Gå til innhold

Fungerer det bra å lage guacemole av de posene med fryst avocado man får kjøpt i butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fungerer det bra å lage guacemole av de posene med fryst avocado man får kjøpt i butikken? Noen som har prøvd? Jeg har inntrykk av at det er billigere med sånne frossne i pose enn ferske (det er jo så dyrt!) men så er jeg fortsatt veldig glad i guacemole og ønsker gjerne ha det til taco og salater osv. Så da kan kanskje fryst avocado funke?

Anonymkode: bafad...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fungerer det bra å lage guacemole av de posene med fryst avocado man får kjøpt i butikken? Noen som har prøvd? Jeg har inntrykk av at det er billigere med sånne frossne i pose enn ferske (det er jo så dyrt!) men så er jeg fortsatt veldig glad i guacemole og ønsker gjerne ha det til taco og salater osv. Så da kan kanskje fryst avocado funke?

Anonymkode: bafad...ee6

Har ikke svar på spørsmålet ditt, egentlig, men syntes det var en god idé :) . Kan egentlig ikke forstå hvorfor det evt. ikke skulle funke.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (16 minutter siden):

Har ikke svar på spørsmålet ditt, egentlig, men syntes det var en god idé :) . Kan egentlig ikke forstå hvorfor det evt. ikke skulle funke.

Så bra du synes det er en god ide :) Jeg tenker jo at dersom ingen svarer her og har ett svar på om det fungerer eller ikke så kommer jeg nok til å kjøpe en pose frossen avocado og gi det ett forsøk. Så da kan jeg jo eventuelt oppdatere tråden her med hvordan det går!

Anonymkode: bafad...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner heller ikke svaret på spørsmålet ditt, men er jo veldig lurt om det blir bra på smak og at det ikke blir brunt med én gang. Det er nokså irriterende med ferske avokadoer til tider – de har liksom to sekunder der de er akkurat passe mellom å være umodne/harde og overmodne 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det fungerer ja.

Anonymkode: 9bf53...d12

Så bra, da prøver jeg neste gang jeg har vært på butikken. Du lager den på helt vanlig måte bare at du tiner advocadoen først regner jeg med?

morsan skrev (10 minutter siden):

Jeg aner heller ikke svaret på spørsmålet ditt, men er jo veldig lurt om det blir bra på smak og at det ikke blir brunt med én gang. Det er nokså irriterende med ferske avokadoer til tider – de har liksom to sekunder der de er akkurat passe mellom å være umodne/harde og overmodne 😩

Ja, det er sant. Har hørt man kan tilsette sitron for å unngå at den blir brun men har aldri forsøkt selv da. Ja, det har du rett i. Også er det vanskelig å finne modne nok avocadoer hvis man skal ha en vanlig i løsvekt og ikke kjøpe de "spisemodne" i 2 pakk som koster mer også. Så jeg fikk svar over deg her at det skal funke, så jeg kjøper en pose frossne avocado neste gang jeg er på butikken og tester.

Anonymkode: bafad...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...