Gå til innhold

Spise mer erter for å få i meg folat fordi det er billig, men jeg liker det ikke så godt. Hvordan tilberede erter på en bra måte da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått folat mangel og jeg tenker derfor å spise mer erter for å få i meg folat fordi det er billig, men jeg liker det ikke så godt. Hvordan tilberede erter på en bra måte da? Jeg bruker kjøpe de frosne. Jeg er veldig glad i ertestuing da men bare vanlige stekte eller kokte synes jeg er litt kjipt. Så del gjerne dine beste tips for å lage noe som er godt med erter?

Anonymkode: 75b1c...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Siden du liker ertestuing så kan du jo lage det? Ellers er erter godt når de er stekt i en varm panne sammen med baconbiter.

Anonymkode: 6622e...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Siden du liker ertestuing så kan du jo lage det? Ellers er erter godt når de er stekt i en varm panne sammen med baconbiter.

Anonymkode: 6622e...2c8

Ja, jeg kan jo lage mer av det egentlig. Skal prøve steke de sammen med bacon da ser jeg for meg at de får en god smak fra baconet sikkert.

Anonymkode: 75b1c...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har fått folat mangel og jeg tenker derfor å spise mer erter for å få i meg folat fordi det er billig, men jeg liker det ikke så godt. Hvordan tilberede erter på en bra måte da? Jeg bruker kjøpe de frosne. Jeg er veldig glad i ertestuing da men bare vanlige stekte eller kokte synes jeg er litt kjipt. Så del gjerne dine beste tips for å lage noe som er godt med erter?

Anonymkode: 75b1c...cdf

Mener du erter fra frysedisken? Varm dem opp, hell av vannet, ha på salt, pepper og en smørklatt og lag ertepure med stavmikser. Kjempegodt tilbehør til middagen! Og det ser jo unektelig mye friskere og bedre ut enn den noe blasse pose-ertestuingen (som også er god!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har fått folat mangel og jeg tenker derfor å spise mer erter for å få i meg folat fordi det er billig, men jeg liker det ikke så godt. Hvordan tilberede erter på en bra måte da? Jeg bruker kjøpe de frosne. 

Anonymkode: 75b1c...cdf

Kjøp de på våks.

Anonymkode: c9ade...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjøp de på våks.

Anonymkode: c9ade...3d3

Våks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Våks?

Båks.

Anonymkode: c9ade...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Boks.

Der kan man åsså si.

Anonymkode: c9ade...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...