge såvidt jeg husker. Meny og Bunnpris og sikkert flere fører det, men slett ikke alle. Smaksmessig? Tja, litt som en syrlig, søt kald fruktte kanskje. Jeg liker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du smakt kombucha? Hva synes du og hvor er best å kjøpe? Fysisk butikk eller nettbutikk? Og hvilket merke og smak såfall? Dere er jo en jungel å velge i.

Anonymkode: d1d9f...12c

Jeg kjøper det også på Life, synes det er kjempegodt! Den med søtning da, den heter Captain og kommer i flere smaker, jeg liker alle. Men de det står Zero på er ikke noe gode synes jeg, de er helt uten søtning sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (20 minutter siden):

Har kjøp Råstad i Norge såvidt jeg husker. Meny og Bunnpris og sikkert flere fører det, men slett ikke alle. Smaksmessig? Tja, litt som en syrlig, søt kald fruktte kanskje. Jeg liker det. 

Oki, skal se etter det der da.

Lillemus skrev (14 minutter siden):

Jeg kjøper det også på Life, synes det er kjempegodt! Den med søtning da, den heter Captain og kommer i flere smaker, jeg liker alle. Men de det står Zero på er ikke noe gode synes jeg, de er helt uten søtning sikkert.

Ååå, den Captain med søtning hva er den søtet med vet du det? Vanlig sukker bare eller?

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oki, skal se etter det der da.

Ååå, den Captain med søtning hva er den søtet med vet du det? Vanlig sukker bare eller?

Anonymkode: d1d9f...12c

Rørsukker som absorberes under gjæringen står det, jeg liker dem veldig godt i alle fall, men bruker dem ikke som tørstedrikke da, tar en god munnfull hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (10 minutter siden):

Rørsukker som absorberes under gjæringen står det, jeg liker dem veldig godt i alle fall, men bruker dem ikke som tørstedrikke da, tar en god munnfull hver morgen.

Åja, du velger å bare drikke en munnfull hver morgen? Er det pga at det skal være bra for magen/fordøyelsen du gjør det eller? Hvor lenge holder flasken seg etter åpning da?

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Åja, du velger å bare drikke en munnfull hver morgen? Er det pga at det skal være bra for magen/fordøyelsen du gjør det eller? Hvor lenge holder flasken seg etter åpning da?

Anonymkode: d1d9f...12c

De flaskene jeg har kjøpt er 5 dl og holder seg akkurat til jeg har dukket siste slurk synes jeg. Ca. 8-10 dager antagelig. Skulle gjerne drukket det som tørstedrikke, men 46,- for 0,5 liter blir for dyrt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

De flaskene jeg har kjøpt er 5 dl og holder seg akkurat til jeg har dukket siste slurk synes jeg. Ca. 8-10 dager antagelig. Skulle gjerne drukket det som tørstedrikke, men 46,- for 0,5 liter blir for dyrt til det.

Åja, ok. Takker for svar. Synes du at det gjør noen forskjell å ta en slurk av den hver morgen forresten? Ja, 46 kr for 0,5 liter er jo dyrt. Men kombucha er vel dyrt generelt sett? Regner med det kanskje er fordi det er mer omfattende og lage og slikt enn feks vanlig brus o.l?

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja, ok. Takker for svar. Synes du at det gjør noen forskjell å ta en slurk av den hver morgen forresten? Ja, 46 kr for 0,5 liter er jo dyrt. Men kombucha er vel dyrt generelt sett? Regner med det kanskje er fordi det er mer omfattende og lage og slikt enn feks vanlig brus o.l?

Anonymkode: d1d9f...12c

Jeg vet ikke helt om jeg synes det har hjulpet så mye, så etter at jeg tømte forrige flaske for noen dager siden så tar jeg en pause nå. :) Har brukt det i noen mnd, men er ikke sikker på om jeg egentlig merker noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

502 Bad Gateway

502 Bad Gateway


cloudflare
AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke helt om jeg synes det har hjulpet så mye, så etter at jeg tømte forrige flaske for noen dager siden så tar jeg en pause nå. :) Har brukt det i noen mnd, men er ikke sikker på om jeg egentlig merker noen forskjell.

Oki. Kan jeg spørre om det er noe spesifikt du bruker det mot/for? :)

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Oki. Kan jeg spørre om det er noe spesifikt du bruker det mot/for? :)

Anonymkode: d1d9f...12c

Det var bare fordi kombucha skal inneholde gode tarmbakterier, men jeg tror egentlig jeg har ganske god bakterieflora i tarmen allerede. :) Om man ikke har det, vil man kanskje merke en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har laget selv! Fikk en sånn sopp av ei, og laget noen omganger. Fikk det ikke til like godt som hun som jeg fikk soppen av. Nå har den ligget på glass i uteboden lenge, og jeg lurer på å lage en omgang til før jeg evt kaster den

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (28 minutter siden):

Jeg har laget selv! Fikk en sånn sopp av ei, og laget noen omganger. Fikk det ikke til like godt som hun som jeg fikk soppen av. Nå har den ligget på glass i uteboden lenge, og jeg lurer på å lage en omgang til før jeg evt kaster den

 

Oj, faktisk! Det har jeg ikke tenkt på var mulig en gang. Hvilken sopp er det snakk om da? Og var det enkelt/vanskelig å lage eller?

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Oj, faktisk! Det har jeg ikke tenkt på var mulig en gang. Hvilken sopp er det snakk om da? Og var det enkelt/vanskelig å lage eller?

Anonymkode: d1d9f...12c

Du må få den fra noen som har en, den finnes ikke ute i skogen 😁

Ja, det var jo litt vanskelig å få det godt da. Jeg laget søt te, avkjølte til romtemperatur og hadde på et stort glass, med den soppen oppi. Så skulle den stå en stund (et par uker) mens soppen spiste sukkeret. Etter det skulle det siles og has på flasker og etterfermentere. Da skulle det bli gass i drikken. Jeg prøvde meg med litt ulike tilsetninger. Ikke helt suksess...

Måtte google nå. Den "soppen" heter scoby, og er en bakterie-og gjærkultur.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (3 minutter siden):

Du må få den fra noen som har en, den finnes ikke ute i skogen 😁

Ja, det var jo litt vanskelig å få det godt da. Jeg laget søt te, avkjølte til romtemperatur og hadde på et stort glass, med den soppen oppi. Så skulle den stå en stund (et par uker) mens soppen spiste sukkeret. Etter det skulle det siles og has på flasker og etterfermentere. Da skulle det bli gass i drikken. Jeg prøvde meg med litt ulike tilsetninger. Ikke helt suksess...

Måtte google nå. Den "soppen" heter scoby, og er en bakterie-og gjærkultur.

Åja, da så haha. 

Jeg har faktisk aldri tenkt over hvordan kombucha lages. Eller jeg har jo fått med meg at det er gjeret. Men at man skulle bruke en sånn sopp hadde jeg ikke fått med meg. Artig da.

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mëmëso skrev (8 minutter siden):

Jeg testet også å lage det for en del år siden, men fikk det ikke til. :)

Åja, vet du hva som gikk galt siden det ikke gikk?

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare smakt hjemmelaget kombucha, og har ikke syntes det var særlig godt, nei. Muligens en tilvenningssak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åja, vet du hva som gikk galt siden det ikke gikk?

Anonymkode: d1d9f...12c

Nei, husker ikke hva som var galt, husker bare at jeg ga opp etter noen forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (3 minutter siden):

Har bare smakt hjemmelaget kombucha, og har ikke syntes det var særlig godt, nei. Muligens en tilvenningssak. 

Hmmm. Okei. Jeg tenker at jeg prøver kjøpt på butikken først da. 

Mëmëso skrev (1 minutt siden):

Nei, husker ikke hva som var galt, husker bare at jeg ga opp etter noen forsøk. 

Oki, jeg skjønner.

Anonymkode: d1d9f...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...