Gå til innhold

Er det uhygienisk med skrubb hansker man bruker på kroppen i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker å kjøpe sånne hansker som man skrubber kroppen med for å få vekk døde hudceller. Jeg bruker hanskene sammen med dusjolje ca 2 ganger i uken og skylles i varmt vann og henges til tørk. Bruker de samme i ca 3-4 måneder før jeg kjøper nye og kaster de gamle. Det koster jo litt så ikke helt mulig å bruke nye hver gang?

Jeg har jo sånn vanlig kroppskrubb der det er korn i for å skrubbe kroppen også men jeg synes hanskene skrubber mye bedre og er mer effektive og gjør en forskjell. Vanlig skrubbe produkter som man skyller vekk synes jeg ikke gjør noe forskjell egentlig?

Jeg har faktisk ikke tenkt over det før jeg sto i dusjen nå nettopp: Er det ikke litt uhygienisk egentlig? Eller er det greit? Hva er din mening om dette? Finnes det eventuelt andre alternativer som fungerer like bra men som er mer hygieniske?

Anonymkode: d433b...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker å kjøpe sånne hansker som man skrubber kroppen med for å få vekk døde hudceller. Jeg bruker hanskene sammen med dusjolje ca 2 ganger i uken og skylles i varmt vann og henges til tørk. Bruker de samme i ca 3-4 måneder før jeg kjøper nye og kaster de gamle. Det koster jo litt så ikke helt mulig å bruke nye hver gang?

Jeg har jo sånn vanlig kroppskrubb der det er korn i for å skrubbe kroppen også men jeg synes hanskene skrubber mye bedre og er mer effektive og gjør en forskjell. Vanlig skrubbe produkter som man skyller vekk synes jeg ikke gjør noe forskjell egentlig?

Jeg har faktisk ikke tenkt over det før jeg sto i dusjen nå nettopp: Er det ikke litt uhygienisk egentlig? Eller er det greit? Hva er din mening om dette? Finnes det eventuelt andre alternativer som fungerer like bra men som er mer hygieniske?

Anonymkode: d433b...8a0

Hva er hanskene laget av da? Jeg ville slengt dem i vaskemaskina på 60 grader innimellom. Om de er av ham er det sikkert lurt å ha dem i en vaskepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Hva er hanskene laget av da? Jeg ville slengt dem i vaskemaskina på 60 grader innimellom. Om de er av ham er det sikkert lurt å ha dem i en vaskepose.

Det glemte jeg helt å se på hva de er laget av så det vet jeg ikke, men jeg trooor ikke de tåler 60 grader egentlig? Jeg vil tippe på de er laget av en type plast eller noe. Jeg får se om de har noen som tåler 60 grader i vaskemaskin neste gang jeg kjøper.

Anonymkode: d433b...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det glemte jeg helt å se på hva de er laget av så det vet jeg ikke, men jeg trooor ikke de tåler 60 grader egentlig? Jeg vil tippe på de er laget av en type plast eller noe. Jeg får se om de har noen som tåler 60 grader i vaskemaskin neste gang jeg kjøper.

Anonymkode: d433b...8a0

Bruk vaskepose og test på en hanske du har og ellers er moden for kasting snart. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Bruk vaskepose og test på en hanske du har og ellers er moden for kasting snart. :) 

Ja, det var jo veldig lurt det skal jeg gjøre. Det er nok en fordel å vaske de ja, det hjelper jo i alle fall på "uhygienen" eller hva jeg skal kall det hah.

Anonymkode: d433b...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja jeg synes det virker uhygienisk. Synes ikke de skrubber bra heller. Synes da sånne kroppsskrubber med korn er mye bedre! Det gir veldig mye fukt så trenger ikke bodylotion sånn nødvendigvis etterpå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...