Gå til innhold

Hvordan er ditt dps? (poliklinikk)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må man ha et konkret mål og grunn for å gå der eller kan du går der for å "bare" snakke om problemene og ta alt som det kommer uten noen spesiell retning? 

Anonymkode: c7d21...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Må man ha et konkret mål og grunn for å gå der eller kan du går der for å "bare" snakke om problemene og ta alt som det kommer uten noen spesiell retning? 

Anonymkode: c7d21...52c

Man må ha en henvisning og DPS har en prioriteringsveileder mtp inntak av pasienter. Jeg og min behandler snakket ikke om mål før jeg hadde gått i terapi der i 1,5 år. Før det var jeg dårlig og det ble mest brannslukking. 

Anonymkode: d9262...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at det ikke finnes DPS/spesialisthelsetjeneste som bruker ressurser på samtaler uten klare mål, avtaler og plan for evaluering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPS her er helt ræva. Fokus på andre ting enn problemer og lite lydhøre til hva pasienten sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (45 minutter siden):

DPS her er helt ræva. Fokus på andre ting enn problemer og lite lydhøre til hva pasienten sier. 

Huffda. Hvor var fokuset?

Anonymkode: d9262...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker

De som jobber i resepsjonen og på sentralbordet er flinke folk. Jeg har hatt mer utbytte av å diskutere kontraproduktive byråkratiske rutiner med dem i 5 minutter, enn 45 minutters obligatorisk tørrprat med en profesjonsutdannet psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (30 minutter siden):

De som jobber i resepsjonen og på sentralbordet er flinke folk. Jeg har hatt mer utbytte av å diskutere kontraproduktive byråkratiske rutiner med dem i 5 minutter, enn 45 minutters obligatorisk tørrprat med en profesjonsutdannet psykolog.

Obligatorisk? Går du til dps på tvang du eller pga du vil ha penger fra nav?

Anonymkode: c7d21...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuset var på ting de trodde jeg ville gjøre mens jeg slet med traumer pga ting andre hadde gjort mot meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt dps er helt fint, bra psykiater, god behandling, fint bygg osv. 

Anonymkode: b6a10...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (1 time siden):

Fokuset var på ting de trodde jeg ville gjøre mens jeg slet med traumer pga ting andre hadde gjort mot meg. 

Mener du at du var suicidal?

Anonymkode: d9262...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mener du at du var suicidal?

Anonymkode: d9262...9c8

Nei de trodde at jeg var suicidal og at jeg ville gjøre andre destruktive handlinger når det faktisk var motsatt. Jeg ble suicidal senere pga feil de hadde gjort. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (33 minutter siden):

Nei de trodde at jeg var suicidal og at jeg ville gjøre andre destruktive handlinger når det faktisk var motsatt. Jeg ble suicidal senere pga feil de hadde gjort. 

De mistolket deg. Trist å høre om feilbehandling.

Anonymkode: d9262...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (9 timer siden):

De som jobber i resepsjonen og på sentralbordet er flinke folk. Jeg har hatt mer utbytte av å diskutere kontraproduktive byråkratiske rutiner med dem i 5 minutter, enn 45 minutters obligatorisk tørrprat med en profesjonsutdannet psykolog.

Flinke kanskje, men sannsynligvis for høflige om de ikke avviser prat om byråkratiske rutiner de virker å ha full kontroll på. Du har nok mest sannsynligvis forstyrret dem med denne, for deg, "konstruktive diskusjonen". For dem er nok slikt en tidstyv.

Hvorfor er samtalen med psykolog obligatorisk? Kan du ikke bare avslutte behandlingen om du ikke har nytte av den, slik at noen som har et behov får bistand? 

Anonymkode: e5d31...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du har nok mest sannsynligvis forstyrret dem med denne

Hvorfor skal jeg bry meg om hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...