Gå til innhold

Transplantere hud fra andre steder på kroppen til hendene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette fordi jeg har hender som ser ut til og være fra et annet årstall. Vi snakker 1900 tallet. Kan jeg gå til hudlege med et sånt spørsmål? 

Anonymkode: c2918...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det må du jo nesten gjøre hvis du seriøst tror dette er noe de vil gjøre for deg.

Anonymkode: 78e4e...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke sarkastisk eller frekt ment, men sagt for å hjelpe deg: Jeg tror ikke det er tilfelle at du har hud på hendene som ser ut som den er fra 1900-tallet, men at dette er noe hjernen din får deg til å tro. Jeg tror derfor at du skal rette spørsmålet til andre instanser enn en hudlege, feks fastlegen eller psykologen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dette fordi jeg har hender som ser ut til og være fra et annet årstall. Vi snakker 1900 tallet. Kan jeg gå til hudlege med et sånt spørsmål? 

Anonymkode: c2918...10c

Skulle gjerne hatt hender som så ut som de var fra 1900-tallet, før det ble vanlig med soling. Mine hender ser ganske riktig ut som de  er fra 70-80-tallet, da soling var overdrevet og bruk av solkrem mangelfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dette fordi jeg har hender som ser ut til og være fra et annet årstall. Vi snakker 1900 tallet.

Mener du et annet årtusen, slik at hendene ser ut som om du er født i 19xx? 

I så fall er du så ung at du sannsynligvis ikke har et problem der transplantasjon er løsningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Dette er ikke sarkastisk eller frekt ment, men sagt for å hjelpe deg: Jeg tror ikke det er tilfelle at du har hud på hendene som ser ut som den er fra 1900-tallet, men at dette er noe hjernen din får deg til å tro. Jeg tror derfor at du skal rette spørsmålet til andre instanser enn en hudlege, feks fastlegen eller psykologen din.

Det er ikke psykisk hvorfor tror du det? Jeg ser på hendene mine hele tiden. Huden på hendene er rynkete når jeg har hånden på et bord mens når jeg bruker den blir huden myk eller noe. Det virker som jeg har sjeldent hudsykdom selv om jeg ikke vet om jeg har det. 

Anonymkode: c2918...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Mener du et annet årtusen, slik at hendene ser ut som om du er født i 19xx? 

I så fall er du så ung at du sannsynligvis ikke har et problem der transplantasjon er løsningen. 

Nei det er bare hendene som ser ut til at ikke passer meg eller andre steder på kroppen. Eller at hendene ikke passer med kroppen min. Skjønner du hva jeg mener? 

Anonymkode: c2918...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 time siden):

Skulle gjerne hatt hender som så ut som de var fra 1900-tallet, før det ble vanlig med soling. Mine hender ser ganske riktig ut som de  er fra 70-80-tallet, da soling var overdrevet og bruk av solkrem mangelfull.

Jeg har ikke solt meg ikke nå. De er bare feile til meg som om jeg har hatt uflaks så de er feil. 

Anonymkode: c2918...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det er bare hendene som ser ut til at ikke passer meg eller andre steder på kroppen. Eller at hendene ikke passer med kroppen min. Skjønner du hva jeg mener? 

Anonymkode: c2918...10c

Jeg skjønner det ikke særlig godt, nei. Det er ikke uvanlig at man føler at enkelte kroppsdeler burde sett annerledes ut, men det er lite å gjøre med det, og det er sjelden at det skyldes sykdom hvis det ikke er andre symptomer. 

Hvis ikke fastlegen din er enig i at noe er galt, tror jeg det er best at du bestemmer deg for å leve med det. Vær glad du har hender som fungerer, det er mye viktigere enn hvordan de ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner det ikke særlig godt, nei. Det er ikke uvanlig at man føler at enkelte kroppsdeler burde sett annerledes ut, men det er lite å gjøre med det, og det er sjelden at det skyldes sykdom hvis det ikke er andre symptomer. 

Hvis ikke fastlegen din er enig i at noe er galt, tror jeg det er best at du bestemmer deg for å leve med det. Vær glad du har hender som fungerer, det er mye viktigere enn hvordan de ser ut. 

Hvorfor skal jeg gå til fastlegen med dette? Hudlegen bestemmer om han kan operere meg eller ikke. Fastlegen kan ikke nok til å se om jeg kan transporteres … derfor hudlege.. jeg kan ikke være glad for et utseende på et så viktig element når det det er estisk ubehagelig.. 

Anonymkode: c2918...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skal jeg gå til fastlegen med dette? Hudlegen bestemmer om han kan operere meg eller ikke.

Det er ganske lang ventetid for å komme til hudlege. Jeg tror man må gå via fastlegen og få henvisning, hvis man ikke bruker en privat, noe som er dyrere. Men uansett kan fastlegen avklare om det er sykdom eller kosmetikk, og det er lurt å stoppe hvis det ikke mot formodning er noe galt. Vi bruker hendene hele tiden, så det bør være et stort problem med dem før man tar operasjoner som gjør at de må bandasjeres.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fastlegen kan ikke nok til å se om jeg kan transporteres … derfor hudlege.. jeg kan ikke være glad for et utseende på et så viktig element når det det er estisk ubehagelig.. 

Det er lettere å forstå hva du mener hvis du ikke overlater så mye til autokorrektur. Nå har jeg fått fram mitt synspunkt og kommer ikke til å svare deg mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (14 minutter siden):

Det er ganske lang ventetid for å komme til hudlege. Jeg tror man må gå via fastlegen og få henvisning, hvis man ikke bruker en privat, noe som er dyrere. Men uansett kan fastlegen avklare om det er sykdom eller kosmetikk, og det er lurt å stoppe hvis det ikke mot formodning er noe galt. Vi bruker hendene hele tiden, så det bør være et stort problem med dem før man tar operasjoner som gjør at de må bandasjeres.

Det er lettere å forstå hva du mener hvis du ikke overlater så mye til autokorrektur. Nå har jeg fått fram mitt synspunkt og kommer ikke til å svare deg mer. 

Er du uvenn med meg uten at jeg har skrevet om det før? 

Anonymkode: c2918...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (15 minutter siden):

Det er ganske lang ventetid for å komme til hudlege. Jeg tror man må gå via fastlegen og få henvisning, hvis man ikke bruker en privat, noe som er dyrere. Men uansett kan fastlegen avklare om det er sykdom eller kosmetikk, og det er lurt å stoppe hvis det ikke mot formodning er noe galt. Vi bruker hendene hele tiden, så det bør være et stort problem med dem før man tar operasjoner som gjør at de må bandasjeres.

Det er lettere å forstå hva du mener hvis du ikke overlater så mye til autokorrektur. Nå har jeg fått fram mitt synspunkt og kommer ikke til å svare deg mer. 

Dersom det må bandasjeres får jeg jo super mye fri fra livet. Det ville vært fantastisk for meg, god grunn for ligge strak ut ..

Anonymkode: c2918...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke psykisk hvorfor tror du det? Jeg ser på hendene mine hele tiden. Huden på hendene er rynkete når jeg har hånden på et bord mens når jeg bruker den blir huden myk eller noe. Det virker som jeg har sjeldent hudsykdom selv om jeg ikke vet om jeg har det. 

Anonymkode: c2918...10c

Dersom du tror du har en skjelden hudlege bør du ta det opp med fastlege. H*n har kompetanse til å vurdere dette. Å konkludere med at transplantasjon av hud er riktig behandling uten konsultasjon blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (21 minutter siden):

Dersom du tror du har en skjelden hudlege bør du ta det opp med fastlege. H*n har kompetanse til å vurdere dette. Å konkludere med at transplantasjon av hud er riktig behandling uten konsultasjon blir feil.

Jeg vil ikke gå til fastlegen … 

Anonymkode: c2918...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke gå til fastlegen … 

Da ville jeg henvendt meg til en plastikkirurg heller enn en hudlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...