Gå til innhold

Vil en hel Norvegia hvitost holde i kjøleskapet i mange uker når man bare er en person som spiser av den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil en hel Norvegia hvitost holde i kjøleskapet i mange uker når man bare er en person som spiser av den? Og hva kan man gjøre for at den skal holde seg best mulig?

Grunnen til at jeg spør er at jeg egentlig er veldig glad i hvitost men sluttet å kjøpe/spise det da jeg flyttet hjemmefra fordi jeg alltid har bodd alene og ikke spiser kjempemye ost så har vel egentlig bare tenkt at den hadde villet bli dårlig før jeg rakk å spise den opp? Men stemmer det? Jeg synes ikke den ferdig skivede osten er like god så derfor ønsker jeg ikke å kjøpe den.

 

Anonymkode: e52e7...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ost holder seg som regel godt, men du kan også dele den i to og fryse den andre halvparten. Det går like fint å bruke etter tining.

Anonymkode: 1715e...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det ikke er mugg på den kan den spises. Holder seg fint i mange uker.

Anonymkode: 8d222...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ost holder seg som regel godt, men du kan også dele den i to og fryse den andre halvparten. Det går like fint å bruke etter tining.

Anonymkode: 1715e...da6

Åja, jeg trodde ikke at man kunne fryse ost. Men da fryser man altså hele den halve osten også går det helt fint å skjære den opp som vanlig med ostehøvel etterpå når den har tint?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge det ikke er mugg på den kan den spises. Holder seg fint i mange uker.

Anonymkode: 8d222...8bb

Supert.

Anonymkode: e52e7...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Åja, jeg trodde ikke at man kunne fryse ost. Men da fryser man altså hele den halve osten også går det helt fint å skjære den opp som vanlig med ostehøvel etterpå når den har tint?

Anonymkode: e52e7...f1a

Ja det går helt fint :) 

Anonymkode: 1715e...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...