Gå til innhold

Når kan man forvente svar fra psykiatrisk poliklinikk i en sak som ikke haster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når kan man forvente svar fra psykiatrisk poliklinikk i en sak som ikke haster? Og når tror dere jeg kommer til å få min første time der? Spør fordi jeg ikke husker hvor lang tid det tok sist.

Jeg har alt fått diagnosene bipolar og asperger fra en gang før jeg gikk på poliklinikken. Så henvisningen som ble sendt fra fastlegen i dag gjelder bare oppstart av nytt medikament og eventuelle justeringer. Det haster heller ikke ettersom jeg har det OK nå for tiden. Fungerer greit både på jobb og ellers i hverdagslivet. Når kan jeg forvente å få svar på om henvisningen blir godkjent og jeg får behandler eller ikke og når tror dere jeg kommer til å få min første time der? Det kan vel ta sin tid siden det ikke haster?

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare lurer, men får man ikke sånne medisiner hos fastlegen når fastlegen har fått epikrise om at du har diagnosen? Jeg får ihvertfall lamictal av fastlegen så man må ikke til dps. 

Anonymkode: e47c5...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare lurer, men får man ikke sånne medisiner hos fastlegen når fastlegen har fått epikrise om at du har diagnosen? Jeg får ihvertfall lamictal av fastlegen så man må ikke til dps. 

Anonymkode: e47c5...4dd

Det er mulig å få hos fastlegen jo. Men fastlegen min har brukt å rådføre seg med psykiaterne på poliklinikken og nå fikk han beskjed om at de ønsket ikke å samarbeide lengre med mindre jeg ble henvist dit slik at vi kunne møtes og diskutere det ansikt til ansikt. Så derfor er det jeg har blitt henvist da. Jeg regner med at når jeg har fått hatt noen timer med psykiater der og medisineringen er stabil så blir jeg nok avsluttet der igjen og fastlegen vil ta over ansvaret igjen også.

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal få svar innen 10 dager etter en henvisning i spesialisthelsetjenesten. Svar på å ha mottatt henvisning og evt ventetid

Anonymkode: 6a92e...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du skal få svar innen 10 dager etter en henvisning i spesialisthelsetjenesten. Svar på å ha mottatt henvisning og evt ventetid

Anonymkode: 6a92e...64f

Vil de 10 dagene inkludere tiden det tar for dem å sende brevet i posten til meg? For det tar vel fort 2-3 dager å sende ett brev nå i disse dager som posten ikke kommer hver dag?

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil de 10 dagene inkludere tiden det tar for dem å sende brevet i posten til meg? For det tar vel fort 2-3 dager å sende ett brev nå i disse dager som posten ikke kommer hver dag?

Anonymkode: 09e0d...ca4

Du får det digitalt, HelseNorge eller Digipost 

Anonymkode: 5b795...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du får det digitalt, HelseNorge eller Digipost 

Anonymkode: 5b795...987

Jeg har aldri fått det digitalt før? Byen jeg bor i og sykehuset som jeg hører til bruker ikke HelseNorge eller Digipost. Ikke tidligere ganger jeg har fått brev i alle fall, da har jeg alltid fått det i fysisk post på papir. Men de har nettopp begynt å bruke en annen løsning som tilsvarer HelseNorge som heter HelsaMi da så om jeg er heldig får jeg kanskje brevet der digitalt?

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får man brevet digitalt nå? Er det noe nytt de har begynt med da?

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (30 minutter siden):

Svar skal en ha innen ti dager uansett. Tid til en får time er noe annet. 

Oki. Vet du hvor man får svar? Har de begynt å gi digitalt svar til alle nå? Eller vil jeg trolig få brev i posten? Og det svaret man skal få innen 10 dager er det medregnet tiden det tar å sende brevet i posten? Eller er det sånn at dersom de poster brevet med svar 10 dager etter de mottok henvisningen så har de holdt seg innenfor svarfristen? Vet du noe om det?

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente at det gjøres likt over hele landet. 
Her jeg bor er all kontakt med Dps så sensitivt at alt sendes på Digipost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (26 minutter siden):

Du kan ikke forvente at det gjøres likt over hele landet. 
Her jeg bor er all kontakt med Dps så sensitivt at alt sendes på Digipost. 

Nei, det skjønner jeg. Er ikke Helsenorge sikkert nok for posten fra DPS da? Det trodde jeg? Man logger jo inn med bank-id der også slik som på Digipost?

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det skjønner jeg. Er ikke Helsenorge sikkert nok for posten fra DPS da? Det trodde jeg? Man logger jo inn med bank-id der også slik som på Digipost?

Anonymkode: 09e0d...ca4

Vedkommende kan ikke svare på spørsmålene dine. Hvordan ditt dps velger å sende sin post vet ingen av oss her inne. Du må vente å se. 

Anonymkode: 5b795...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vedkommende kan ikke svare på spørsmålene dine. Hvordan ditt dps velger å sende sin post vet ingen av oss her inne. Du må vente å se. 

Anonymkode: 5b795...987

Oki, beklager. Er bare så redd for å gå glipp av brevet og ikke timen skjønner du...

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oki, beklager. Er bare så redd for å gå glipp av brevet og ikke timen skjønner du...

Anonymkode: 09e0d...ca4

Ikke rekke timen skulle det stå...

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke rekke timen skulle det stå...

Anonymkode: 09e0d...ca4

Skjønner men du bør ikke bombe forumet men gjentagende ca like og like umulige spørsmål likevel. Du kan ringe dps å spørre om du vil være trygg

Anonymkode: 5b795...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Skjønner men du bør ikke bombe forumet men gjentagende ca like og like umulige spørsmål likevel. Du kan ringe dps å spørre om du vil være trygg

Anonymkode: 5b795...987

Jeg kan bare huske at jeg har opprettet en lignende tråd men ikke mange? Men hukommelsen min er dårlig da så kan hende det er flere men at det var meningen? Eventuelt er det bare flere med lignende spørsmål? Beklager så fall. Jeg tenker jeg skal ringe DPS etter hvert og spørre da.

Anonymkode: 09e0d...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...