Gå til innhold

Leie ut parkeringsplass? Hvordan finne regler for det og må jeg skatte for det eller lignende? Hva er viktig å passe på og lese seg opp på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg eier bolig i borettslag med parkeringsplass i parkeringshus/parkerings kjeller som jeg ikke bruker selv. Og jeg tenker derfor å leie den ut til noen i borettslaget her til en grei pris. Aner ikke hva jeg kan få for det, men ser for meg kanskje rundt 400 kr måneden eller noe sånt?

Men hvordan fungerer det å leie ut en parkeringsplass? Hvordan finner jeg diverse regler for det og må jeg skatte for det eller lignende? Hva er viktig å passe på og lese seg opp på? Er der noen man kan henvende seg til for å få svar eller hjelp? Om det trengs da?

(Det står i husreglene at man kan leie ut parkeringsplassen til andre i borettslaget så akkurat det er i orden. Jeg lurer mest på hvordan man gjør det med betaling og om man må skatte av den inntekten eller andre ting å tenke på? Eller er det bare å ha en avtale med noen også be de betale som vanlig med enten vipps eller bare vanlig overføring i nettbanken også er det ikke mer å tenke på i forhold til det?).

Anonymkode: cc176...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
morsan skrev (10 minutter siden):

En artikkel jeg fant på nett om temaet: 

 

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/juss/utleie-av-garasjeplass/

Takk for tips! Jeg tenkte visst ikke på å google haha. MEN ett spørsmål til: Tror du det kan lønne seg for meg å melde meg inn i Huseierne da så jeg får tilgangen til kontrakten deres på utleie av parkeringsplass? Det koster jo "bare" 619 kr i året og det tenker jeg jo at jeg kan ta meg råd til? Hvis jeg får leid ut så tjener jeg jo det inn igjen på to parkeringsplass-leier?

Anonymkode: cc176...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for tips! Jeg tenkte visst ikke på å google haha. MEN ett spørsmål til: Tror du det kan lønne seg for meg å melde meg inn i Huseierne da så jeg får tilgangen til kontrakten deres på utleie av parkeringsplass? Det koster jo "bare" 619 kr i året og det tenker jeg jo at jeg kan ta meg råd til? Hvis jeg får leid ut så tjener jeg jo det inn igjen på to parkeringsplass-leier?

Anonymkode: cc176...081

Det har jeg ingen formening om :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (3 timer siden):

Det har jeg ingen formening om :) 

Oki, det er greit det :)

Anonymkode: cc176...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...