Gå til innhold

Abilify


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har begynt med abilify sammen med lamictal, da lamictal alene ikke gjorde noe med opp eller nedturer (bipolar). 

Men har vært stabil etter abilify ble lagt til.

Nå er jeg som mange andre, ikke så veldig glad i å gå på mye medisiner.

Er det noen som har erfaring her? Droppet lamictalen og kun går på abilify? (går også på efexor grunnet angst).

Anonymkode: ad46e...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

ikke så veldig glad i å gå på mye medisiner.

Kan du ikke prøve å bli veldig glad i å ikke være syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har begynt med abilify sammen med lamictal, da lamictal alene ikke gjorde noe med opp eller nedturer (bipolar). 

Men har vært stabil etter abilify ble lagt til.

Nå er jeg som mange andre, ikke så veldig glad i å gå på mye medisiner.

Er det noen som har erfaring her? Droppet lamictalen og kun går på abilify? (går også på efexor grunnet angst).

Anonymkode: ad46e...a60

I feel you! Men jeg tror du trenger disse medisinene nå. 

Anonymkode: e614d...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (12 timer siden):

Kan du ikke prøve å bli veldig glad i å ikke være syk?

Det er jeg. Men jeg blle lagt inn på lamictal pga depresjon. Så har mine tvil på om den gjør noe. Derfor jeg lurer på om noen kun har gått på abilify.

Anonymkode: ad46e...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I feel you! Men jeg tror du trenger disse medisinene nå. 

Anonymkode: e614d...f69

Ble lagt inn på meget høy dose lamictal for to år siden med alvorlig depresjon. Halvert den siden, var ikke før abilifyen kom jeg har følt meg bra. Så da kommer så klart tanken på at lamictal er helt unødvendig i mitt tilfelle.

Anonymkode: ad46e...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier seg selv at ma får perioder med sykdom, selv om man er medisinert. Lamcital virker på meg, selv om jeg er nede nå

Anonymkode: 900b1...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har begynt med abilify sammen med lamictal, da lamictal alene ikke gjorde noe med opp eller nedturer (bipolar). 

Men har vært stabil etter abilify ble lagt til.

Nå er jeg som mange andre, ikke så veldig glad i å gå på mye medisiner.

Er det noen som har erfaring her? Droppet lamictalen og kun går på abilify? (går også på efexor grunnet angst).

Anonymkode: ad46e...a60

Jeg går på abilify + mange andre medisiner.  Innimellom er jeg møkk lei alle medisinene og det som følger med. Nå har jeg ikke vært innlagt på over 15år og det kan jeg bla takke medisinene for. Er mer lei av å være syk enn det å gå på medisiner, så da er jo valget lett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sier seg selv at ma får perioder med sykdom, selv om man er medisinert. Lamcital virker på meg, selv om jeg er nede nå

Anonymkode: 900b1...604

Det har jeg full forståelse for. Men jeg ble innlagt med depresjon. Hatt mange depresjoner uten å bli innlagt, så den var en av de alvorligste. Kun hatt en verre.

Er jo en grunn til at jeg tenker lamictal kanskje ikke er den som hjelper stort. At abilify i seg selv er nok.

Også blitt alvorlig deprimert på lithium. 

Depresjonene mine kommer alltid etter en opptur. Med abilify får jeg ikke opptur.

Men senne tråden var ingen " jeg skal slutte på medisintråd"

Var rett og slett ett spørsmål om noen kun bruker abilify og om det er nok.

Anonymkode: ad46e...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ble lagt inn på meget høy dose lamictal for to år siden med alvorlig depresjon. Halvert den siden, var ikke før abilifyen kom jeg har følt meg bra. Så da kommer så klart tanken på at lamictal er helt unødvendig i mitt tilfelle.

Anonymkode: ad46e...a60

Hos meg er det kombinasjonen av medisinene som gjør at jeg holder meg unna innleggelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...